مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛

رونمایی از 8 عنوان کتاب دفاع مقدس در یاسوج

سرهنگ «آسمند» گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس، از هشت عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس در یاسوج رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۴۷۸۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰ - 19September 2021

سرهنگ «امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در یاسوج، از رونمایی هشت عنوان کتاب دفاع مقدس در یاسوج خبر داد و اظهار داشت: این کتاب‌ها همزمان با هفته دفاع مقدس با حضور مسئولان و نویسندگان رونمایی می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد افزود: این کتاب‌ها در قالب‌های خاطره، نمایشنامه، تاریخ شفاهی، پژوهش و اسناد دفاع مقدس به رشته تحریر درآمده و در سال 1400 با حمایت این اداره‌کل به چاپ رسیده است.

آسمند خاطرنشان کرد: این کتاب‌ها با عناوین «این چهل و یک مرد»، «ویر»، «امام‌زادگان عشق»، «رقابت بر سر نفوذ در خاورمیانه»، «شکوه ایثار» و سه عنوان کتاب اسنادی دفاع مقدس هستند که پس از طی مراحل گردآوری، مصاحبه، پیاده‌سازی، تدوین و ویراستاری به چاپ رسیده و در اختیار علاقه‌مندان به فرهنگ ایثار و شهادت قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: کتاب «این چهل و یک مرد» شامل خاطرات چهل رزمنده دوران دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد است که با روایتگری «علی ثابتی» از رزمندگان دفاع مقدس این استان و به قلم «سروش درست» به رشته تحریر درآمده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: کتاب «امام‌زادگان عشق» پژوهشی پیرامون یادمان‌های شهدای گمنام این استان است که توسط «رضا مهرابی» به رشته تحریر درآمده و با حمایت مدیریت تحقیقات، آموزش و ترویج پژوهش‌های دفاع مقدس این اداره‌کل به چاپ رسیده است.

آسمند ابراز کرد: کتاب «رقابت بر سر نفوذ در خاورمیانه» نیز از دیگر کتاب‌های حوزه پژوهش اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد است که توسط «بهروز خشت‌زر» از محققان و پژوهشگران حوزه دفاع مقدس گردآوری شده است.

وی اضافه کرد: کتاب «ویر» یک عنوان نمایشنامه در حوزه دفاع مقدس است که به قلم «سیمین غلامی» به رشته تحریر درآمده و با حمایت مدیریت هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد به چاپ رسیده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: کتاب «شکوه ایثار» نیز روایتگر تاریخ شفاهی حجت‌الاسلام «سید علی‌محمد بزرگواری» از رزمندگان دوران دفاع مقدس و از مدافعان حرم اهل بیت (ع) است که با حمایت مدیریت اسناد و مدارک دفاع مقدس این اداره‌کل به بازار نشر عرضه شده است.

آسمند با بیان اینکه برای چاپ و نشر 60 عنوان کتاب دفاع مقدس در سال 1400 برنامه‌ریزی شده است، تصریح کرد: تاکنون فرایندهای چاپ 41 عنوان از این کتاب‌ها انجام شده و امیدواریم تا پایان سال جاری بتوانیم این کتاب‌ها را در اختیار علاقه‌مندان به فرهنگ ایثار و شهادت قرار دهیم.

وی با تأکید بر لزوم استخراج خاطرات باقی‌مانده در سینه های رزمندگان توسط نویسندگان، ادامه داد: چاپ و انتشار کتاب‌های مربوط به دوران دفاع مقدس، گام مهمی در راستای شناساندن این دوران به نسل‌های آینده است و نگارش جذاب این خاطرات می‌تواند به تولید آثار فاخر ادبی در این حوزه کمک کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد از رزمندگان این استان خواست خاطرات خودنوشت دوران دفاع مقدس را آغاز کنند و گفت: این خاطرات خودنوشت در اختیار نویسندگان دفاع مقدس قرار گرفته و پس از تدوین و ویراستاری به چاپ می‌رسد.

آسمند با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر این مهم تاکید داشتند که هشت سال دفاع مقدس همانند گنجی است که باید از آن استفاده کرد، ابراز کرد: باید با تولید کتب فاخر در حوزه دفاع مقدس، از این گنجینه ارزشمند استفاده کرده و سبک و سیره شهدا و رزمندگان دفاع مقدس را به نسل‌های جدید معرفی کنیم.

وی برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب را از مهم‌ترین راهکارهای افزایش کیفی تولیدات ادبی حوزه دفاع مقدس عنوان و بیان کرد: این جلسات به صورت مستمر توسط اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار می‌شود و محتوای کتاب‌های تولیدی این اداره‌کل مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد متذکر شد: علاوه بر این، برگزاری کارگروه نظارت و داوری آثار ادبی و تاریخی دفاع مقدس با هدف حفاظت و بهره‌برداری از آثار و ارزش های دفاع مقدس و مقاومت در دستورکار قرار گرفته تا تولیدات این حوزه با حقایق دوران دفاع مقدس انطباق داشته و از هرگونه تحریف ارزش‌ها به دور باشد.

انتهای یپام/

نظر شما
پربیننده ها