به مناسبت روز شعر و ادب پارسی و بزرگداشت استاد شهریار؛

حجت‌الاسلام «آل‌هاشم»: شهریار شاعری مردمی و انقلابی بود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: شهریار از نظر مردمی بودن و زیستن با انقلاب و دفاع مقدس نمونه‌ بی‌نظیری بود و زمانی غزل گفت که همه می‌گفتند دوره غزل سرایی به پایان رسیده و نوآوری در شعر امکان‌پذیر نیست؛ اما او با یک روش نوین مکتبی ایجاد کرد و به محبوبیت رسید.
کد خبر: ۴۷۸۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶ - 18September 2021

به گزارش دفاع‌پرس از تبریز، حجت‌الاسلام «سید محمدعلی آل هاشم» نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در همایش ملی روز شعر و ادب پارسی و بزرگداشت استاد شهریار که در مقبره الشعرای تبریز برگزار شد، اظهار داشت: استاد شهریار بدون تردید در شمار نوابغ شعر معاصر ایران است که توانست شکل تازه‌ای از شعر معاصر را طرح و ارائه کند.

وی ادامه داد: شهریار دارای شخصیتی منحصر بفرد است که هر انسان با هر نگرش به جامعیت او اذعان دارد و اشتهار او و تسلط بر ادبیات کلاسیک و پدید آوردن سبک جدید توسط او را می‌پذیرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: شهریار از نظر مردمی بودن و زیستن با انقلاب و دفاع مقدس نمونه‌ بی نظیری بود و زمانی غزل گفت که همه می‌گفتند دوره غزل سرایی به پایان رسیده و نوآوری در شعر امکان‌پذیر نیست؛ اما او با یک روش نوین مکتبی ایجاد کرد و به محبوبیت رسید.

امام جمعه تبریز شهریار را شاعر بزرگ روزگار نامید و تاکید کرد: کمتر کسی است که با شعری از استاد شهریار آشنا نباشد، ولایتمداری و دینداری  قسمت غالب اشعار شهریار را شامل می‌شود و اشعاری مانند «علی ای همای رحمت تو چه آیتی خدا را» تنها یکی از آثاری است که ارادت او را به خاندان عترت نشان می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی متذکر شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی که خود چشمه فیاض شعر هستند، همواره اشعار استاد شهریار را تحسین کرده اند و در خصوص ملامت شدن شهریار توسط روشنفکران وابسته به رژیم گذشته سخن گفته اند. شهریار با وقوع جنگ تحمیلی نیز تلاش و نیش قلمش را متوجه مسببان آنها کرد و در نهایت عشق او به آذربایجان منجر به سرودن اثر حیدر بابا شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار