مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان:

آغاز هفته دفاع مقدس فرصتی برای تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا و رزمندگان است

«سلامی» گفت: هفته دفاع مقدس فرصتی است تا یاد و خاطره شجاعت‌های مردانی را یادآوری کنیم که در دفاع از مرز‌های ایران اسلامی، حماسه‌هایی آفریدند که در تاریخ این سرزمین برای همبشه ماندگار شده است.
کد خبر: ۴۷۷۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸ - 14September 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در جمع کارکنان شرکت گاز استان سمنان در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان اظهار داشت: هفته دفاع مقدس، هفته تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب اسلامی است و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، ارزش نهادن به حماسه و ایثار و جانفشانی‌های رزمندگان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال مفاهیم دفاع مقدس به نسل جدید است که همواره باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: آغاز هفته دفاع مقدس فرصتی است تا یاد و خاطره شجاعت‌های مردانی را یادآوری کنیم که در دفاع از مرز‌های ایران اسلامی، حماسه‌هایی را آفریدند که در تاریخ این سرزمین برای همبشه ماندگار شده است. 

سلامی تاکید کرد: استان سمنان استانی مجاهدپرور در دوران انقلاب و دفاع مقدس بود که با حضور بیش از ۴۰ هزار رزمنده و تقدیم سه هزار شهید در اغلب شاخص‌های ایثارگری نسبت جمعیت در رتبه‌های نخست کشوری قرار دارد. رزمندگان استان در ۵۵ عملیات مختلف در طول هشت سال دفاع مقدس حضور داشتند که نشاندهنده مجاهدت رزمندگان و شهدا در خط مقدم بودن آن هاست.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با بیان این که مرکز فرهنگی، نشان دهنده ایثار، از خودگذشتگی و رشادت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس است، تصریح کرد: مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان از مصوبه‌های سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان در سال ۱۳۸۵ است که در مسیر زائران امام رضا (ع) قرار دارد و بهترین مکان برای ترویج ارزش‌های دفاع مقدس به جوانان و نسل آینده جامعه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه این مجموعه تا پایان سال ۱۴۰۰، پنج گالری فرهنگی و هنری را احداث و تجهیز خواهد کرد گفت: مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان با پیشرفت ۹۰ درصدی وارد فاز موزه آرایی شده است. امسال نیز همانند سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا رژه نیرو‌های مسلح برگزار نخواهد شد و به جای آن نمایشگاه هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان برپا خواهد شد. باید توجه داشته باشیم که ترویج ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه و در بین جوانان روحیه مجاهدت در راه خدا را افزایش خواهد داد که این امر بسیار با اهمیت است.

هفته دفاع مقدس فرصتی برای یادآوری شجاعت رزمندگان در دوران دفاع مقدس
هفته دفاع مقدس فرصتی برای یادآوری شجاعت رزمندگان در دوران دفاع مقدس

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها