فرمانده کل ارتش:

استکبارستیزی و دفاع از مظلوم از ویژگی‌های ارتش جمهوری اسلامی است

سرلشکر موسوی با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران دفاع از اسلام و انقلاب را وظیفه خود می‌داند، گفت: روحیه انقلابی در تک تک افراد و سربازان ارتش وجود دارد و استکبارستیزی و دفاع از مظلوم از ویژگی‌های ارتش است.
کد خبر: ۴۷۷۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱ - 16September 2021

سرلشکر موسویبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در آیین اختتامیه نوزدهمین دوره رزم مقدماتی مشترک جامعه‌پذیری دانشگاه‌های افسری که صبح امروز (پنجشنبه) در مرکز آموزش حضرت جوادالائمه (ع) نیروی زمینی ارتش برگزار شد، با تسلیت ایام اربعین شهادت امام حسین (ع) اظهار داشت: در این دوره، جمعی از دانشجویان دانشگاه امین نیروی انتظامی نیز در جمع ما حضور دارند که جا دارد به این عزیزان خوشامد بگوییم.

وی ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی انتظامی را برادر عزیزتر از جان خود می‌داند و در هر جایی که نیاز باشد دست در دست نیروی انتظامی و پشتیبانان است.

فرمانده کل ارتش اضافه کرد: نیروی انتظامی نماد اقتدار و ارزش‌های اسلامی ایرانی و سمبل امنیت و ایمنی جامعه است؛ لذا ما توفیق نیروی انتظامی را موفقیت این کشور می‌دانیم و به همین دلیل، آن را عزیزتر از جان خود می‌دانیم.

سرلشکر موسوی با تبریک به دانشجویان شرکت‌کننده در این دوره گفت: شما از میان هزاران داوطلب انتخاب شده و لباس مقدس سربازی را بر تن کرده‌اید؛ این مهم را به شما تبریک می‌گویم.

وی لباس سربازی را در همه جای دنیا لباسی محترم دانست و افزود: سربازان در همه جا مورد احترام هستند؛ جوانانی که از همه علایق دنیوی می‌گذرند، پا روی هوای نفس خود می‌گذارند و راه تأمین امنیت و دفاع از ارزش‌ها را انتخاب می‌کنند به همین جهت شایسته احترام هستند.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: این سربازان خود را فدای آرامش و امنیت مردم می‌کنند؛ بنابراین شما یک شغل را انتخاب نکرده‌اید، بلکه یک راه را انتخاب کرده‌اید. ارتشی بودن یک شغل نیست، بلکه هدف والا و انتخاب مقدس است.

امیر موسوی با اشاره به ویژگی‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران و تفاوت آن با سایر ارتش‌های جهان گفت: فرمانده این ارتش، نائب امام زمان (عج) شخصیتی هستند که دشمنان ما به دانایی و دانش ایشان معترفند و ارتش به دلیل اینکه فرمانده‌ی آن، ولی فقیه است از این جهت ارتش مورد احترام مردم است.

وی اسلامی بودن را یکی دیگر از ویژگی‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران برشمرد و عنوان کرد: امروز مردم ارتشی بودن را به معنای ارزشی بودن می‌شناسند؛ ارتش منظم و اسلامی که حافظ ارزش‌های اسلامی است.

فرمانده کل ارتش با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که این ارتش را می‌توان سر دست گرفت و به همگان معرفی کرد.

سرلشکر موسوی انقلابی بودن را یکی دیگر از ویژگی‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: ارتش دفاع از انقلاب و اسلام را وظیفه خود می‌داند و روحیه انقلابی در تک تک افراد و سربازان ارتش وجود دارد؛ همچنین استکبارستیزی و دفاع از مظلوم از دیگر ویژگی‌های این ارتش است.

وی مردمی بودن را نیز از ویژگی‌های قابل توجه ارتش جمهوری اسلامی برشمرد و عنوان کرد: ارتش با مردم، در کنار مردم و برای مردم است؛ این ویژگی‌ها روز به روز باید رشد یابد و همه ما موظفیم که این ارزش‌ها را حفظ کنیم و گسترش دهیم.

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه جوانان مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی هستند، اظهار داشت: جوانان مأموریت پیاده کردن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را دارند و باید قدر این مأموریت و فرصت را بدانیم.

سرلشکر موسوی در پایان، ولایت، دیانت، انقلابی بودن و دانایی و توانایی را به سود پایش و پیشرفت ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار