مدیر هنری اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی خبر داد؛

درخشش پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) در مرحله استانی جشنواره ملی تئاتر سنگر

«فرهنگ‌نژاد» از درخشش گروه تئاتر پدافند هوایی شمال شرق ارتش جمهوری اسلامی با اثری تحت عنوان «بچه‌های توپ ۲۳» به کارگردانی «علی غلامی اول» در مرحله استانی دومین جشنواره ملی تئاتر سنگر خبر داد.
کد خبر: ۴۷۸۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷ - 19September 2021

«جواد فرهنگ‌نژاد» مدیر هنری و سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌‌پرس در مشهد اظهار داشت: ادبیات نمایشی دفاع مقدس تأثیر ویژه‌ای بر ساختارهای اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و هنری کشور دارد.

وی افزود: با توجه به مستند بودن و داشتن هویت سمعی بصری خاطرات، یادداشت‌ها، گزارش‌های رسیده از دوران دفاع مقدس که حکایت‌گر رشادت‌ها و جانفشانی‌های ایثارگران، جانبازان و شهدای گرانقدر این حماسه عظیم است می‌تواند نمایش دهنده موضوعاتی همچون دفاع از ارزش‌ها، پاسداری از کشور و فداکاری و ایثار است.

مدیر هنری و سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه به اهمیت تئاتر سنگر اشاره کرد و گفت: جشنواره ملی تئاتر سنگر به‌عنوان یکی از جشنواره‌های هنرهای نمایشی، بیانگر حال و هوای رزمندگان در دوران دفاع مقدس است که با الهام گرفتن از مضامین عاشورایی، در حوزه دفاع از ارزش‌ها و پاسداشت خون شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دفاع از حرم فعالیت می‌کند. این جشنواره ضمن انتقال مفاهیم و ارزش‌ها به مخاطبان، روحیه سلحشوری و فرهنگ دفاع مقدس را به جوانان و نوجوانان منتقل می‌کند.

فرهنگ‌نژاد تصریح کرد: جشنواره ملی تئاتر سنگر با ارتقاء سطح کیفی تئاتر نظامی، بیان افتخارات نیروهای مسلح با زبان هنر و تولید آثار هنری متناسب با دفاع مقدس قطعاً موفق خواهد بود.

وی بیان داشت: مرحله استانی دومین دوره جشنواره تئاتر سنگر با ارائه فراخوان، آیین‌نامه و مقررات به نیروهای مسلح از یگان‌های نظامی و انتظامی استان جهت شرکت در این جشنواره دعوت به عمل آمده است. با توجه به وضعیت کرونایی استان و اعمال محدودیت‌هایی نسبت به حضور جمعی گروه‌های تئاتر، در این میان با حضور سه گروه از یگان‌های نیروهای مسلح  مرحله استانی دومین جشنواره ملی تئاتر سنگر برگزار شد و ضمن ارزیابی و داوری آثار و رعایت تمامی مقررات اعم از بازیگری، کارگردانی، طراحی صحنه، طراحی لباس و بخش نمایشنامه‌نویسی به پایان رسید.

فرهنگ‌نژاد در پایان گفت: در مرحله استانی دومین جشنواره ملی تئاتر سنگر، گروه تئاتر پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) با اثری با عنوان «بچه‌های توپ ۲۳» به کارگردانی علی غلامی اول با کسب بالاترین امتیاز به‌عنوان مقام اول بخش استانی دومین جشنواره ملی تئاتر سنگر برگزیده شد و به بخش منطقه‌ای این جشنواره راه پیدا کرد که امیدواریم شاهد درخشش این عزیزان در مرحله کشوری نیز باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار