صنعاء:

جانبداری سازمان ملل از ائتلاف سعودی ـ اماراتی بحران یمن را طولانی‌تر می‌کند

مقامات دولت نجات ملی یمن در صنعاء تاکید کردند که فرستاده جدید سازمان ملل با جانبداری از طرفی که جنگ و محاصره را به ملت یمن تحمیل کرده است، فقط موجب طولانی‌تر شدن بحران یمن می‌شود.
کد خبر: ۴۷۶۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۷ - 11September 2021

جانبداری سازمان ملل از ائتلاف سعودی-اماراتی بحران یمن را طولانی‌تر می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، دولت نجات ملی یمن در صنعاء اظهار داشت که اگر سازمان ملل بخواهد به حل بحران در یمن کمک کند باید از زیر فشار قدرت‌های بزرگ خارج شود.

به گزارش کانال تلگرامی المسیره، «جلال الرویشان» معاون نخست وزیر در امور دفاع و امنیت دولت نجات ملی یمن در صنعا در واکنش به اظهارات فرستاده جدید سازمان ملل به یمن گفت: گزارش «هانس گراندبرگ» طرفی را که جنگ و محاصره را علیه ملت یمن تحمیل کرده است، مظلوم جلوه می‌دهد.

وی ساز و کار سازمان ملل متحد برای مقابله با تجاوز به یمن را بی‌فایده خواند و گفت که این شیوه برخورد سازمان ملل با بحران یمن و به صلح نمی‌رسد یا جنگ را متوقف نمی‌کند و محاصره را بر نمی‌دارد.

معاون نخست وزیر یمن تصریح کرد: نماینده جدید سازمان ملل متحد باید بی طرف و فارغ از فشار قدرت‌های بزرگ رفتار کند.

«عبدالعزیز بن حبتور» نخست وزیر دولت نجات ملی یمن نیز در واکنش به سخنان گراندبرگ تصریح کرد: طرف متجاوز علیه یمن، عربستان و اماراتی هستند که هواپیما‌هایی که ملت یمن را به خاک و خون می‌کشد، از خاک آن‌ها بلند می‌شود.

وی تاکید کرد: صنعاء به گزینه تشکیل دولت یکپارچه یمنی، استقلال در تصمیم گیری و حفظ حاکمیت یمن متعهد است و فرستاده ویژه سازمان ملل باید همه این موارد را بپذیرد.

بن حبتور گفت: اگر فرستاده جدید سازمان ملل هم بخواهد بر همان طبلی بکوبد که طی هفت سال گذشته سازمان ملل و شورای امنیت با قطعنامه‌های اشتباه خود بر آن اصرار داشته‌اند، هرگز به راه‌حلی نخواهد رسید.

هانس گراندبرگ، دیپلمات سوئدی که به عنوان فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در یمن انتخاب شده، از یک هفته پیش رسما ماموریت خود را آغاز کرد.

گراندبرگ ششم آگوست گذشته از طرف آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل جایگزین مارتین گریفیتس شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار