امام جمعه مسجد «مکی» زاهدان:

وحدت و اخوت در سیستان و بلوچستان بسیار مستحکم است

مولوی «اسماعیل زهی» گفت: در استان سیستان و بلوچستان وحدت و اخوت بسیار مستحکم است و اهل سنت هم هیچ‌گاه اجازه تعرض به شیعه را نخواهند داد و مسولان عالی نظام در خصوص امنیت استان، اطمینان کامل داشته باشند.
کد خبر: ۴۷۷۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹ - 16September 2021
تکریم و معارفه استاندار سیستان وبلوچستان با حضور وزیر کشوربه گزارش دفاع‌پرس از زاهدان، مراسم تکریم و معارفه استاندار سیستان و بلوچستان با حضور مسئولان کشوری در تالار «فردوسی» دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

مولوی «عبدالحمید اسماعیل زهی» امام جمعه مسجد «مکی» زاهدان در این مراسم، به استعداد‌های خدادادی و طبیعی استان اشاره کرد و اظهار داشت: لازمه استفاده از قابلیت‌های مرز‌ها و معادن و سرمایه انسانی جوان و مستعد، مدیریت خوب و برنامه‌ریزی مناسب بر منابع است.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی مناسب و شکوفا کردن قابلیت‌ها، موجب اشتغال و بهبود وضعیت معیشت و اقتصاد استان سیستان وبلوچستان می‌شود.

مولوی «اسماعیل زهی» افزود: در استان سیستان و بلوچستان وحدت و اخوت بسیار مستحکم است و اهل سنت هم هیچ‌گاه اجازه تعرض به شیعه را نخواهند داد و مسولان عالی نظام در خصوص امنیت استان، اطمینان کامل داشته باشند.

«حسینعلی شهریاری» نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم تاکید کرد: رفع مشکل کمبود آب و ساماندهی حاشیه‌نشینی در استان سیستان و بلوچستان از جمله درخواست‌های مردم استان از استاندار و دولت جدید است.

همچنین «فداحسین مالکی» نماینده دیگر مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، گفت: استان سیستان و بلوچستان قابلیت ویژه ترانزیتی دارد و محور بین‌المللی استان می‌تواند خیلی از کشور‌ها را متصل کند و باید توجه ویژه به آن شود.

وی به طرح انتقال آب از دریای عمان اشاره کرد و افزود: این طرح در دولت قبلی مصوب شده است و باید در مسیر اجرایی کردن آن گام برداریم.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی به قابلیت‌های مرزی استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: مرز طولانی استان به بهره‌وری لازم نرسیده است و باید از قابلیت مرزی بودن این استان در توسعه و رونق استفاده شود.

«حبیب دهمرده» نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: باید مسیر تخصصی و کاربردی برای توسعه استان سیستان وبلوچستان تعریف شود و از ادامه روش‌های کم‌اثر پیشین صرف نظر کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار