جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش به دفاع پرس خبر داد:

توپ خودکششی "هویتزر" در اختیار یکان‌های زرهی ارتش قرار گرفت

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: توپ بهینه‌سازی شده "هویتزر" به طور قابل ملاحظه‌ای تولید شده، و هم‌اکنون در اختیار برخی از یکان‌های زرهی قرار گرفته است.
کد خبر: ۴۷۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷ - 07June 2015

توپ خودکششی

امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در گفتوگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، با اعلام این خبر اظهار داشت: متخصصان جوان و متعهد این سازمان همواره جهت بهینهسازی و ساخت تجهیزات مورد نیاز گام برمی دارند.

وی با بیان اینکه توپ بهینهسازی شده "هویتزر" امروز به طور قابل ملاحظهای در سطح نیرو تولید و تکثیر شده است، افزود: توپ خودکششی "هویتزر" هماکنون در اختیار برخی از یکانهای زرهی نیروی زمینی ارتش قرار گرفته است.

امیر حیدری با اشاره به فعالیتهای سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش در سال جاری گفت: از آنجا که نیروی زمینی گستردهترین نیرو از نیروهای مسلح است، لذا با هماهنگی سلسله مراتب این توانایی را دارد تا به اندازه رفع نیاز خود تسلیحات مورد استفاده را در سطح یکانها تولید و عملیاتی کند.

وی افزود: برای نمونه تولید تانک ذولفقار و توپ "هویتزر" به اندازهای که بتواند در اختیار بعضی از یکانهای زمینی باشد، در درستور کار ما قرار دارد.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: قطعا اگر نیاز باشد سلاحی در چرخه دفاعی کشور وارد شود، باید وزارت دفاع که متصدی تولید انبوه تسلیحات است پا به عرصه میدان تولید بگذارد.

وی با اشاره به فعالیتهای سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نزاجا در راستای رفع نیازهای تجهیزاتی این نیرو افزود: این سلاح در نیروی زمینی ارتقای وضعیت داده و آپشنها و قابلیتهای جدیدی به آن افزوده شده است.

امیر حیدری ادامه داد: توپ 155 میلیمتری "هویتزر" با قدرت اجرای آتش خود در عرصه دفاع زمینی و پشتیبانی از نیروهای سطحی در صحنه درگیری کارایی لازم را دارد.

 

 
توپ 155میلیمتری "هویتزر" که در تاریخ 4 شهریور ماه سال گذشته از سوی سازمان جهاد خودکفایی نزاجا رونمایی شد، در واقع سکوی آتش متحرکی است که میتواند هر جنبندهای را نابود کرده و در کنار تانکهای نیروی زمینی آتش تهیه لازم را جهت انهدام اهداف و استحکامات دشمن ایجاد کنند.

همچنین 70 قطعه از این سامانه دفاعی بهدست متخصصان داخلی ارتش بهینهسازی شده است که برآیند آن در سرعت، دقت و نواخت گلوله مشاهده میشود، شعاع عملیاتی گلوله این توپ که تا مسافت 22 کیلومتر عنوان شده است.

توپ هویتزر در دوران دفاع مقدس

این سامانه پیش از این بهطور کامل در انحصار آمریکاییها بود، اما امروز بهطور کامل و از صفر تا صد آن در داخل کشور تولید و بهینه سازی شده و به مرحله بهرهبرداری رسیده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار