زهرا مصطفوی در همایش بین المللی امام خمینی(ره)، فلسطین و مقاومت:

امام(ره) با ظلم‌ستیزی دست استکبار را کوتاه کرد/ خوشحالم رهبری نیز مانند امام محکم ایستاده‌اند

فرزند امام خمینی(ره) گفت: ظلم‌ستیزی امام (ره) موجب شد ایشان دست‌های استکبار جهانی را از سر ملت ایران قطع کند و خوشحالم مقام معظم رهبری نیز همچون ایشان محکم و استوار در مقابل دشمنان ایستاده‌اند.
کد خبر: ۴۷۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳ - 02June 2015

امام(ره) با ظلم‌ستیزی دست استکبار را کوتاه کرد/ خوشحالم رهبری نیز مانند امام محکم ایستاده‌اند

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، همایش بین المللی امام خمینی(ره)، فلسطین و مقاومت، به همت اتحادیه سازمانهای غیردولتی حامی فلسطین و با حضور فعالان این حوزه در کشورهای مختلف و بهمنظور بررسی و یادآوری آرمانهای عدالتخواهانهی حضرت امام خمینی (ره) در تالار خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت برگزار شد.

در ابتدای این همایش زهرا مصطفوی دبیر کل اتحادیه سازمانهای غیردولتی حامی فلسطین با اشاره به ویژگیهای مبارزاتی امام راحل (ره) گفت: با شناختی که در طول زندگی از امام (ره) به دست آوردهام به طور قاطع بیان میکنم که مهمترین ویژگی ایشان ظلمستیزی او همراه با شجاعت بود.

وی گفت: ظلمستیزی امام (ره) موجب شد تا از خطرات نهراسد و جان و فرزند و زندگی خویش را وقف مبارزه کند که درنهایت در این راه موفق شد نهتنها دستهای آلوده رژیم پهلوی که دستهای استکبار جهانی را نیز از سر ملت ایران قطع کند.

فرزند امام خمینی (ره) ضمن بیان ریشههای اصلی حمایت امام (ره) از ملت فلسطین افزود: امروز خوشحالم که شاهد این امر هستم که مقام معظم رهبری نیز همچون امام خمینی (ره) محکم و استوار در مقابل دشمنان ایستادهاند و از ملت مظلوم فلسطین حمایت میکنند.

وی ادامه داد: امام (ره) که در مقابل ظلم به فلسطینیان قادر به سکوت نبود، اعتقاد داشت اخوت اسلامی، اهتمام به امور مسلمین، مقابله با صهیونیسم و دفاع از کیان اسلام تأثیر بهسزایی در شکلگیری ادامه جریان مقابله با استکبار دارد.

دبیرکل اتحادیه سازمانهای غیردولتی حامی فلسطین گفت: امروز بحران فلسطین همچنان ادامه دارد و شاهدیم که ارتجاع منطقه، نظام سلطه و نیروهای تروریستی بعثی سرگرم انتقام از ملت عراق هستند. و ملت عراق نیز در پیروی از مرجعیت عالیقدر شیعه در اخراج بیگانگان از کشورشان با آشوب و بیامنیتی مواجه شدهاند. سوریه تاوان انقلابهای اسلامی کشورهای منطقه را میدهد و یمن مورد تجاوز ارتجاع سرمایهدار منطقه است. همه اینها نشان از تلاشهای رژیم جعلی صهیونیستی در جهت تفرقهافکنی در کشورهای اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: حمایت امام (ره) از فلسطین یک تکلیف الهی و اولویت سیاسی بود که از آغاز مبارزات ایشان برای حل بحرانهای سیاسی و انسانی در سطح جهان قرار داشت.

در پایان زهرا مصطفوی تصریح کرد: پیشرفتهای علمی در ایران نشان میدهد که در فرهنگ لغات این کشور واژه ناممکن وجود ندارد و مقاومت فلسطین و لبنان نشان از آن دارد که اسرائیل در برابر مقاومت، زبون و شکست پذیر است.

در ادامه مراسم حجت الاسلام والمسلمین میثم امرودی به نحوه شکلگیری و فعالیتهای اتحادیه سازمانهای غیردولتی حامی فلسطین اشاره کرد و گفت: ۱۵ سال پیش با تجمع دوستداران فلسطین این اتحادیه شکل گرفت و امروز ۳۵ عضو فعال در سراسر دنیا دارد. امام شجون ابراهیم زاک­زاکی رهبر شیعیان نیجریه، امام محمد العاصی مفسر قرآن و از شخصیتهای اهل قلم آمریکا، مسعود شجره رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی در لندن، خانم عفاف حکیم مسئول بخش زنان حزبالله لبنان و خانم رانی نیآزی از فعالان سیاسی برجسته فرانسه از اعضای این اتحادیه هستند.

وی افزود: این اتحادیه اعضای مسیحی، یهودی، کلیمی، مسلمان و حتی لائیک دوستدار آزادی فلسطین دارد و تلاش میکند تا مردم جهان را از ظلمهایی که توسط رژیم جعلی صهیونیستی بر مردم مظلوم فلسطین روا میدارد، آگاه کند.

در ادامه این مراسم ابوشریف نماینده جهاد اسلامی فلسطین و دکتر راهجردی استاد دانشگاههای آمریکا به تبیین نقش امام خمینی (ره) در مقاومت مردم فلسطین پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار