مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان خبر داد؛

انعقاد تفاهم نامه همکاری بین جمعیت هلال احمر گیلان و بسیج سازندگی

«سیاوش غلامی» گفت: با امضای تفاهم نامه بین جمعیت هلال احمر و سازمان بسیج سازندگی گیلان که شیوه‌نامه اجرایی این کار تدوین شده است، آموزش‌های لازم و هدفمند به بسیجیان ارائه می‌شود.
کد خبر: ۴۷۷۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۴ - 12September 2021

انعقاد تفاهم نامه همکاری بین جمعیت هلال احمر گیلان و بسیج سازندگیبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، «سیاوش غلامی» مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان در حاشیه جلسه امضای تفاهم‌نامه همکاری جمعیت هلال احمر استان گیلان و بسیج سازندگی اظهار داشت: این تفاهم‌نامه به منظور گسترش مشارکت، همفکری و همکاری در زمینه‌های مختلف و توسعه اهداف بشردوستانه و سازماندهی تیم‌های عملیاتی انجام شده است. امروز در کشور ما «فداکار خدمت» داریم که طبق قانون اگر کسی در فرآیند خدمت رسانی آسیبی ببیند با نام زیبای فداکار خدمت در جمعیت هلال احمر شناخته می‌شود.

وی افزود: همانطور که همه اعضای هلال احمر می‌توانند بسیجی مخلص و پای کار نظام  باشند، همه بسیجیان هم می‌توانند یک هلال احمری پای کار باشند و در طی حوداث مختلفی که رقم خورده است ما فرقی بین گروه‌های جهادی با روحیه بسیجی با یک نجاتگر هلال احمر نمی‌بینیم.

غلامی بالاترین درجه در هلال احمر را درجه «ایثار» دانست و خاطرنشان کرد: این پتانسیل که در جمعیت هلال احمر وجود دارد نزدیک به صد سال است که در تعامل با مجموعه‌های نظامی هم بوده است. همیشه این دغدغه وجود داشت که چگونه می‌توانیم با ظرفیت سازمان بسیج تعامل داشته باشیم و تیم‌های امداد و نجات را تشکیل بدهیم؛ امروز با امضای این تفاهم نامه بین جمعیت هلال احمر و سازمان بسیج سازندگی که شیوه نامه اجرایی این کار تدوین شده است، آموزش‌های لازم و هدفمند به بسیجیان ارائه می‌شود.

«احمد ابراهیمی» رئیس بسیج سازندگی استان گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه به حق مدیون اباعبدالله (ع) هستیم اظهار داشت: امروز حرکت‌های جهادی پاسخگوی اقداماتی هستند که باید ارج نهاده شود و غیر از حرکت‌های جهادی نمی‌توان کار‌ها را پیش برد.

رئیس بسیج سازندگی استان گیلان، تصریح کرد: این همکاری‌های مشترک از قبل هم بوده و امروز ساختارمند شده است و می‌تواند تاثیر به سزایی در انجام فعالیت‌های مشترک داشته باشد، همانگونه که در اکثر اتفاقات غیرمترقبه کشور این دو سازمان در کنار هم به فعالیت پرداخته اند.

وی افزود: امروز این اتفاق مبارک حتماً در پیشبرد ماموریت‌ها و اتفاقات غیر مترقبه می‌تواند نقش موثری داشته باشد. جامعه هدفی که امروز به صورت تخصصی فعالیت می‌کنند نیازمند آموزش هدفمند و تخصصی هستند که در زمان بحران بتوانند در سریع‌ترین زمان ممکن همین گروه‌های جهادی وارد عمل شوند و خدمت رسانی کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار