معاون هماهنگ کننده سپاه قدس استان گیلان:

بیش از ۴ هزار ویژه برنامه هفته دفاع مقدس در گیلان برگزار می‌شود

سرهنگ «‌منشوری» گفت: ۴ هزار و ۲۳۰ ویژه برنامه هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریور تا ۷ مهر در سطح استان گیلان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۴۷۸۶۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۶ - 20September 2021

۴۲۳۰ ویژه برنامه هفته دفاع مقدس در گیلان برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، سرهنگ «احمدرضا منشوری» معاون هماهنگ کننده سپاه قدس استان گیلان امروز در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت فرا رسیدن چهل  و یکمین سالگرد هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: جنگ ذاتاً ویرانگر است و تخریب گری و آوارگی را به دنبال دارد؛ اما جنگ هشت ساله که بر ملت ایران تحمیل شد با وجود تمام ویران گری ها، یک ویژگی مثبت داشت، زیرا زنگ بیداری برای مسلمانان جهان و ملت بزرگ ایران بود.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس استان گیلان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی از دفاع مقدس تعبیر به گنج کردند، تصریح کرد: دفاع مقدس موجب شد که تفکر جهادی در بین نیرو‌های جوان کشور شکل بگیرد و رزمندگان توانستند تمام موانع و سد‌هایی که برای دفاع از کشور در مقابل ما قرار گرفته بود را بردارند و آیه‌های جهاد قرآن را عملیاتی کنند.

وی با اشاره به نقش مهم شهدا و رزمندگان در دفاع از نظام اسلامی، خاطرنشان کرد: هشت سال دفاع مقدس موجب شد در دفاع، حمله و در پدافند، آفند را بیاموزیم.

منشوری شعار چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس را «ما مقتدریم» دانست و افزود: دفاع مقدس به گروه خاصی تعلق ندارد و آحاد ملت ایران در این اقتدار عظیم سهیم هستند.

وی نقش تبیین و انتقال فرهنگ جهاد و شهادت را از جمله محور‌های سه گانه ویژه برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع برشمرد و  اظهار داشت: این برنامه‌ها در قالب فرهنگی، هنری، رزمی، بصیرتی و ورزشی در فضای حقیقی و مجازی برگزار می‌شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان، عناوین روز‌های هفته دفاع مقدس را شامل پیشکسوتان، شهیدان، جانبازان، آزادگان، سربازان، زنان، خانواده، ولایتمداری، جوانان، دانش پژوهی، پشتیبانی مردمی، اصناف، وحدت ملی، بصیرت، دشمن شناسی، استکبارستیزی، نیرو‌های مسلح، بسیجیان، جهادگران، فرماندهان و حماسه آفرینان دانست و متذکر شد: ۴ هزار ۲۳۰ ویژه برنامه هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریور لغایت ۷ مهر در سطح استان برگزار می‌شود که از این تعداد، ۴۲ برنامه شاخص استانی و ۳۰۰ برنامه شاخص شهرستانی است.

وی با بیان اینکه آیین سراسری تجلیل از یک میلیون پیشکسوت افتخارآفرین دفاع مقدس فردا با حضور رئیس جمهور برگزار خواهد شد، تاکید کرد: سهم استان گیلان ۲۰ هزار رزمنده است که با حضور فیزیکی دو هزار رزمنده در نواحی و شهرستان‌های از آنان تجلیل خواهد شد. این مراسم با محوریت مرکز استان ساعت ۹ صبح فردا (سه‌شنبه) در سالن شهدای ناجا رشت برگزار می‌شود.

منشوری، از برگزاری نمایشگاه فرهنگی و رزمی به میزبانی لشکر عملیاتی سپاه قدس استان گیلان به مدت یک هفته خبر داد و خاطرنشان کرد: این نمایشگاه بازدیدکننده عمومی ندارد و به صورت پخش زنده از شبکه باران خواهد بود.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه دستاورد‌های فرهنگی، علمی، اقتصادی، اشتغال‌زایی و محرومیت زدایی در همه شهرستان ها، گلباران سراسری مزار شهدا، دیدار با یک هزار و ۳۵۰ خانواده شهید و برگزاری ۸۴ یادواره شهرستانی و آبروی محله  متذکر شد: مرکز رشد و خلاقیت شهید فخری زاده را در مرکز استان و شهرستان‌ها افتتاح خواهیم کرد؛ بهره برداری از ۴۱ مسکن محرومین نیز در دستور کار قرار دارد.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان، از افتتاح همزمان ۵۳۰ پایگاه مقاومت بسیج خواهران در سطح استان خبر داد و افزود: یک هزار و ۱۵۳ مسابقه ورزشی توسط حوزه‌های مقاومت در نواحی و شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

وی یکی از برنامه‌های مهم و محوری هفته دفاع مقدس گیلان را رونمایی از مستند «نقش گیلان در عملیات والفجر۱۰» دانست و تاکید کرد: همچنین از ۲۵ عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس که به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان به چاپ رسیده در هفتم مهر ماه  رونمایی می‌کنیم.

منشوری از اجرای راهیان نور دانش آموزی و دانشجویی و روایتگری در بستر فضای مجازی خبر داد و گفت: شاهد حضور بسیجیان در پایگاه‌های واکسیناسیون جهت کمک به کادر بهداشت و درمان در قالب طرح سردار شهید سلیمانی هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها