در حاشیه نشست جنبش عدم تعهد مطرح شد:

وزرای خارجه عراق و لبنان بر توسعه همکاری‌های منطقه‌ای تأکید کردند

وزرای خارجه لبنان و عراق بر ادامه رایزنی و هماهنگی‌های دوجانبه برای حمایت از راه حل‌های سیاسی در راستای تقویت امنیت و ثبات منطقه تأکید کردند.
کد خبر: ۴۷۸۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۱ - 12October 2021

وزرای خارجه عراق و لبنان بر توسعه همکاری‌های منطقه‌ای تأکید کردندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از الفرات نیوز، «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق و «عبدالله بوحبیب» همتای لبنانی او در گفت‌وگویی دوجانبه در بلگراد (پایتخت صربستان) بر ضرورت ادامه هماهنگی‌ها میان بیروت و بغداد برای تقویت امنیت منطقه تأکید کردند.

در همین باره «احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: «وزرای خارجه عراق و لبنان امروز (دوشنبه) در بلگراد (پایتخت صربستان) در حاشیه مراسم سالگرد نخستین کنفرانس کشور‌های عدم تعهد دیدار کردند. دو طرف در این دیدار بر ادامه رایزنی و هماهنگی‌های دوجانبه برای حمایت از راه حل‌های سیاسی در راستای تقویت امنیت و ثبات منطقه تأکید کردند.»

گفتنی است که همزمان با این دیدار، نجیب میقاتی نخست‌وزیر لبنان در تماس تلفنی با مصطفی الکاظمی، همتای عراقی خود برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات پارلمانی را به وی تبریک گفت.

دو طرف همچنین درباره مناسبات دوجانبه و راهکار‌های توسعه آن رایزنی کردند.

میقاتی در ادامه از الکاظمی برای سفر به لبنان دعوت کرد.

نخست‌وزیر لبنان همچنین امروز در دیدار با حیدر شیاع البراک، سفیر عراق در بیروت، درباره مسائل مورد اهتمام مشترک به ویژه پرونده کمک‌های نفتی عراق به لبنان و هماهنگی عالی دو کشور در زمینه‌های مختلف تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار