تکرار/ حضرت آیت الله خامنه‌ای در مراسم سالگرد رحلت امام(ره):

تحریف شخصیت امام منحرف کردن مسیر صراط مستقیم ملت ایران است

رهبر معظم انقلاب در مراسم بیست و ششمین سالگرد ارتحال امام راحل فرمودند: امام مظهر عینی حرکت عظیمی است که ملت ایران آغاز و تاریخ خود را متحول کرد. تحریف شخصیت امام منحرف کردن مسیر صراط مستقیم ملت ایران است.
کد خبر: ۴۷۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰ - 05June 2015

تحریف شخصیت امام منحرف کردن مسیر صراط مستقیم ملت ایران است

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس به نقل از پایگاه اطلاعرسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیتالله خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز گذشته در اجتماع پر شکوه و کم نظیر مردم وفادار ایران در حرم مطهر  بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی، مکتب امامخمینی را نقشه راه پر امید ملت ایران خواندند و با اشاره به ضرورت مقابله با تحریف شخصیت امام، تأکید کردند: بازخوانی اصول مستند مکتب امام، تنها راه مقابله با تحریف شخصیت آن بزرگوار است، اصولی مانند: اثبات اسلام ناب محمدی ونفی اسلام آمریکایی، اعتماد به صدق وعده الهی و بیاعتمادی به مستکبران، اعتماد به اراده و نیروی مردم و مخالفت باتمرکزهای دولتی، حمایت جدی از محرومان و مخالفت با اشرافیگری، حمایت از مظلومان جهان و مخالفت صریح و بیملاحظه با قلدران بینالمللی، استقلال و رد سلطهپذیری، و تأکید بر وحدت ملی.

رهبر انقلاب اسلامی در مقدمه سخنانشان در بیست و ششمین سالگرد عروج امام خمینی(رض)، با اشاره به نیمه شعبان، سالگرد میلاد حضرت ولیعصر(عج) موضوع منجی آخرالزمان را مورد اتفاق همه ادیان ابراهیمی خواندند و افزودند: همه مذاهب اسلامی این منجی را از ذریه پیامبر خاتم و به نام مهدی(عج) میشناسند که در این میان، شیعیان با ادله مسلم و قطعی، حضرت ولیعصر  را با خصوصیات مشخص و معین، فرزند امام یازدهم میدانند و او را معرفی و اثبات میکنند.

حضرت آیتالله خامنهای امیدآفرینی را بزرگترین خاصیت اعتقاد به ظهور مهدی موعود(عج) برشمردند و خاطرنشان کردند: شعله فروزان این اعتقاد عمیق و نجاتبخش، شیعه را در همه دورانهای تاریکی و ظلم، به آینده امیدوار  و پرتحرک میسازد.

رهبر  انقلاب سپس در تبیین اهمیت موضوع اصلی سخنان امروزشان یعنی "تحریف شخصیت امام" افزودند: امام بزرگوار  برخلاف برخی که سعی میکنند او را در زمان خودش محصور کنند مظهر حرکت عظیم و تاریخساز ملت ایران است و طبعاً تحریف شخصیت او، زیانهای فراوانی را در  استمرار این حرکت ایجاد میکند؛ بنابراین باید در این زمینه، کاملاً هوشیار بود.

حضرت آیتالله خامنهای، مکتب "فکری، سیاسی و اجتماعی" امام خمینی را "نقشه راه ملت ایران" برای دستیابی به اهداف بزرگی همچون عدالت و پیشرفت و اقتدار  برشمردند و تأکید کردند: بدون شناخت "صحیح و تحریف نشده امام" امکان تداوم این نقشه راه وجود نخواهد داشت.

رهبر انقلاب  با اشاره به ابعاد برجسته فقهی، عرفانی و فلسفی امام راحل، شخصیت اصلی ایشان را تحقق مضمون آیات قرآنی دانستند که در وصف مجاهدان واقعی راه خدا تأکید میکنند که آنان بر این مسیر حق واقعی جهاد را ادا کردند.

حضرت آیتالله خامنهای افزودند: امام  عظیمالشأن ملت ایران، در  مسیر  ایجاد تحولی بینظیر  در "تاریخ این سرزمین و دنیای اسلام "، نظام پوسیده و غلط سلطنت موروثی را برانداخت و  بعد از  دوران صدر  اسلام ، اولین حکومت متکی به اسلام را شکل داد و با تمام وجود، حق جهاد در  راه خدا را ادا کرد.

ایشان "جهاد درونی و معنویت عمیق"  را مکمل جهاد سیاسی، اجتماعی و  فکری امام بزرگوار  برشمردند و در تبیین ابعاد مکتب امام خاطرنشان کردند: منظومه فکریای که امکان این تحولات عظیم را ایجاد کرد مبتنی بر جهانبینی متکی بر توحید بود.

رهبر انقلاب، به روز  بودن را دومین ویژگی مکتب امام خمینی(ره) برشمردند و  یاد آور شدند: امام با تکیه بر منظومه منسجم فکری خود، برای مسائل مورد ابتلای جامعه ایران و جوامع بشری، راهحل میداد و ملتها، ارزش این راه حلها را احساس میکردند و به همین علت، مکتب امام در میان ملتها گسترش مییافت.

ایشان، زنده بودن، پویایی، تحرک و عملیاتی بودن را از خصوصیات دیگر مکتب امام خمینی(ره) دانستند و خاطرنشان کردند: امام مثل بعضی از تئوریسازان روشنفکر و اندیشهپردازان ذهنی نبود که در محافل، حرفهای زیبا میزنند، اما در میدان عمل کارآیی ندارند.

رهبر انقلاب، ایجاد انگیزه، تحرک و امید در  ملت ایران را پیامدهای مبارک پیروی از  امام و مکتب امام خواندند و خاطرنشان کردند: ملت بزرگ ایران، هنوز با تحقق اهداف خود، فاصله بسیاری دارد، اما مهم این است که ملت و جوانانش، با دلهایی پر  از  انگیزه و  همت و  امید، این راه روشن را ادامه میدهند.

ایشان، تداوم صحیح این راه شوق آفرین را به شناخت صحیح و دقیق شخصیت امام و  اصول مکتب امام منوط دانستند و تأکید کردند: تحریف شخصیت امام، تحریف راه امام و  تلاش برای منحرف کردن صراط مستقیم ملت ایران است و  اگر راه امام(ره) گم یا فراموش شود یا خدایی نکرده عمداً به کنار گذاشته شود، ملت ایران سیلی خواهد خورد.

حضرت آیتالله خامنهای با تأکید بر اینکه استکبار جهانی و قدرتهای زورگو همچنان چشم طمع به ایران بهعنوان کشوری بزرگ، و ثروتمند و مهم در منطقه دارند، خاطرنشان کردند: قدرتمندان دغلباز دنیا هنگامی از این طمع سیریناپذیر خود دست برخواهند داشت که ملت ایران به چنان پیشرفت و قدرتی برسد که امید آنها قطع شود.

ایشان با یادآوری این نکته که مسیر پیشرفت و قدرت ملت ایران در گرو حرکت بر چارچوب اصول و مبانی مکتب فکری امام(ره) است، گفتند: با در نظر گرفتن این مسائل، خطر تحریف شخصیت امام بزرگوار(ره) اهمیت پیدا میکند و باید بهعنوان یک هشدار جدی برای مسئولان، صاحبنظران فکری انقلاب، شاگردان قدیمی امام، علاقهمندان به راه امام، و عموم جوانان و فرزانگان و دانشگاهیان و حوزویان باشد.

رهبر انقلاب اسلامی موضوع تحریف شخصیت امام(ره) را موضوعی با سابقهای طولانی و از ابتدای انقلاب اسلامی دانستند و خاطرنشان کردند: تلاش دشمن از ابتدای انقلاب و در زمان حیات امام(ره) نیز این بود تا در تبلیغات جهانی، ایشان را یک انقلابی خشک و خشن و غیرقابل انعطاف و بدون عاطفه معرفی کند.
حضرت آیتالله خامنهای افزودند: امام بزرگوار (ره) در مقابل قدرتهای مستکبر، دارای شخصیتی قاطع و غیرمتزلز ل بود اما در عین حال مظهر عاطفه و لطافت و محبت و دلدادگی در مقابل خدا و خلق خدا بویژه قشرهای مستضعف بود.

ایشان با اشاره به تحریف دانسته یا ندانسته شخصیت امام در داخل گفتند: در زمان حیات امام(ره) عدهای هر حرفی را که بهنظر آنها پسندیده میآمد به امام نسبت میدادند در حالیکه هیچ ارتباطی باشخصیت ایشان نداشت.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: بعد از رحلت امام(ره) این جریان ادامه داشت تا جایی که برخی امام(ره) را بهعنوان یک انسان لیبرال مسلک که هیچ قید و شرطی در رفتارهای سیاسی، فکری و فرهنگی ایشان وجود ندارد معرفی میکنند، در حالیکه این نگاه بشدت غلط و خلاف واقع است.

حضرت آیتالله خامنهای تنها راه شناخت صحیح و دقیق شخصیت امام(ره) را شناخت و بازخوانی اصول و مبانی مکتب فکری ایشان برشمردند و تأکید کردند: اگر شخصیت امام بر اساس این روش شناخته نشود ممکن است عدهای امام را بر اساس سلیقههای فکری خود معرفی کنند.

ایشان با تأکید بر اینکه محبوبیت امام(ره) در میان مردم ماندگار است و دشمن نتوانسته است این محبوبیت را از بین ببرد، خاطرنشان کردند: بر همین اساس موضوع تحریف شخصیت امامِ نافذ در دلهای مردم، خطر  بزرگی است که بازخوانی اصول و مبانی فکری امام(ره) مانع از شکل گیری این خطر میشود.

رهبر انقلاب اسلامی، اصول و مبانی فکری امام(ره) را برگرفته از بیانات گوناگون ایشان در طول 15 سال نهضت اسلامی و 10 سال بعد از پیروزی انقلاب دانستند وافزودند: اگر این اصول کنار یکدیگر قرار گیرند، شاکلهای از شخصیت واقعی امام خمینی (ره) شکل خواهد گرفت.

حضرت آیتالله خامنهای قبل از تبیین 7 مورد از اصول و مبانی فکری امام(ره) چند نکته را در خصوص اصول امام بیان کردند: 1- این اصول بصورت مکرر در بیانات امام تکرار شده و جزو بیّنات امام است 2- این اصول نباید گزینشی انتخاب و بیان شوند 3- اصول امام منحصر در این هفت مورد نیست و صاحبنظران میتوانند با چارچوب تعیین شده، اصول دیگری از مکتب فکری امام را نیز استخراج کنند.

ایشان سپس به بیان اصول هفتگانه مکتب فکری امام بزرگوار(ره) پرداختند و گفتند : "اثبات اسلام ناب محمدی(ص) و نفی اسلام آمریکایی" ، یکی از این اصول است و امام(ره) همواره اسلام ناب را در مقابل اسلام آمریکایی قرار میداد.

رهبر انقلاب اسلامی در تبیین ماهیت اسلام آمریکایی به دو شاخه آن یعنی "اسلام سکولار" و "اسلام متحجر" اشاره و خاطر نشان کردند: امام(ره) همواره افرادی را که قائل به جدایی جامعه و رفتار اجتماعی انسانها از دین بودند در کنار افرادی قرار میدادند که به دین نگاه عقب افتاده و متحجرانه و غیرقابل فهم برای انسانهای نواندیش داشتند.

حضرت آیتالله خامنه با تأکید بر اینکه هر دو شاخه اسلام آمریکایی همواره مورد حمایت زورگویان جهانی و آمریکا قرار داشته است، افزودند: امروز نیز جریان منحرف داعش و القاعده و همچنین جریانهای به ظاهر اسلامی ولی بیگانه با فقه و شریعت اسلامی، مورد حمایت آمریکا و اسرائیل هستند.

ایشان گفتند: از دیدگاه امام(ره) اسلام ناب، اسلام مبتنی بر کتاب و سنت است که با دیدگاهی روشن و متناسب با شرایط زمان و مکان، شناخت نیازهای بالفعل جوامع اسلامی و بشر و در نظر گرفتن روشهای دشمن با استفاده از شیوه و متد علمی جا افتاده و تکمیل شده در حوزه های علمیه بهدست میآید.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: در مکتب فکری امام(ره)، اسلام آخوندهای درباری و اسلام داعشی از یک طرف و اسلام بیتفاوت در برابر جنایتهای رژیم صهیونیستی و آمریکا و چشم دوخته به قدرتهای بزرگ از طرف دیگر، هر دو به یک نقطه می رسند و هر دو مردود هستند.

حضرت آیتالله خامنهای خاطرنشان کردند: کسی که خود را پیرو امام(ره) میداند باید با اسلام متحجر واسلام سکولار مرزبندی داشته باشد.

ایشان "اتکال به کمک الهی و اعتماد به صدق وعده الهی و در مقابل بیاعتمادی به قدرتهای مستکبر و زورگوی جهانی" را دومین اصل از اصول مبانی فکری امام(ره) برشمردند وافزودند: امام بزرگوار(ره) همواره به وعده الهی و صدق آن اعتقاد داشت و در مقابل به وعدههای مستکبران و قدرتمندان جهانی، مطلقاً اعتماد نداشت.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: این ویژگی بارز امام(ره) موجب شده بود که ایشان مواضع خود را صریح و قاطع و بدون رودربایستی بیان کند.

حضرت آیتالله خامنهای با اشاره به پاسخهای امام(ره) به نامههای برخی سران مستکبر که با صراحت و قاطعیتی تمام و در عین حال با ادب واحترام نگاشته شده بودند، گفتند: امام(ره) توکل به خدا را همچون خونی در شریان ملت ایران جاری کرد و ملت نیز اهل توکل به خدا و معتقد به نصرت الهی شد.

ایشان با اشاره به بیاعتمادی مطلق امام(ره) به مستکبرین و بیاعتنایی کامل به وعدههای آنها افزودند: امروز ما این موضوع را بهطور کامل لمس کرده و متوجه شدهایم که چرا نمیتوان به وعدههای مستکبرین اعتماد کرد، زیرا آنها در جلسات خصوصی صحبتهایی را میکنند که در جلسات عمومی خلاف آن را میگویند و عمل میکنند.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه "اعتماد به خدا و بیاعتمادی به مستکبرین" از اصول مسلم مبانی فکری امام(ره) بود، خاطر نشان کردند: البته این موضوع بهمعنای قطع رابطه با دنیا نبود، زیرا ارتباط در حد معمول و محترمانه وجود داشت، ولی هیچگونه اعتمادی به مستکبران و دنبالهروهای آنها وجود نداشت.

"اعتقاد به اراده و نیروی مردم و مخالفت با تمرکزهای دولتی " سومین اصل از اصول مبانی فکری امام(ره) بود که حضرت آیتالله خامنهای به آن اشاره کردند.
ایشان با تأکید بر اینکه امام بزرگوار(ره) در مسائل مختلف اقتصادی، نظامی، سازندگی، تبلیغاتی واز همه بالاتر در مسائل انتخابات، همواره بطور واقعی به نیرو و رای مردم اعتقاد داشت و معتقدِ تکیه به مردم بود، گفتند: در طول 10 سال حیات امام(ره) بعد از انقلاب که هشت سال آن دوران جنگ تحمیلی بود، حدود 10 انتخابات برگزار شد که حتی برای یک روز هم زمان برگزاری این انتخاباتها تغییر نکرد و در وقت مقرر خود برگزار شدند زیرا امام(ره) برای رأی، افکار و تشخیص مردم به معنای واقعی کلمه، احترام قائل بود.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: حتی در مواردی ممکن بود تشخیص و انتخاب مردم با نظر امام(ره) یکسان نباشد، اما امام برای آرای مردم احترام قائل بود.

حضرت آیتالله خامنهای با اشاره به سخنان امام(ره) که بارها مردم را ولینعمت و خود را خادم مردم معرفی میکرد، خاطرنشان کردند: این تعابیر نشاندهنده جایگاه برجسته مردم و افکار و آرا و حضور آنان در نظر امام است. البته مردم هم به این دیدگاه پاسخ مناسب دادند و هرجا که انگشت اشاره امام(ره) بود، با جان و دل در صحنه حاضر شدند.

ایشان در جمعبندی این بخش از سخنان خود تأکید کردند: میان امام(ره) و مردم رابطهای متقابل وجود داشت. امام مردم را دوست داشت و مردم هم امام را.

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه به یکی  از اصول مبانی مکتب فکری امام(ره) اشاره کردند و افزودند: در بُعد مسائل داخلی، امام طرفدار جدی حمایت از محرومان و مستضعفان بود و نابرابری اقتصادی و اشرافیگری را با شدت و تلخی رد میکرد.

حضرت آیتالله خامنهای با تأکید بر اینکه امام(ره) به معنی واقعی کلمه طرفدار عدالت اجتماعی بود، این موضوع را یکی از پر تکرارترین مطالب در بیانات امام و یکی از خطوط قطعی و روشن ایشان دانستند و گفتند: امام(ره) از یک طرف بر لزوم ریشهکن کردن فقر و محرومیتزدایی تأکید داشت و از طرف دیگر به مسئولان درخصوص خوی کاخ نشینی و اشرافی گری وتجمل گرایی هشدار میداد.

ایشان با اشاره به تاکید مکرر امام(ره) مبنی بر اعتماد مسئولان به طبقات محروم و ضعیف، افزودند: امام بزرگوار(ره) همواره میگفت، این کوخنشینان و فقرا هستند که بدون اظهار نارضایتی از مشکلات و سختیها در صحنه حاضر هستند در حالی که طبقات برخوردار، در مشکلات بیشتر ابراز نارضایتی میکنند.

رهبر انقلاب اسلامی در بیان پنجمین اصل از مبانی فکری امام(ره) خاطرنشان کردند: در بعُد خارجی، امام (ره) صریحاً در جبهه مخالفِ قلدران بینالمللی و مستکبران بود و در حمایت از مظلومان هیچ ملاحظهای نمیکرد.

حضرت آیتالله خامنهای با تأکید بر اینکه امام(ره) با مستکبرین سرآشتی نداشت، واژه "شیطان بزرگ" برای آمریکا را یک ابداع عجیب از طرف امام(ره) دانستند و خاطرنشان کردند: امتداد معرفتی و عملیِ تعبیر "شیطان بزرگ" بسیار زیاد است، زیرا وقتی به کسی لقب شیطان داده میشود، رفتار و برخورد و احساسات باید در چارچوب "شیطان صفتی" او باشد.

ایشان افزودند : امام(ره) تا آخرین روز حیات خود، همین احساس را نسبت به آمریکا داشت و ضمن آنکه تعبیر "شیطان بزرگ" را بهکار میبرد، از بن دندان هم به آن اعتقاد داشت.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: در مقابل، از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، عدهای به نقش آمریکا در تغذیه عقبه رژیم طاغوت که بهدست ملت ایران ساقط شده بود، توجه نمیکردند و لذا با حضور آمریکاییها در کشور و حتی ادامه فعالیت برخی نهادهای آمریکایی موافق بودند.

حضرت آیتالله خامنهای اختلاف عمده دولت موقت با امام(ره) در سالهای اول انقلاب را همین موضوع دانستند و افزودند: آنها توجه نداشتند که اگر به آمریکا مجال دوباره داده شود، ضربه خود را به ملت خواهد زد اما امام (ره) متوجه این موضوع بود و بر همین اساس موضعگیری میکرد و دیدگاه امام در قضیه تسخیر لانه جاسوسی نیز در همین چارچوب بود.

ایشان به برخی حوادث سالهای اخیر منطقه واعتماد برخی جریانها به آمریکا و ضربه خوردن آنها از همین نقطه ، اشاره کردند و گفتند: امام(ره) در چارچوب این اصل فکری خود، همواره در مقابل آمریکا و دستگاه سیاسی و امنیتی آن موضع گرفت و متقابلاً از ملتهای مظلوم بویژه مردم فلسطین با کمال صمیمیت و قاطعیت حمایت کرد.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه در چارچوب این منطق امام(ره) میتوان قضایای امروز منطقه و جهان را تحلیل کرد، افزودند: ما امروز به همان اندازه که با رفتارهای وحشیانه و ظالمانه جریان داعش در عراق و سوریه مخالفیم، با رفتار ظالمانه پلیس فدرال آمریکا در داخل این کشور مخالفیم و هر دو رفتار را همانند یکدیگر میدانیم.

حضرت آیتالله خامنهای خاطرنشان کردند: ما به همان اندازه که با محاصره ظالمانه مردم مظلوم غزه مخالفیم با بمباران مردم بیپناه یمن مخالف هستیم، به همان اندازه که با سختگیری بر ضد مردم بحرین مخالفیم، با حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به مردم افغانستان و پاکستان مخالفیم.

ایشان با تأکید بر اینکه ما در چارچوب منطق صریح امام(ره) طرفدار مظلوم و مخالف ظالم هستیم، خاطرنشان کردند: به همین دلیل است که مسئله فلسطین همچنان یک مسئله اصلی برای جمهوری اسلامی ایران است و هیچگاه از دستور کار نظام خارج نخواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: مسئله فلسطین عرصه یک مجاهدت واجب و لازم اسلامی است و هیچ حادثهای ما را از مسئله فلسطین جدا نخواهد کرد.

حضرت آیتالله خامنهای افزودند: ممکن است کسانی در صحنه فلسطین به وظیفه خود عمل نکنند اما آنچه مورد تأیید ما است، مردم و مجاهدان فلسطینی هستند.

"تأکید بر استقلال و نفی سلطهپذیری" ششمین اصل از مکتب امام(ره) بود که رهبر انقلاب اسلامی به آن اشاره کردند.

حضرت آیتالله خامنهای با تعریف استقلال به "آزادی در مقیاس یک ملت" این تناقض غیرقابل قبول را که برخی افراد ادعای آزادیهای فردی را دارند، اما علیه استقلال کشور و آزادیهای یک ملت حرف میزنند، مورد توجه قرار دادند و افزودند: متأسفانه برخی برای نفی استقلال تئوریسازی میکنند و از استقلال بهعنوان «انزوا» یا یک مسئله کمارزش یاد میکنند، که این خطایی بسیار مهم و خطرناک است.

ایشان با اشاره به اعتقاد راسخ امام بزرگوار به استقلال و رد سلطه، بسیاری از فعالیتهای دشمن نظیر تهدیدها و تحریمها را برای خدشه وارد کردن در این اصل خواندند و گفتند: دشمن استقلال کشور را هدف گرفته و همه باید ضمن شناخت اهداف دشمن، هوشیار باشند.

اصل «وحدت ملی و مقابله با توطئههای تفرقهافکن دشمن» آخرین اصل از اصول روشن مکتب امام خمینی بود که رهبر انقلاب اسلامی بر آن تأکید کردند.

ایشان تفرقهافکنی مذهبی و قومی را جزو سیاستهای قطعی دشمن خواندند و افزودند: امام بزرگوار ما از ابتدای پیروزی انقلاب در مقابله با این توطئه، تکیه کم نظیری بر وحدت ملی و اتحاد آحاد ملت داشتند.

رهبر انقلاب با اشاره به استمرار سیاست تفرقهافکنی، ایجاد تفرقه در دنیای اسلام را از سیاستهای اصلی استکبار و امریکا خواندند و خاطرنشان کردند: در مقابل این توطئه، نگاه جمهوری اسلامی، نگاه «امتساز» و در راستای تحقق امت اسلامی است و ایران بر همین اساس، همان روابطی را که با برادران شیعه حزبالله داشت، با برادران فلسطینی سنّی مذهب داشته است.

حضرت آیتالله خامنهای، طرح «هلال شیعی» توسط عوامل دست دوم امریکا و همچنین مماشات و یا کمک  آمریکا به جریانهای تروریستی در عراق و سوریه نظیر داعش را از جمله شواهد سیاست تفرقهافکنی مذهبی استکبار برشمردند و افزودند: همه، چه سنی و چه شیعه باید توجه کنند که بازی دشمن را نخورند.

ایشان تأکید کردند: هم آن تسننی که مورد حمایت امریکاست و هم آن تشیعی که از لندن به دنیا صادر میشود، هر دو برادران شیطان و عوامل استکبار و غرب هستند.

رهبر انقلاب از همین زاویه، انتخاب شعار امسال یعنی همدلی و همزبانی و تأکید بر آن را در مقابل توطئه تفرقه افکنی دشمن خواندند و گفتند: دشمن اصل موجودیت اسلام را تهدید میکند و همه اقوام و مذاهب باید در کنار یکدیگر با تشکیل «ید واحده» اجازه ندهند دشمن به قلمرو وسیع دنیای اسلام نفوذ کند.

حضرت آیتالله خامنهای در جمع بندی این بخش از سخنانشان، مبنای جاذبه و دافعه امام(ره) را همین اصول اساسی خواندند و افزودند: اصول امام منحصر در این موارد نیست و صاحبنظران میتوانند در این خصوص جستجو و تحقیق کنند اما کسی نباید آنچه را که خود میپسندد به امام(ره) نسبت دهد، بلکه اظهارات باید بر مبنای اصولی باشد که در منابع مربوط به امام(ره) آنهم به صورت مستمر و مکرر از ایشان وجود دارد.

رهبر انقلاب در بخش پایانی بیانات خود، به یک واقعیت مهم اشاره و تأکید کردند: همه بدانند که هدف دشمن بازگشت به دوران سلطه بی قید و شرط خود بر این کشور است و اخم، لبخند، وعده و تهدیدهای او نیز برای دستیابی به همین هدف است.

ایشان، اساس دشمنی با اسلام را به دلیل مخالفت با بازگشت همین سلطهگری خواندند و خاطرنشان کردند: دشمن با اسلام مخالف است، چون اسلام نیروی مقاوم در مقابل این توطئه است، آنها با ملت ایران هم مخالفند، چون ملت مقابل آنها مثل کوه استوار ایستاده است.

حضرت آیتالله خامنهای با اشاره به اظهارات یک سیاستمدار قدیمی امریکایی مبنی بر اینکه گروههای تروریستی تکفیری برای غرب اهمیتی ندارند و باید ایران را که به دنبال ایجاد تمدن عظیم اسلامی است، دشمن خود دانست، افزودند: این سیاست، اهمیت و ضرورت امت سازی در دنیای اسلام را نشان میدهد و همه باید بدانند که دشمن تمام تلاش خود را میکند که جلوی حرکت اسلامی و پیشرفت و ترقی ملت ایران را بگیرد.

ایشان تأکید کردند: دشمن در میان ملت با هر کسی ایستادگی بیشتری بکند، بیشتر مخالف است، آنها با عناصر مؤمن و حزباللهی و سازمانها و نهادهای انقلابی بیشتر مخالفند چون می دانند که این عناصر سدهای محکم و مستحکمی در مقابل نفوذ دشمن هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها