دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم:

مازندران میزبان ششمین دوره طرح ملی تلاوت «شباب الرضا» می‌شود

«مقدم‌نیا» از میزبانی استان مازندران از ششمین دوره طرح ملی تلاوت «شباب الرضا» خبر داد.
کد خبر: ۵۸۸۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲ - 09May 2023

مازندران میزبان ششمین دوره طرح ملی تلاوت «شباب الرضا» می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «حسین مقدم‌نیا» دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم امروز در نشست با خبرنگاران با اشاره به طرح ملی تلاوت قرآن کریم «شباب الرضا» اظهار داشت: دبیرخانه این طرح از سال ۱۳۹۱ در مشهد راه اندازی شد و شامل سه دوره مقدماتی، عالی و پیشرفته زیر نظر اساتید بین المللی قرآن است.

وی هدف اجرای این طرح را انس با قرآن و گسترش تلاوت قرآن در کشور برشمرد و افزود: همچنین کشف و پرورش استعداد‌های نوجوان ایرانی در راستای تربیت چهره‌های برجسته قرآنی، تلاش در جهت موانست هرچه بیشتر قرآن آموزان با آموزش رشته‌های مرتبط با قرآئت تخصصی قرآن کریم همچون صوت، لحن، تجوید، حفظ موضوعی، مفاهیم و... از دیگر اهداف این طرح است.

مقدم‌نیا با بیان اینکه این طرح در سال جاری در سطح ۲۳ استان و ۳۴ موسسه اجرایی خواهد شد، زمان ثبت نام  آن را ۲۵ اردیبهشت اعلام کرد.

این مسئول همچنین از اجرای ششمین دوره طرح «شوق تلاوت» خبر داد و گفت: این طرح برای انگیزه بیشتر مدیران و مجریان طرح شباب‌الرضا (ع) اجرا خواهد شد.

دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم از میزبانی مازندران از ششمین دوره رقابت‌های قرآنی خبر داد و بیان کرد: این رقابت‌ها با حضور ۴۱ نفر از ۸ استان ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه پنج منتخب این دوره در هفته وحدت به پاکستان اعزام می‌شوند، عنوان کرد: همچنین یک کاروان ۲۵ نفره از منتخبین اواخر خرداد به کشور عراق اعزام خواهند شد.

مقدم‌نیا از جذب بیش از ۶ هزار نوجوان در مناطق مختلف کشور در قالب این طرح خبر داد و بیان داشت: در سال جاری تاکنون استان‌های مختلف کار ثبت نام دوازدهمین دوره تلاوت قرآن شروع شده است.

به گفته مقدم‌نیا به طور میانگین سالانه بیش از هزار نفر در طرح تلاوت قرآن ثبت نام می‌کنند و هرسال ۵۰۰ نوجوان جذب و آموزش داده می‌شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار