مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان مطرح کرد؛

دفاع مقدس یک مکتب عظیم ملی و معنوی است که باید هنرمندانه به جامعه تزریق شود

سردار مرادحاجتی گفت: دفاع مقدس تنها نظامی‌گری نیست بلکه دفاع مقدس یک مکتب، یک حرکت پیوسته و یک رخداد عظیم ملی، معنوی و فرهنگی است که باید هنرمندانه به جامعه تزریق شود.
کد خبر: ۴۷۷۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷ - 17September 2021

دفاع مقدس یک مکتب عظیم ملی و معنوی است که باید هنرمندانه به جامعه تزریق شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، گفت‌وگوی ویژه خبری صدا و سیمای مرکز خوزستان با محوریت برنامه های استانی چهلمین و یکمین سالگرد دفاع مقدس امروز با حضور سردار «عبدالرضا مرادحاجتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان روی آنتن رفت.

سردار مرادحاجتی رسالت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس را ترویج و انتشار دائمی غرور ملی و معنوی ایرانیان به پاس 8 سال حماسه سازی دانست و اظهار داشت: خوزستان به دلیل اینکه مشهد شهیدان است و بیشترین مناطق عملیاتی و یادمان‌ها را دارد، همیشه به عنوان پایتخت دفاع مقدس مطرح است.

وی افزود: باید با زبان، نگاه، عملکرد و ادبیاتی نوین و تاثیرگذار بر نسل جدید، فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس را معرفی کنیم و این حماسه‌ها را به آیندگان انتقال دهیم.

سردار مرادحاجتی ادامه داد: استفاده از ابزار‌های نوین ارتباطی، ساخت کلیپ، فیلم، کتاب های صوتی، مبلمان های جدید با رویکردهای جامعه شناساته و زبان هنر و تولید محتوای فاخر دفاع مقدس لازمه راهبردهای جدید ما در انجام رسالت خطیرمان است.

دبیر ستاد استانی هفته دفاع مقدس خوزستان با اشاره به اینکه در شهر‌های آبادان، خرمشهر، سوسنگرد و دزفول  مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس وجود دارد، ادامه داد: تاکنون ساخت موزه دفاع مقدس اهواز که یک باغ موزه بین المللی خواهد بود تنها ۳۵ درصد پیشرفت فیریکی داشته است که اصلا خوشایند پایتخت ایثار، جهاد و مقاومت نیست.

وی با گرامی داشت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس گفت: در این هفته برنامه‌های متنوعی از جمله تجلیل از ۲۰ هزار رزمنده، فرمانده و پیشکسوت ممتاز دوران دفاع مقدس در خوزستان برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان گریزی هم به فعالیت های چشمگیر مدیران کل، مسئولین قبلی و خادمان حوزه دفاع مقدس خوزستان زد و بیان داشت: دفاع مقدس تنها نظامی گری نیست بلکه دفاع مقدس یک مکتب، یک حرکت پیوسته و یک رخداد عظیم ملی، معنوی و فرهنگی است که باید هنرمندانه به جامعه تزریق شود.

سردار مرادحاجتی در پایان ابراز امیدواری کرد که بتوان با نگاهی نوین به حوزه دفاع مقدس، تحولاتی عظیم را در جغرافیای خوزستان که سراسر موزه دفاع مقدس است، به انجام رساند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار