نماینده مردم در مجلس:

دولت آینده افغانستان باید دولتی از ترکیب همه اقوام و قبایل باشد

راستینه هفشجانی گفت: هر دولتی در افغانستان باید اقوام را به رسمیت بشناسد و بتواند دولتی با حضور همه اقوام و گروه‌ها برای ثبات و امنیت بیشتر افغانستان و اعتماد بخشی در عرصه بین‌المللی ایجاد کند.
کد خبر: ۴۷۷۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰ - 14September 2021

دولت آینده افغانستان باید دولتی از ترکیب همه اقوام و قبایل باشد

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «احمد راستینه هفشجانی» نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به تحولات در افغانستان و نقش آفرینی ایران در ثبات این کشور، اظهار داشت: سیاست ثابت جمهوری اسلامی ایران که برگرفته از نگاه راهبردی و سیاست‌ها با افق و چشم‌انداز آینده است مبتنی بر عزت، حکمت و مصلحت بوده و همواره بر این نکته تأکید کرده است که نقش اصلی در تشکیل دولت‌ها را باید مردم و ملت‌های منطقه ایفا کنند، آنچه برای ما مهم بوده این است که ملت افغانستان باید نسبت به آینده خود تصمیمات دقیقی بگیرد.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: آنچه ملت‌ها برای آینده‌شان تصمیم می‌گیرند بهترین اقدام بوده و منافع کشور را تأمین می‌کند.

وی اظهار مطرح کرد: دولت‌ها به‌عنوان ابزار‌های انتخابی ملت‌ها برای حل مسائل هستند، اما آنچه این روز‌ها اتفاق افتاده است حاکمیت طالبان بر ملت افغانستان که طبیعتاً باید هر چه سریعتر نسبت به وعده‌هایی که به ملت و پیام‌هایی که به کشور‌های منطقه فرستاده عمل کند.

 نماینده مجلس گفت: افغانستان مجموعه‌ای از اقوام و گروه‌های متعددی است که طبیعتاً باید برای اداره کشورشان در دولت آینده نقش داشته باشند، اگر طالبان می‌خواهد اعتماد کشور‌های منطقه را جلب کند باید بتواند به‌عنوان بخشی از دولت آینده افغانستان در راه ثبات این کشور قدم بردارد، طالبان باید نقش اقوام را به رسمیت بشناسد و بتواند دولتی با حضور همه اقوام و گروه‌ها برای ثبات و امنیت بیشتر افغانستان و اعتماد بخشی در عرصه بین‌المللی ایجاد کند.

وی عنوان کرد: طالبان نمی‌تواند صرفاً با نگاه و اندیشه‌ای که سال‌های گذشته در افغانستان داشت و نقش آفرین بود امروز در رأس دولت فراگیر صرفاً با میدان دادن به اقوام و قبایل مرتبط با نگاه خود اقدام کند، این دولت باید همه ظرفیت‌ها را به رسمیت بشناسد و آن‌ها را برای فراگیری و نقش آفرینی ملت به خدمت بگیرد.

راستینه هفشجانی در ادامه بیان کرد: تأکید ما این است که هر دولتی در افغانستان باید همه مردم افغانستان را مورد احترام قرار داد و به همه اقوام و گروه‌های مختلف در دولت آینده نقش داشته باشند، در این شرایط ایران هم برای کمک به ملت افغان اقدام می‌کند. در نهایت دولت آینده افغانستان باید دولتی از ترکیب همه اقوام و قبایل باشد

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار