منابع یمنی:

ریاض از ترس کودتا علیه ائتلاف، مانع سفر «هادی» به آمریکا شد

عربستان سعودی از ترس اینکه رئیس جمهور مستعفی یمن با حضور در سازمان ملل، علیه ائتلاف سعودی، دست به کودتا بزند، از سفر وی به واشنگتن جلوگیری کرد.
کد خبر: ۴۷۸۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۲ - 20September 2021

ریاض از ترس کودتا علیه ائتلاف، مانع سفر «هادی» به آمریکا شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، منابع مسئول در دولت مستعفی یمن به ریاست عبد ربه منصور هادی که، پس از فرار از یمن، در ریاض حضور دارد، از اختلافات عربستان سعودی با وی خبر دادند.

پایگاه خبری «البوابه الاخباریه الیمنیه» به نقل از این منابع گزارش داد، عربستان سعودی اجازه نداده است هادی برای حضور در هفتاد و ششمین دور مجمع عمومی سازمان ملل به آمریکا سفر کند.

به گفته این منابع، عربستان نگران، «کودتای هادی علیه ائتلاف» متجاوز سعودی-اماراتی است. هادی برای اینکه خود را همچنان رئیس جمهور یمن معرفی کند، قصد داشت در این نشست شرکت کند.

منابع مذکور خبر دادند که عربستان سعودی در حال فراهم‌سازی مقدمات برکناری هادی از عرصه قدرت در یمن است.

به گزارش این پایگاه خبری، مخالفت ریاض با حضور هادی در آمریکا، در راستای تلاش‌های این کشور برای کنار گذاشتن هادی و برچیدن بساط دولت مستعفی است؛ دولتی که ائتلاف سعودی با استفاده از آن، جنایات هفت ساله خود علیه مردم یمن را مرتکب شد؛ بنابراین گزارش، آمریکا و انگلیس هم در تلاش هستند هادی و حزب اخوانی الاصلاح وابسته به عربستان را از صحنه یمن کنار بگذارند و گروه‌های جدیدی را در این کشور، به مزدوری خود قرار دهند.

پایگاه مذکور تأکید کرد، هدف آمریکا این است که این گروهها، نماینده منافع این کشور در یمن باشند؛ زیرا ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی در انجام توطئه‌های آمریکا ناکام ماند و احتمال داشت که هادی در نشست سازمان ملل، علیه ائتلاف سعودی دست به کودتا بزند.

این در حالی است که ائتلاف سعودی و امارات بخش اعظم جنوب یمن را در اشغال خود دارند. مردم این مناطق نیز به شدت مخالف اشغالگری این دو کشور و خواستار اخراج آنان هستند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها