ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس عنوان کرد؛

برگزاری سه مرحله کمک مؤمنانه توسط قرارگاه عملیاتی جنوب‌شرق ارتش

صبح امروز در آستانه هفته دفاع مقدس، اعضای ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان با نماینده ولی فقیه در استان کرمان دیدار و گفت‌وگو کردند.
کد خبر: ۴۷۸۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸ - 20September 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، صبح امروز در آستانه آغاز هفته دفاع مقدس اعضای ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان کرمان با حجت‌الاسلام «حسن علیدادی سلمیانی» نماینده ولی فقیه در استان دیدار و گفت‌وگو کردند.

«محمود مهدوی‌فرد» با اشاره به شعار «ما مقتدریم» اظهار داشت: برنامه های امسال با توجه به تقارن با اربعین حسینی، رنگ و بوی حسینی خواهد داشت دارد و چون در آستانه چهل و یکمین سالگرد هفته دفاع مقدس قرار داریم 41 عنوان برنامه محوری و 300 زیر برنامه در سطح استان اجرا خواهد شد. همچنین ارتباط تصویری با ریاست جمهوری فردا از ساعت 9 تا 12 با حضور مسئولان و پیشکسوتان برگزار می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: از 64 عنوان کتابی که در شش ماهه نخست سال جاری منتشر کردیم فردا رونمایی خواهند شد، همچنین ۲۰ کتاب صوتی، پنج مستند شهدای کرمان، پنج موشن گرافی پیرامون نقش لشکر ۴۱ ثارالله در پنج عملیات دفاع مقدس، پویانمایی شهید شیخ شعاعی و شهید یوسف الهی، ۲۵ اینفوگرافی عملیات لشکر ۴۱ ثارالله و مجموعه تصویر سازی جوانی حاج قاسم در مراسم رونمایی می شوند.

مهدوی‌فرد بیان کرد: گردهمایی ۶۰۰ نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس، یادواره شهدای گمنام، برپایی ایستگاه های سلامت، دیدار با خانواده شهدا، برنامه های رادیویی و تلویزیونی، رزمایش کمک های مؤمنانه توسط مجموعه های مختلف، نمایشگاه عکس و ملزومات جنگی، یادواره شهدای گمنام، تبیین عملیات ثامن الائمه در 5 مهر مقارن با اربعین حسینی در گلزار شهدا، تجلیل از سربازان از برنامه‌های هفته دفاع مقدس خواهد بود.

هفته دفاع مقدس بزرگترین رویداد تاریخ انقلاب اسلامی است/ برگزاری سه مرحله کمک مؤمنانه توسط قرارگاه عملیاتی جنوب‌شرق ارتش

سردار «حسین معروفی» فرمانده سپاه سپاه ثارالله استان کرمان گفت: سرکشی به خانواده معظم شهدا در استان و برگزاری گردهمایی فرمانده هان در قالب لشکر پیشکسوتان «سپهبد شهید سلیمانی» با حضور 500 رزمنده در حسینیه ثارالله در تاریخ سی و یکم شهریور ماه از جمله برنامه های سپاه ثارالله در هفته دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: گردهمایی تمام فرمانده هان خواهر و برادر استان، برگزاری جلسه وحدت فرمانده هان نیروهای مسلح در بیت الزهرا (س)، رونمایی از هشت کتاب دفاع مقدس، اعلام پایان کار ساخت 500 واحد مسکن مددجویان کمیته، افتتاح 147 طرح محرومیت زدایی، برگزاری یادوراه شهدای گمنام به صورت ویدئو کنفرانس در استان، تکریم سربازان از دیگر برنامه های سپاه ثارالله استان در هفته دفاع مقدس خواهد بود.

هفته دفاع مقدس بزرگترین رویداد تاریخ انقلاب اسلامی است/ برگزاری سه مرحله کمک مؤمنانه توسط قرارگاه عملیاتی جنوب‌شرق ارتش

سردار «عبدالرضا ناظری» فرمانده انتظامی استان کرمان در این نشست بیان کرد:  واکسیناسیون خودرویی به مناسبت هفته دفاع مقدس انجام خواهد شد همچنین ویژه برنامه‌ای در جوار مزار سپهبد شهید سلیمانی برگزار خواهیم کرد.

امیر سرتیپ دوم «امیر غلامعلیان» فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق نزاجا با تأکید بر اینکه هفته دفاع مقدس بزرگترین رویداد تاریخ انقلاب اسلامی است، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تغییر قدرت هندسه جهان شاهد حضور قدرت تأثیر گذار به نام جمهوری اسلامی ایران بودیم. پس از خنثی شدن توطئه های مختلف علیه جمهوری اسلامی ایران، ارتش درگیر سرکوب کردن غائله های مختلف بود و پس از آغاز جنگ، تأثیر حضور مدام ارتش را شاهد بودیم و امسال در هفته دفاع مقدس تلاش داریم که این حضور را برجسته کنیم.

وی با اشاره به اینکه اولین عملیات آفندی ارتش در دوران دفاع مقدس در تاریخ دوم مهرم در پایگاه سنگی ایلام بوده است، ابراز کرد: ما نیز تلاش داریم محورهایی از حضور ارتش را در سال اول جنگ برجسته کنیم. در هفته دفاع مقدس برگزاری رزمایش کمک های مؤمنانه در سه مرحله، تجلیل از کهنه سربازان، تجلیل از فرمانده هان و پیشکسوتان دفاع مقدس، دیدار با خانواده شهدا، غبارروبی گلزار شهدا، افتتاح بخش اعصاب و روان بیمارستان امام حسین (ع) و دیگر برنامه ها را خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام «حسن علیدادی سلیمانی» نماینده ولی فقیه در استان کرمان امروز در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان اظهار داشت: هر یک از ما مواجه به جسم و روح هستیم و سه اصل مهم در بدن ما حاکم است و این سه اصل موجب می شود تا ما را از خطرات، کوران ها و برخی از گرفتاری ها نجات دهد و ملتی که این سه اصل بر آن حاکم باشد، حتما پیروز است.

وی با تأکید بر اینکه سر منشأ اقتدار در جهان اسلام، ایران اسلامی و دفاع مقدس است، عنوان کرد: اصل اول این است که تمامی اعضا و جوارح ما با هم همراه هستند و اولین اتفاق در دفاع مقدس، به رهبری امام خمینی (ره) با حضور نیروهای مسلح و بسیج انجام شد که این مسئله بسیار مهم است که در آن شرایط احساس می کردیم که یک جسم و همراه هستیم. هماهنگی اصل دوم حاکم در جسم است، این اصل موجب پیروزی است و در دوران دفاع مقدس نیز سه نیروی ارزشمند در کنار بسیج، میدان عمل در دستشان بود.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی خاطر نشان کرد: اصل سوم که بسیار ارزشمند است، همیاری و همدلی است که هر شرایطی که برای هریک پیش می آید دیگری نیز خود را در آن شریک می داند؛ همان مسئله‌ای که در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار