نماینده ولی فقیه در همدان:

رزمایش کمک‌های مومنانه سبب تقویت حس انسان دوستی و همدلی در کشور شد

آیت‌الله «شعبانی» گفت: پس از آنکه مشکلی در هر استانی به وجود می‌آید، شاهد سیل اقدامات و نوع دوستی‌ها از سراسر کشور برای کمک‌رسانی و خدمت به مردم آن منطقه هستیم و این گویای حس انسان دوستی و همدلی در کشور است.
کد خبر: ۴۷۷۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۹ - 16September 2021

به گزارش دفاع‌پرس از همدان، آیت‌الله «حبیب الله شعبانی» نماینده ولی فقیه در همدان، امروز (پنجشنبه) در جریان اجرای ششمین مرحله توزیع کمک‌های مومنانه توسط ستاد اجرایی حضرت امام (ره) با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای کمک به نیازمندان از زمان شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: در طول شش دوره گذشته بیش از 33 میلیارد تومان در سطح استان همدان کمک‌های مومنانه توسط ستاد اجرایی بین نیازمندان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه در این مرحله، هزار و چهارصد بسته معیشتی و لوازم تحریر در بین نیازمندان توزیع خواهد شد، گفت: از آنجا که در آستانه آغاز سال تحصیلی هستیم و حداقل مبلغ برای تهیه یک بسته لوازم تحریر در وضعیت موجود نزدیک به 200 هزار تومان خواهد بود، بنابراین در این مرحله از رزمایش در کنار 5100 بسته معیشتی، 5300 بسته لوازم تحریر نیز در دستور کار قرار گرفته است.

امام جمعه همدان با این توضیح که امیدواریم نیازمندی در کشور وجود نداشته باشد و نتوانیم فردی را مشاهده کنیم که نیاز به این بسته‌ها داشته باشد عنوان کرد: در مدت چندین ماه گذشته، مردم ایران ظرفیت خوبی از خود در عرصه نوع دوستی نشان دادند.

وی مطرح کرد: هم به لحاظ ملیت و هم به لحاظ تعالیم اهل بیت(علیهم السلام) و دین اسلام در کشور ما نوع دوستی خوبی وجود دارد که مانند آن را نمی‌توان در جای دیگر مثال زد.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه هیچ ایرانی مسلمان و انسان آزاده‌ای را نمی‌توان نام برد که یک خانواده درگیر مشکلات اقتصادی را مشاهده کند و او نسبت به این مسئله بی‌توجه باشد گفت: پس از آنکه مشکلی در هر استانی به وجود می‌آید، شاهد سیل اقدامات و نوع دوستی‌ها از سراسر کشور برای کمک‌رسانی و خدمت به مردم آن منطقه هستیم و این گویای حس انسان دوستی در کشور است.

وی درباره لزوم برگزاری رزمایش مومنانه در کشور عنوان کرد:  اجرای رزمایش کمک مومنانه، به این دلیل است که اگر خانواده‌ای درگیر مشکل اقتصادی است، بداند که او تنها نیست.

امام جمعه همدان ادامه داد: دین اسلام اجازه بی‌تفاوتی نسبت به یکدیگر را نمی‌دهد و لذا دعوت به مواسات و کمک به برادران و خواهران درگیر مشکل می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار