محور مذاکرات وزیر خارجه قطر با نخست وزیر طالبان

وزیر خارجه قطر در اولین سفر رسمی یک هیات خارجی به افغانستان در دوره طالبان، با رئیس کابینه این کشور دیدار و رایزنی کرد.
کد خبر: ۴۷۷۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵ - 13September 2021

توسعه اقتصادی و تعامل با جهان محور مذاکرات وزیر خارجه قطر با نخست وزیر طالبانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، یک سخنگوی طالبان روز یک شنبه از سفر وزیر خارجه قطر به کابل و رایزنی وی با نخست وزیر کابینه جدید افغانستان در کاخ ریاست جمهوری این کشور خبر داد.

براساس گزارش دویچه وله، این اولین دیدار رسمی یک هیات خارجی با دولت جدید کابل از زمان سقوط «اشرف غنی» و روی کار آمدن طالبان در افغانستان است.

براساس گزارشها، «شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی» وزیر خارجه قطر با «محمد حسن آخوند» و شماری دیگر از وزرای افغانستان دیدار کرده است.

سهیل شاهین سخنگوی طالبان درباره این دیدار گفته، محور گفتگو‌های طرف قطری و مقامات افغانستان، روابط دوجانبه، کمک‌های بشردوستانه، توسعه اقتصادی و تعامل طالبان با جامعه بین‌المللی بوده است.

آل ثانی به محمد حسن آخوند گفته است که توافق دوحه که میان طالبان و آمریکا امضا شده است یک دستاورد بزرگ است و همه طرف‌ها باید به اجرای آن متعهد باشند.

قطر از جمله کشور‌های ذی‌نفوذ در دولت جدید افغانستان به شمار می‌رود و پیش از این میزبان چندین دور از مذاکرات دولت سابق افغانستان و گروه طالبان و آمریکا بود.

دوحه همچنین در عملیات نیرو‌های آمریکایی و ناتو از افغانستان به کشور‌ها در عملیات خروج کمک کرد و اکنون از جمله کشور‌های واسط برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان به شمار میرود.

پیش از سفر وزیر خارجه قطر به کابل وی به تهران سفر کرده و با همتای ایرانی خود درباره موضوعات مختلف از جمله تحولات افغانستان دیدار و گفتگو کرده بود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها