فرمانده سپاه استان البرز:

دفاع مقدس، درس عبرتی فراموش‌نشدنی برای جبهه استکبار بود

سردار «حیدرنیا» گفت: دفاع مقدس، درس عبرتی فراموش‌نشدنی برای جبهه استکبار بود؛ استکباری که با همه عِده و عُده و تجهیزات به مصاف ایران اسلامی آمدند اما فرزندان این مرزوبوم آن‌ها را خوار و ذلیل کردند.
کد خبر: ۴۷۸۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸ - 19September 2021

دفاع مقدس، درس عبرتی فراموش‌نشدنی برای جبهه استکبار بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرج، سردار «علیرضا حیدرنیا» فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس در سالن جلسات سپاه البرز برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس، رشادت‌ها و مجاهدت‌های فرزندان این مرزوبوم را که در دوران جنگ تحمیلی، حماسه، شور و بشارت‌های فراوانی را آفریدند گرامی داشت.

وی با اشاره به اینکه اواخر شهریور هر سال یاد و خاطره دلاورمردی‌های رزمندگان اسلام مجدد زنده می‌شود، افزود: 31 شهریور یادآور حمله ناجوانمردانه صدام به ایران اسلامی است. پس از این حمله، رزمندگان اسلام با رشادت‌ها، مجاهدت‌ها و اقدامات انقلابی و جهادی خود در طول هشت سال دفاع مقدس، جانانه با همه جبهه استکبار و در رأس آن‌ها آمریکای جنایتکار جنگیدند و افتخارات بسیاری را خلق کردند.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با بیان اینکه دفاع مقدس، یادآور رشادت‌های بی‌بدیل فرزندان این مرزوبوم و خاطرات جوانان پاک‌دامن و غیوری است که در آن برهه از زمان، شیران روز و مردان شب بودند، گفت: دوران دفاع مقدس، تاریخ گهربار هشت سال ایثار، مجاهدت، رشادت و تلاش انقلابی برای حفظ کیان این مرزوبوم بود. دفاع مقدس، حادثه‌ای الهی و از معجزات قرن اخیر است که پیام استقلال، عزت، سربلندی و غرور ایران اسلامی را به همه دنیا ثابت کرد.  

سردار حیدرنیا عنوان کرد: دفاع مقدس یادآور حماسه عاشوراست زیرا فرهنگی که رزمندگان اسلام با تمسک به آن در مقابل دشمنان اسلام ایستادگی کردند، از عاشورا نشأت گرفته بود. فرزندان این مرزوبوم و ستارگان درخشان سپهر کشور جانشان را که بالاترین سرمایه آن‌ها بود، در راه دفاع از کیان انقلاب فدا کردند. دفاع مقدس، غلبه بر دشمنانی بود که نه با سلاح و نه با کثرت نیرو ممکن نبود اما جوانان ما، با باور و اعتقاد قلبی شکوه و عظمتی وصف‌ناشدنی را برای ایران خلق کردند.

تمسک به فرهنگ دفاع مقدس، ایران را به کشوری قدرتمند در منطقه تبدیل کرد

وی اذعان داشت: دفاع مقدس، درس عبرتی فراموش‌نشدنی برای جبهه استکبار بود؛ استکباری که با همه عِده و عُده و تجهیزات به مصاف ایران اسلامی آمدند و فرزندان این مرزوبوم با رشادت و مجاهدت در مقابل دشمنان تا بن دندان مسلح قرار گرفتند و آن‌ها را خوار و ذلیل کردند. دفاع مقدس روح ایستادگی، مقاومت و تسلیم‌ناپذیری را نشان داد و به ما ثابت کرد که برای بقا در نظام فعلی جهان باید استوار، قوی و مقاوم باشیم زیرا قدرت‌های ضعیف یا باید تسلیم شوند یا محکوم به فنا هستند.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با اشاره به اینکه دفاع مقدس، فرهنگ غنی و پرمغزی را آفرید، مطرح کرد: پس از گذشت 42 سال از عمر بابرکت انقلاب اسلامی، هر سربلندی و موفقیتی که در نظام به دست می‌آید، به دلیل تمسک به فرهنگ دفاع مقدس است و هر کجا که شاهد ناکامی و عیب و نقص هستیم، بدانیم که از این فرهنگ فاصله گرفته‌ایم. فرهنگ دفاع مقدس، فرهنگ ساده زیستی، ایثار، جان‌فشانی و ازخودگذشتگی بود.

سردار حیدرنیا عنوان کرد: تمسک به فرهنگ غنی دفاع مقدس به‌عنوان گنجینه‌ای عظیم، ایران را به یکی از اضلاع مثلث قدرت منطقه تبدیل کرده که به‌عنوان یکی از کشورهای قدرتمند و تأثیرگذار در دنیا نیز مطرح است. دفاع مقدس، گنجینه عظیمی است که تا مدت‌های طولانی، ملت، دولت و کشور می‌توانند از آن استخراج و بهره‌برداری کرده و از این میراث گران‌بها به‌عنوان نقشه راه آینده کشور استفاده کنند.

وی دمیده شدن روح ایثارگری، گذشت و استکبارستیزی در گستره کشورهای اسلامی جبهه مقاومت را از برکات هشت سال دفاع مقدس دانست و اظهار داشت: همه آزادی خواهان دنیا یقین پیدا کرده‌اند که با وجود انگیزه و روحیه استکبارستیزی، هرچه دشمن قوی باشد، باز هم در مقابل ایمان و اراده کشورهای اسلامی شکست می‌خورد. در هشت سال نبرد جانانه دشمن بعثی با جمهوری اسلامی، تعداد زیادی از بهترین جوانان میهن اسلامی به شهادت رسیدند اما حتی یک وجب از خاک کشور کم نشد.

برگزاری 3 هزار و 200 برنامه در البرز در هفته دفاع مقدس

سردار حیدرنیا در خصوص برنامه‌های استانی هفته دفاع مقدس گفت: امسال سعی ما بر آن است تا با اجرای برنامه‌های ابتکاری در سطح استان، هفته دفاع مقدس را پررنگ‌تر و پرشورتر جلوه دهیم که در این راستا 3 هزار و 200 برنامه در 30 سرفصل و عنوان با شعار محوری «ما مقتدریم» در استان البرز اجرا می‌شود. 29 شهریور، آئین کلنگ زنی فاز اول پروژه هزار واحدی مسکن کارکنان سپاه در منطقه حصارک کرج، در راستای طرح اقدام ملی مسکن برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز از برگزاری آئین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در روز 30 شهریور خبر داد و خاطرنشان کرد: روز 31 شهریور نیز، رژه بزرگ موتورسواران منتخب نیروهای مسلح (بسیج، سپاه و نیروی انتظامی) در قالب یک ستون موتوری بزرگ متشکل از 450 موتورسوار از میدان حصارک تا میدان توحید کرج و در سایر شهرستان‌های استان البرز نیز برگزار می‌شود.

وی توزیع 11 هزار و 200 بسته معیشتی میان نیازمندان به‌ویژه افراد آسیب‌دیده از کرونا را از دیگر اقدامات مجموعه سپاه البرز در هفته دفاع مقدس برشمرد و بیان داشت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از 336 هزار بسته معیشتی میان نیازمندان البرزی توزیع شده است. تلاش ما بر آن است تا در هفته دفاع مقدس، 20 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد را نیز از زندان‌های استان آزاد کنیم که در این راستا تمرکز ما بر زندان نسوان خواهد بود.

سردار حیدرنیا، اهدای 40 سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند، اهدای 2 هزار و 500 بسته لوازم‌التحریر به دانش آموزان محروم و تهیه پوشاک برای کودکان نیازمند را از دیگر اقدامات پیش‌بینی شده عنوان کرد و افزود: در هفته دفاع مقدس، 6 مرکز واکسیناسیون به همت بسیجیان در سطح استان البرز افتتاح می‌شود. پس از ابلاغ مرحله جدید طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و طی یک ماه گذشته 14 مرکز به همت سپاه و بسیج به مراکز واکسیناسیون این استان اضافه شده است.

برپایی 40 نمایشگاه عکس و دستاوردهای دفاع مقدس

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز از برگزاری رزمایش با موضوع امداد و نجات توسط 40 گردان بسیج پایه خواهران و برادران خبر داد و عنوان کرد: این گردان‌ها در طرح شهید سلیمانی، با هدف کمک به شبکه بهداشت و درمان به‌منظور قطع زنجیره کرونا وارد عرصه می‌شوند. 40 گروه جهادی نیز به مناطق محروم و کم برخوردار استان اعزام می‌شوند و در هفته دفاع مقدس، به خدمت‌رسانی در این مناطق در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی، عمرانی و ... می‌پردازند.

وی بیان داشت: 40 کاروان نمادین دفاع مقدس نیز در سطح معابر، خیابان‌ها و پارک‌های استان البرز راه‌اندازی می‌شوند و به روایتگری هشت سال دفاع مقدس می‌پردازند. در هفته دفاع مقدس همچنین 80 پروژه محرومیت‌زدایی با تمرکز بر نقاط کم‌برخوردار و محروم افتتاح، بهره‌برداری یا کلنگ‌زنی می‌شود. 40 تولید رسانه‌ای در 9 قالب نیز آماده شده که طی این هفته پخش می‌شود و به‌منظور بازنشر در اختیار رسانه‌ها نیز قرار می‌گیرد.

سردار حیدرنیا از تجلیل از 40 نخبه علمی، 40 نخبه ورزشی، 40 نخبه فرهنگی و 40 نفر از بسیجیان و فرماندهان نمونه پایگاه‌های بسیج در سطح استان البرز خبر داد و گفت: 40 مسابقه فرهنگی هنری شامل نقاشی، عکس، کتاب‌خوانی و قرآن در بستر فضای مجازی و 40 محفل شب شعر با محوریت دفاع مقدس نیز برگزار خواهد شد. 40 نمایشگاه عکس و دستاوردهای دفاع مقدس نیز در این استان جانمایی شده است. همچنین 400 مراسم آبروی محله همراه با تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران در سراسر استان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در هر شهرستان استان البرز، 40 فیلم با محوریت دفاع مقدس و جبهه مقاومت در 40 مسجد اکران می‌شود، از روایتگری هشت سال دفاع مقدس توسط پیشکسوتان این عرصه در 40 مسجد خبر داد و خاطرنشان کرد: پیش‌بینی شده هر شهرستان حداقل 40 دیگ غذا در هفته دفاع مقدس طبخ و با تمرکز بر محلات کم برخوردار و نیازمند توزیع کند. 40 آیه از قرآن کریم نیز با موضوع دفاع و جهاد احصا شده که علاوه بر نشر در فضای مجازی، مسابقاتی نیز از آن‌ها برگزار می‌شود.

روایتگری دفاع مقدس در بستر شبکه شاد

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز از برگزاری 40 کلاس آموزشی با موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی و سبک زندگی برای آحاد مردم نیز خبر داد و با اشاره به تبلیغات محیطی و فضاسازی شهری گفت: به همه ادارات و اصناف و سازمان‌های استان اعلام شده که حال و هوای دفاع مقدس را حتی با نصب یک تابلو، بیلبورد و یا جانمایی سنگر شنی بر اداره یا سازمان حاکم کنند. دیدار و تجلیل از خانواده‌های شهدا و جانبازان و ایثارگران و غبارروبی و گلباران مزار شهدا نیز در دستورکار است.

سردار حیدرنیا اظهار داشت: هماهنگی‌های لازم با آموزش‌وپرورش صورت گرفته تا در روز 3 مهر که تقریباً روز بازگشایی مدارس است، موضوعات جذاب دفاع مقدس در بستر شبکه شاد برای دانش آموزان روایت شود تا بتوان از این طریق، فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس را به نسل آینده منتقل کرد. تلاش می‌کنیم در آینده یک نمایشگاه دائمی نیز از آثار شهدا به‌ویژه فرماندهان لشکر 10 حضرت سیدالشهدا (ع) در استان البرز برپا کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار