تحلیلگر مسائل بین‌الملل:

آمریکا باعث ناامنی منطقه است

صدرالحسینی گفت: کشور‌های فرامنطقه‌ای و در رأس آن‌ها آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی به‌جز اخلال در روابط کشور‌های منطقه و ناامن‌سازی منطقه، هیچ کار دیگری انجام نمی‌دهند.
کد خبر: ۴۷۶۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸ - 12September 2021

آمریکا باعث ناامنی منطقه است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «سید رضا صدرالحسینی» تحلیلگر مسائل بین‌الملل در گفت‌وگویی در تشریح مذاکرات بین ایران و عربستان، اظهار داشت: معمولاً در تمام مذاکرات دیپلماتیک بین کشورها، مذاکرات ابتدا در سطح کارشناسی و کسانی که به جزئیات موضوع کاملاً احاطه دارند برگزار می‌شود و گاهی وقت‌ها این مذاکرات ممکن است سال‌ها طول بکشد، اما در نهایت مسئولین رسمی دیپلماتیک دو کشور هستند که امضای توافقنامه‌ها را با یکدیگر خواهند داشت.

 کارشناس مسائل سیاسی در ادامه تصریح کرد: مذاکرات ایران و عربستان نیز از این امر مستثنا نیست و همه مفاد توافقنامه احتمالی و همه‌ی موضوعاتی که دو کشور علاقه‌مند هستند باید به‌طور جزئی و در سطح کارشناسی مورد بررسی و واکاوی قرار گیرد و پس از حل همه این موضوعات و ابهام زدایی از همه جزئیات، مذاکرات در سطح بالاتری پیگیری شود.

وی همچنین تصریح کرد: معمولاً مذاکرات وقتی در سطح بالا پیگیری می‌شود، در زمان کوتاه‌تری قطعیت پیدا می‌کند که یا به سمت حل مسئله یا به سمت عدم حل مسئله می‌رود.

صدرالحسینی همچنین اضافه کرد: ممکن است در آن مذاکرات سطح بالاتر، سؤالات و ابهامات دیگری نیز به وجود بیاید که مجدداً باید در سطح کارشناسی مورد مطالعه قرار گیرد و نسبت به آن اظهار نظر کارشناسی انجام شود.

 تحلیلگر مسائل بین‌الملل در پاسخ به سؤالی در خصوص نقش ارتباط با همسایگان و خنثی‌سازی تحریم‌ها علیه کشورمان گفت: مسئله خنثی‌سازی تحریم‌ها یک موضوع دیگری است که به نظرم ممکن است به‌عنوان اولویت‌های بعدی این مذاکرات باشد.

وی ادامه داد: این مسئله می‌تواند به حل مشکلات منطقه‌ای کمک کند. این برای جمهوری اسلامی نیز یک اصل است.

صدرالحسینی همچنین تصریح کرد: اگر منطقه با یک توافق عمومی اداره شود از جهت امنیتی، اقتصادی و تأمین امنیت آب‌های منطقه، به نفع همه کشور‌ها خواهد بود و ایران نیز علاقه‌مند است که منطقه برای همه امن باشد.

 کارشناس مسائل منطقه‌ای افزود: ایران علاقه‌مند است که همه کشور‌های منطقه از امنیت پایدار برخوردار باشند و کشور‌های فرامنطقه‌ای نیز در این منطقه حضور نداشته باشند.

وی همچنین افزود: کشور‌های فرامنطقه‌ای و در رأس آن‌ها آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی به‌جز اخلال در روابط کشور‌های منطقه و ناامن سازی منطقه، هیچ کار دیگری انجام نمی‌دهند.

صدرالحسینی اضافه کرد: بر این اساس جمهوری اسلامی علاقه‌مند به صلح، ثبات، امنیت پایدار و توسعه همه‌جانبه در منطقه است و در رابطه با این موضوع با یک مذاکره عادلانه و متوازن همراه است و علاقه دارد که مشکلات منطقه هرچه زودتر حل و فصل شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها