فرمانده سپاه ناحیه بردسکن خبر داد؛

اجرای بیش از ۶۰ عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس در بردسکن

سرهنگ «جنیدی» از اجرای بیش از ۶۰ عنوان برنامه به‌مناسبت هفته دفاع مقدس در شهرستان بردسکن خبر داد.
کد خبر: ۴۷۷۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹ - 14September 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بردسکن، جلسه ستاد بزرگداشت چهل‌ویکمین سالگرد دفاع مقدس شهرستان بردسکن امروز به ریاست «مجتبی شاکری» فرماندار و رئیس ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس و با حضور سرهنگ پاسدار «علیرضا جنیدی» فرمانده سپاه و دبیر ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس و سایر اعضا در فرمانداری بردسکن برگزار شد.

سرهنگ جنیدی در این نشست اظهار داشت: مسئولین در هفته دفاع مقدس ایثارگری‌های دوران دفاع مقدس را با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل فعلی کشور که آن دوران را درک نکرده‌اند بازگو کنند.

وی در ادامه به فرارسیدن چهل‌ویکمین سالگرد دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در هفته دفاع مقدس تمامی برنامه‌ها با استفاده از ظرفیت‌های مردمی برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه بردسکن به تشریح ویژه‌برنامه‌های هفته دفاع مقدس اشاره کرد و ابراز داشت: در هفته دفاع مقدس بیش از ۶۰ عنوان برنامه فرهنگی و محرومیت‌زدایی به اجرا در خواهد آمد. تجلیل از شهدا و خانواده شهدا، عطرافشانی گلزار شهدا و یادمان‌های شهدای گمنام، رژه خودرویی نیروهای مسلح، شرکت در نماز جمعه، برگزاری شب شعر عاشوراییان، نواختن زنگ ایثار و مقاومت برگزاری یادواره شهدای گمنام از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته دفاع مقدس شهرستان بردسکن است.

فرمانده سپاه ناحیه بردسکن به برنامه‌های محرومیت‌زدایی در هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: افتتاح ۶۰ باب خانه محرومین، توزیع ۸۰۰ بسته لوازم التحریر با توجه به بازگشایی مدارس، افتتاح پروژه آبرسانی به روستای فاطمیه و ویزیت رایگان در مناطق محروم شهرستان نیز در این هفته اجرا خواهد شد.

وی شعار هفته دفاع مقدس را «ما مقتدریم» اعلام کرد و گفت: همه دستگاه‌های اجرایی باید با استفاده از ظرفیت‌های محلی نسبت به هر چه باشکوه برگزار شدن چهل‌ویکمین سالگرد دفاع مقدس اقدام کنند.

مقاومت ملت ایران در دفاع مقدس و تحسین مجامع بین‌المللی

مجتبی شاکری در این نشست گفت: بیان حقایق و واقعیت‌های هشت سال دفاع مقدس توسط رزمندگان و یادگاران آن دوران و آشنایی نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت از جمله محورهای اصلی برنامه‌های گرامیداشت چهل‌ویکمین سالگرد دفاع مقدس خواهد بود.

وی بر ضرورت تکریم ایثارگرانی که به ادارات و دستگاه‌های اجرایی مراجعه می‌کنند تأکيد کرد و ادامه داد: خانواده معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران از جایگاه ویژه‌ای در جامعه برخوردارند و تکریم این عزیزان باید مورد توجه مسئولان و کارکنان ادارات باشد.

فرماندار بردسکن خاطر نشان کرد: رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس با تأسی به سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله (ع) با ایثار و فداکاری در برابر دشمن متجاوز بعثی مقاومت و ایستادگی کردند و با تقدیم هزاران شهید عزت و سرافرازی را برای کیان اسلامی به ارمغان آوردند.

شاکری تصریح کرد: دفاع مقدس مبداء و منشاء بسیاری از تحولات در جهان بود و دستاوردهای آن برای نظام اسلامی، تحسین مجامع بین‌المللی را به‌همراه داشت.

وی ادامه داد: دستاوردهای دفاع مقدس همچون توکل به خدا و خودباوری باید به درستی در جامعه تبیین شود تا نسل جوان که آینده‌ساز میهن اسلامی هستند بتوانند با بهره‌گیری از این دستاوردها در جهت پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی گام بردارند.

فرماندار بردسکن تأکید کرد: ویژه برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس باید با اتخاذ راهکار صحیح و اصولی باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود و برای تحقق این مهم مدیران دستگاه‌های اجرایی موظف به همکاری با متولیان امر هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها