شهید ایرانشاهی: آموزگارمان حسین (ع) و موضوع درس ما «شهادت در راه خدا» بود

شهید «ناصر ایرانشاهی» در فرازی از وصیت‌نامه خود نوشته است: «ما کلاس درس‌مان سپاه بود و در سپاه تحصیل مى‌کردیم. آزمایشگاه ما جبهه جنگ بود و آموزگارمان حسین (ع) و موضوع درس ما «شهادت در راه خدا» بود؛ پس شما نیز راه شهداء را ادامه دهید».
کد خبر: ۴۷۸۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۸ - 19September 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، استان مرکزی ۶ هزار و ۲۰۰ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است که از این تعداد شهدا، عده کثیری از شهدای بزرگوار عملیات «محرم» هستند. «ناصر ایرانشاهی» از جمله این شهداست که در سن ۱۷ سالگی در منطقه «ارتفاعات حمرین - موسیان» از خاک به افلاک پر کشید.

زندگی‌نامه شهید «ناصر ایرانشاهی»

«ناصر ایرانشاهی» سال ۱۳۴۴ در روستای «رباط کفسان» از توابع شهر «خمین» متولد شد. وی دوران دانش‌آموزی را در خمین سپری کرد و تا اول نظری ادامه تحصیل داد. او علاقه فراوانی به انجام فعالیت‌های دینی داشت و همیشه نمازش را در اول وقت و گاهی در مسجد اقامه می‌کرد و در مجالس و مراسم‌های مذهبی نیز فعالانه حضور داشت، این فعالیت‌های وی در زمان پیروزی انقلاب اسلامی بیشتر شد و از مجالس و سخنرانی‌ها استفاده می‌کرد تا با افکار امام خمینی (ره) بیشتر آشنا شود و آن را به دیگر مردمی که با او در ارتباط بودند، برساند و آن‌ها را هم با نهضت انقلاب اسلامی همسو کند.

«ناصر» همچون دیگر جوانان انقلابی این مرز و بوم، از نسل انقلاب بود و شور و ایمان در سر داشت؛ بنابراین حنجره‌اش را به فریاد‌های شور و شعور و شعار‌های دوران تظاهرات سپرد و قدم‌هایش را وقف راه انقلاب اسلامی کرد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، «ناصر» سه نوبت به‌صورت داوطلبانه از طریق بسیج به جبهه‌های غرب و جنوب اعزام شد و پس از اولین مأموریت، وقتی از جبهه به شهر برگشت، به‌دلیل علاقه‌ای که به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی داشت، به جمع پاسداران پیوست و عضو این نهاد انقلابی شد.

هر کاری که می‌خواهید انجام دهید ببینید مورد رضای خدا هست یا نه

وی در عملیات محرم شرکت کرد و در جبهه عین‌خوش حضور حماسی داشت و در آن دلاوری‌ها، اجر جهاد خویش را از خدا گرفت و در پانزدهم آبان سال ۱۳۶۱ با سمت فرمانده دسته گردان «روح‌الله» در «جبل حمرین» موسیان به شهادت رسید و یک‌سال از شهادتش نگذشته بود که برادرش «حسن» نیز در ادامه راه خونین «ناصر» به شهادت رسید.

وصیت‌نامه شهید «ناصر ایرانشاهی»

بسم رب الشهداء و الصدیقین

وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ

آنان که در راه خدا کشته شده‌اند، گمان نکنید که مردگانند؛ بلکه آن‌ها زنده‌اند و نزد خداى خویش روزى مى‌برند.

با درود بر محمد و آل اطهارش و امامان و با درود به رهبر کبیر انقلاب اسلامى و با درود بر شهیدان راه اسلام و با درود بر مبارزین راه خدا

بار پروردگارا! تو را شکر که شربت شهادت این تنها راه رسیدن انسان به خودت را به بنده حقیر و فقیر و گناهکار خود ارزانى داشتى. من تنها راه رسیدن به سعادت را مبارزه و شهادت در راهت یافتم و چه زیباست که من با ایمانى استوار ارزشمند‌ترین ارزش‌ها را گرفتم.

خدمت پدر و مادر و خواهران و برادرانم و تمام ملت مسلمان ایران سلام عرض مى‌نمایم. خانواده محترم از این‌که فرزند خوبى براى شما نبودم و کارى که شما خوشنود باشید، براى شما انجاتم ندادم، مرا ببخشید؛ چون در درجه اول رضایت خدا برتر و بالاتر است و من یارى خدا را ترجیح مى‌دهم به بنده‌اش. هر کارى مى‌خواهید انجام دهید، ببینید مورد رضایت خدا هست یا نه.

هر کاری که می‌خواهید انجام دهید ببینید مورد رضای خدا هست یا نه

براى مبارزه در راه خدا آماده باشید و از مرگ در راه خدا نهراسید و مبارزه کنید تا قوانین الهى بر تمام جهان گسترش یابد. با دشمنان داخلى و خارجى مبارزه کنید تا آن‌که روزى شعار «لا اله الا الله» بر تمام جهان گسترش یابد. در صدور انقلاب و تداوم انقلاب کوشا باشید، در امر به معروف و نهى از منکر کوشا باشید و غافل نباشید و وحدت خویش را حفظ کنید و از تفرقه بپرهیزید و مواظب باشید منافقان از خدا بی‌خبر در بین شما تفرقه نیندازند که تفرقه شما خوشحالى دشمنان انقلاب اسلامى است. پیرو ولایت فقیه باشید و گوش به فرمان امام امت باشید و همیشه از خدا بخواهید تا به عمر امام بیفزاید و طول عمر با عزت به وى عطا فرماید. به جبهه‌هاى جنگ کمک کنید و اگر مى‌توانید به جبهه بشتابید و سنگر‌ها را خالى نگذارید. رزمتان پیروز

از معلم خود حسین (ع) درس مبارزه بگیرید و خود را فداى اسلام کنید، با کافران و منافقان جهاد کنید و آن‌ها را از صفحه تاریخ براندازید و دوستان به سپاه بروید و سنگر مرا خالى نگذارید. ما کلاس درس‌مان سپاه بود و در سپاه تحصیل مى‌کردیم. آزمایشگاه ما جبهه جنگ بود و آموزگارمان حسین (ع) و موضوع درس ما «شهادت در راه خدا» بود؛ پس شما نیز راه شهداء را ادامه دهید. ما فعالیت خود را در راه خدا کردیم و در این راه شهید شدیم. وظیفه شما ادامه راه شهدا است.

تشییع جنازه من حتما باید از طرف سپاه صورت بگیرد. مرا در زادگاهم در کنار قبر شهید «عسگرى» دفن کنید. هر لحظه از خدا بخواهید تا امام زمان را به فریاد مستضعفان هرچه زودتر برساند.

روز ششم شهریور ماه ۱۳۶۱ ناصر ایرانشاهى
خدایا، خدایا! تا انقلاب مهدی، خمینی را نگه‌دار.

هر کاری که می‌خواهید انجام دهید ببینید مورد رضای خدا هست یا نه

هر کاری که می‌خواهید انجام دهید ببینید مورد رضای خدا هست یا نه

هر کاری که می‌خواهید انجام دهید ببینید مورد رضای خدا هست یا نه

هر کاری که می‌خواهید انجام دهید ببینید مورد رضای خدا هست یا نه

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار