یادداشت

گرامیداشت دفاع مقدس خودباوری را در نسل‌های آینده ایجاد می‌کند

آنچه در موضوع دفاع مقدس مهم به نظر می‌رسد این است که جنگ ما جنگ ایمان و کفر بود و این جنگ از آدم تا خاتم وجود دارد. بنابراین گرامیداشت این حادثه مهم برای نسل کنونی و نسل‌های آتی موجب خودباوری و اعتماد به نفس خواهد بود.
کد خبر: ۴۷۸۵۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۰ - 21September 2021

گروه استان‌های دفاع‌پرس ـ «منصور طیوری»؛ رزمنده و پیشکسوت دفاع مقدس استان سمنان، دفاع مقدس حاصل رشادت‌ها، جانفشانی‌ها، مجاهدت‌ها، حماسه‌ها و پایمردی‌های جوانان غیور این مرزو بوم در طول هشت سال دفاع مقدس است که در دشوارترین شرایط بر ملت شریف ایران تحمیل شد.

تحلیل نادرست از وضعیت ایران، جاه طلبی‌های صدام و غرض ورزی بلوک غرب برای سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران موجب تجاوز رژیم بعث عراق به خاک جمهوری اسلامی ایران شد. اما قدرت رهبری امام رحال و دلیری و ایستادگی ملت ایران سبب خنثی شدن توطئه دشمنان شد.

دفاع مقدس با بروز و ظهور و نهادینه کردن مفهوم واقعی جهاد و شهادت در وجود جوانان عزت و اقتدار جمهوری اسلامی را عرصه بین‌الملل به رخ جهان کشید. پایداری ملت ناشی از روح ایمان و وحدت کلمه بود، همان سفارشی که امام راحل از ابتدای حرکت خود بر آن تاکید داشتند. در واقع حضرت امام (ره) نه تنها با هدایت‌های حکیمانه خود آحاد مردم را به سوی پیروزی رهبری کردند بلکه هیمنه پوشالی غرب را نیز در هم شکستند. بر همین اساس حضرت امام (ره) فرمودند: «ما در جنگ انقلابمان را صادر کردیم و پرده ازچهره تزویر جهان خواران کنار زدیم و ریشه‌های پر بار انقلابمان را محکم نمودیم.»

آنچه در میان مهم به نظر می‌رسد این است که جنگ حق و باطل تمام شدنی نیست. جنگ ما جنگ ایمان و کفر بود و این جنگ از آدم تا خاتم وجود دارد. بنابراین گرامیداشت این حادثه مهم برای نسل کنونی و نسل‌های آتی موجب درس گرفتن و ایجاد خودباوری و اعتماد به نفس خواهد بود. بر همین اساس رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند: «ملت‌ها می‌توانند این حادثه پر خسارت را به یک فرصت و یک سرمایه تبدیل کنند. این پیروزی باید با همه ابعادش روایت شود. این کار هنرمندان، نویسندگان، شاعران و سینماگران است.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار