مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه خبر داد؛

آمادگی اداره‌کل میراث فرهنگی کرمانشاه برای ثبت اماکن ماندگار دفاع مقدس

«گوهری» گفت: مشتاق هستیم تا با همکاری اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه، در راستای ثبت ماندگار اماکن معنوی و ارزشی دوران دفاع مقدس، اقدامات لازم را انجام دهیم.
کد خبر: ۴۷۶۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸ - 11September 2021

فضای معنوی و فیزیکی دفاع مقدس یک میراث گرانبها برای نسل امروز و فردای کشور استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمانشاه، سردار سرتیپ دوم پاسدار «ناصر باباخانی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه، با «جبار گوهری» مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار که در اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و با محوریت ثبت آثار معنوی و فرهنگی حوزه دفاع مقدس برگزار شد، بر ضرورت تداوم همکاری مشترک در جهت معرفی هرچه بیشتر اماکن و رخداد‌های ارزشی کرمانشاه تاکید کرد و اظهار داشت: تمام جغرافیای کرمانشاه ظرفیت و قابلیت ثبت و ضبط رخداد‌های ارزشی برای تاریخ را دارد.

سردار باباخانی فضای معنوی، فیزیکی و فرهنگی حوزه دفاع مقدس را یک میراث گرانبها برای نسل امروز و فردای کشور دانست و افزود: اگر در خصوص ثبت آثار مختلف حوزه‌های گوناگون دفاع مقدس آن هم در خطه ایثار، جهاد و شهادت غفلت کنیم، باید پاسخگوی نسل‌هایی باشیم که کنجکاوانه در پی دریافت حقیقت‌هایی از دوران پرافتخار دفاع مقدس هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه نیز در این دیدار، از آمادگی این اداره‌کل برای همکاری در ثبت مکان رخداد‌هایی که میزبان اتفاقات ممتازی در دوران دفاع مقدس بودند خبر داد و اظهار داشت: کار‌های شایسته‌ای در این خصوص انجام شده است؛ اما به هیچ وجه کافی نیست و ما مشتاق هستیم تا با همکاری اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، در راستای ثبت ماندگار اماکن معنوی و ارزشی دوران دفاع مقدس اقدامات لازم را به انجام برسانیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار