دبیر طرح ملی تلاوت شباب الرضا (ع):

طرح ملی تلاوت شباب الرضا (ع) در حال برگزاری است

مقدم‌کیا گفت: بالغ بر ۶۰ کلاس آموزشی برنامه‌ریزی شد که توسط مؤسسات مجری در کشور و استان‌ها برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۷۷۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴ - 13September 2021

طرح ملی تلاوت شباب الرضا (ع) در حال برگزاری است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «حسین مقدم‌کیا» دبیر طرح ملی تلاوت شباب الرضا (ع) در گفت‌وگویی در خصوص پایان ثبت نام و آغاز دوره طرح ملی تلاوت شباب الرضا (ع)، اظهار داشت: ثبت نام دهمین دوره طرح ملی تلاوت با حضور نوجوانان از ۲۸ استان کشور به پایان رسید و هم اکنون از دهم شهریورماه الی دهم مهرماه پیش نیاز این طرح در حال اجرا است.

وی گفت: بالغ بر ۶۰ کلاس آموزشی برنامه‌ریزی شد که توسط مؤسسات مجری در کشور و استان‌ها برگزار می‌شود.

مقدم‌کیا با اشاره به برنامه‌ریزی ۱۲ جلسه دوره پیش نیاز ادامه داد: اولین جلسه برنامه توجیهی با خانواده‌ها بر مبنای کتاب راهنمای خانواده طرح که بر ۶ فصل برنامه‌ریزی و چاپ شده است توسط دبیر طرح اجرا می‌شود. دو جلسه آموزشی بر مبنای کتاب پیش نیاز طرح برای یادگیری اصول صحیح تقلیدی خوانی که یک جلسه تئوری و توضیحات پنج محور اصلی اصول تقلیدی خوانی و یک جلسه عملی با حضور قرآن آموزان و نحوه صحیح اجرای این اصول توسط آموزش ستاد اجرایی برگزار خواهد شد.

دبیر طرح ملی تلاوت افزود: پس از این جلسات قرآن آموزان با یادگیری نحوه انتخاب استاد الگو و نحوه تقلید خوانی یکی از اساتید را برای تقلید انتخاب و بخش اول را تمرین و انتخاب استاد انجام و به یاد ارسال می‌شود. بر مبنای انتخاب الگوی تلاوت، قرآن آموزان دختران ۲ الگو استاد مصطفی اسماعیل و عبدالباسط و پسران ۴ الگو غیر از این ۲ استاد و منشاوی و شحات را انتخاب خواهند کرد.

وی اظهار داشت: کلاس‌ها بر این مبنا ایجاد و توسط مؤسسات مجری و اساتید استان‌ها ۶ جلسه کلاس تمرین و اجرای تلاوت‌های در بستر مجازی وبینار و طبق کتاب پیش نیاز طرح بر سه محور حفظ، مفاهیم و تلاوت برگزار می‌شود. پس از آن یک جلسه محفل برای قرآن آموزان برنامه‌ریزی شده است که باید تمام تلاوت تقلیدی را بخوانند و اساتید ایرادات نهایی و تکمیلی را عنوان و قرآن آموزان آماده تلاوت نهایی شود. در جلسه آخر همه قرآن آموزان بر مبنای تلاوت استاد تقلیدی تلاوت خود را انجام و ضبط کرده و برای ستاد اجرایی ارسال می‌کنند که پس از ارزیابی و کارشناسی اساتید ستاد اجرایی طرح ملی تلاوت شباب الرضا (ع) نفرات برگزیده برای شرکت در دوره اصلی طرح ملی تلاوت منتخب و اعلام می‌شوند.

دبیر اجرایی طرح ملی تلاوت در پایان گفت: طبق برنامه اعلامی دوره دوساله اول طرح در اواسط مهرماه آغاز شده و تا پایان تابستان سال ۱۴۰۱ دوره یک ساله اول برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود که در این مدت هر نخبه قرآنی ۳ ترم از طرح ملی تلاوت را می‌گذرانند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار