مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس تاکید کرد؛

ضرورت توجه ویژه به مبحث دفاع مقدس

سرهنگ پاسدار «کوشکی جهرمی» با اشاره به تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی فارس از عدم توجه به بحث دفاع مقدس در این نقشه انتقاد کرد و گفت: دفاع مقدس باید به‌صورت ویژه و مستقل و به عنوان یک راهبرد اصلی دیده شود.
کد خبر: ۴۷۸۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۶ - 18September 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرسعکس هنوز اصلاح نشده‌ است! / ضروریت توجه ویژه به دفاع مقدس در راهبرد اصلی نقشه مهندسی فرهنگی استان از شیراز، سرهنگ پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل  حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس، امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این استان با اشاره به تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی فارس، از عدم توجه به بحث دفاع مقدس در این نقشه انتقاد کرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب از جنگ به عنوان یک گنج نام می‌برند؛ لذا پیشنهاد داده بودیم که دفاع مقدس به عنوان یک راهبرد مستقل در نقشه مهندسی فرهنگی استان فارس دیده شود؛ اما اینکه یک بحث تمدن‌ساز و اساسی و زیربنایی ما جزئی از موضوع دیگر قرار می‌گیرد، نقض غرض است.

وی افزود: اگر دفاع مقدس به عنوان بخش اصلی فرایند انقلاب اسلامی دیده می‌شود، خودش باید به صورت یک راهبرد و مسئله اصلی برای بهره‌برداری از این گنج بی پایان مستقل دیده شود.

کوشکی‌جهرمی بیان کرد: در نظام برنامه‌ریزی، مطالبی که کلید و بنیان اصلی کار است به صورت مستقل دیده می‌شوند و ذیل چیز دیگری آن را تعریف نمی‌کنیم. تمام این انقلاب اسلامی مرهون دفاع مقدس است، اما آن را ذیل مطلب دیگر مثلاً توسعه و ترویج فرهنگ اسلامی می‌بینیم؛ در حالی که تمام هستی انقلاب اسلامی از اینجا شکل گرفته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس از مسئولان شورای فرهنگ عمومی استان خواست تا حتماً نسبت به این قضیه بازنگری داشته باشند و ادامه داد: این مسئله نه در قالب یک کمیته، بلکه به عنوان مسئله اصلی دیده شود.

وی با تأکید بر اینکه دفاع مقدس یک محتوای اساسی است و هر کسی به آن می‌رسد، افتخار می‌کند، افزود: اگر دفاع مقدس مسئله‌ای است که همه به آن افتخار می‌کنیم و به حدی است که جریان‌های سیاسی وقتی به شهدا می‌رسند، زانو می‌زنند، پس باید به صورت ویژه و مستقل و به عنوان یک راهبرد اصلی و اساسی در برش استانی مهندسی فرهنگی دیده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار