در دیدار با وزیر خارجه روسیه مطرح شد؛

آمریکا مسئول وضعیت کنونی افغانستان است/ وزیر خارجه ایران به مسکو دعوت شد

وزیر امور خارجه با اشاره به وضعیت پیچیده کنونی افغانستان، این وضعیت را حاصل خروج غیرمسئولانه و مفتضحانه آمریکا از این کشور خواند و مسئولیت وضعیت کنونی را بر عهده دولت آمریکا دانست.
کد خبر: ۴۷۷۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹ - 17September 2021

آمریکا مسئول وضعیت کنونی افغانستان است/وزیر خارجه به مسکو دعوت شدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه بیست و یکمین اجلاس سران کشورهای عضو شانگ های در دوشنبه، امروز (جمعه) با «لاوروف» وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌وگو، ضمن تاکید بر توسعه روابط همه جانبه با روسیه، ضرورت همفکری دو کشور در مورد مسائل منطقه ای و بویژه افغانستان را یادآور شد.

وی با اشاره به وضعیت پیچیده کنونی افغانستان، این وضعیت را حاصل خروج غیرمسئولانه و مفتضحانه آمریکا از این کشور خواند و مسئولیت وضعیت کنونی را بر عهده دولت آمریکا دانست.

لاورف نیز در این دیدار ضمن تبریک انتصاب «امیرعبداللهیان»، از وزیر امور خارجه کشورمان جهت سفر به مسکو و تداوم رایزنی ها دعوت کرد.

جمهوری اسلامی ایران حل موضوع افغانستان را در تشکیل دولتی فراگیر با مشارکت نمایندگان کلیه اقوام دانسته و بر تلاشهای کشورمان جهت ترغیب به رسیدن به این هدف تاکید کرده است.

در ادامه نشست کوتاه چهارجانبه شب گذشته و دیدار و گفتگوهای جداگانه وزرای خارجه توافق شد که ظرف روز جاری، بیانیه مشترک چهارجانبه وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، روسیه، چین و پاکستان در مورد اوضاع سیاسی افغانستان صادر شود.

پیش از این وزیر امور خارجه کشورمان از همتای روسی خود جهت شرکت در نشست همسایگان افغانستان به میزبانی تهران دعوت کرده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار