قالیباف در دیدار با نخست وزیر عراق:

ایران و عراق با اتکا به ظرفیت‌های خود مسائل فی مابین را حل کنند

رئیس مجلس با بیان اینکه کشور‌های فرامنطقه‌ای هیچ‌گاه به نفع مصالح ایران و عراق تصمیم نمی‌گیرند، گفت: دو کشور باید با اتکا به ظرفیت‌های خود مسائل فی مابین را حل کنند.
کد خبر: ۴۷۷۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰ - 13September 2021

ایران و عراق با اتکا به ظرفیت‌های خود مسائل فی مابین را حل کنندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق اظهار داشت: باید تمهیداتی اندیشیده شود تا کسانی که واکسینه شده‌اند در پیاده‌روی اربعین شرکت کنند.

وی افزود: تعمیق روابط دو کشور بر مسائل منطقه‌ای به ویژه بر همسایگان تأثیرگذار است.

رئیس مجلس با اشاره به دخالت بیگانگان در تحولات منطقه با هدف ایجاد ناامنی بیان کرد: به ما ثابت شده است که کشور‌های فرا منطقه‌ای هیچ‌گاه به نفع مصالح ایران و عراق تصمیم نمی‌گیرند و دو کشور باید با اتکا به ظرفیت‌های خود مسائل فی مابین را حل کنند.

قالیباف همچنین با اشاره به درپیش بودن اربعین حسینی با تأکید بر لزوم رعایت دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مراسم مذهبی تأکید کرد: باید شرایطی مهیا شود که با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی افرادی که واکسینه شده و مشکلی ندارند امکان حضور در مراسم را پیدا کنند و ظرفیت پذیرش افزایش یابد.

نخست‌وزیر عراق نیز در این دیدار با تأکید بر اهمیت روابط دو کشور در منطقه و تحولات مختلف بر ارتقای روابط ایران و عراق و افزایش همکاری‌های دوجانبه تاکید کرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها