رایزنی امیرعبداللهیان و یی در دوشنبه/ حمایت چین از عضویت دائم ایران در سازمان شانگهای

وزیر خارجه چین در دیدار با همتای ایرانی در تاجیکستان حمایت این کشور از عضویت دائم ایران در سازمان همکاری شانگهای را مورد تأکید قرار داد و امیرعبداللهیان نیز گفت:‌ کاخ سفید باید یاد بگیرد در مقابل ملت ایران، از لحن تهدیدآمیز استفاده نکند.
کد خبر: ۴۷۷۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۹ - 16September 2021

رایزنی امیرعبداللهیان و یی در دوشنبه/ حمایت چین از عضویت دائم ایران در سازمان شانگهایبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در آستانه برگزاری بیست و یکمین اجلاس سران شانگهای در تاجیکستان امروز (پنجشنبه) با «وانگ یی»، وزیر امور خارجه چین دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان را در سفر به تاجیکستان همراهی می‌کند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار ضمن تاکید بر آسیا محور بودن سیاست خارجی دولت سیزدهم، بر عزم جمهوری اسلامی ایران بر پیشبرد روابط با چین بر اساس برنامه جامع همکاری‌های ۲۵ ساله به عنوان نقشه راه دو کشور تأکید کرد.

آمریکا متهم اصلی تضعیف برجام

امیرعبداللهیان با اشاره به موضوعات چندجانبه همکاری جمهوری اسلامی ایران با چین، ضمن قدردانی از مواضع حمایت کننده دولت چین از رویکرد کشورمان، آمریکا را متهم اصلی تضعیف برجام و همکاری‌های هسته‌ای کشورمان خواند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به مواضع غیرسازنده آمریکا در قبال موضوع هسته‌ای کشورمان تأکید کرد: کاخ سفید باید یاد بگیرد در مقابل ملت ایران، از لحن تهدیدآمیز استفاده نکند.

امیرعبداللهیان خروج مفتضحانه آمریکا از افغانستان به دنبال اشغال چندین ساله این کشور را نمونه‌ای دیگر از یکجانبه گرایی غیرسازنده آمریکا خواند که اثرات نامطلوب آن متوجه همسایگان افغانستان شده است.

وزیر امور خارجه کشورمان ایجاد دولت فراگیر در افغانستان با مشارکت همه اقوام را تنها شکل مطلوب آینده سیاسی این کشور اعلام کرد.

امیرعبداللهیان در پایان با اشاره به همکاری‌های ارزشمند دو کشور در مبارزه با کرونا، از همکاری‌های گسترده دولت چین با کشورمان در ارسال محموله‌های واکسن که در پی گفت‌وگوهای روسای جمهور دو کشور صورت پذیرفت، قدردانی کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار