مدیرعامل بنیاد برکت خبر داد؛

ایجاد ۳۶۰ هزار شغل برکت در ایام کرونا

ترکمانه گفت: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون ۳۶۰ هزار شغل در مناطق محروم کشور ایجاد کرده است.
کد خبر: ۴۷۸۸۲۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶ - 21September 2021

ایجاد ۳۶۰ هزار شغل برکت در ایام کرونابه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، محمد ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت، اظهار داشت: بنیاد برکت از زمانی که کشور با شیوع ویروس کرونا مواجه شده است ۱۱۵ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را در مناطق محروم و روستایی کشور راه‌اندازی کرده که ایجاد ۳۴۵ هزار شغل را در این مناطق به دنبال داشته است.

وی ادامه داد: بنیاد در همین مدت و در قالب ۲۵۰ طرح اشتغال‌زایی بنگاه‌محور، ۱۵ هزار فرصت شغلی را برای متقاضیان اشتغال فراهم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع ۳۶۰ هزار شغل برکت در قالب هفت الگوی اشتغال‌زایی بنگاه‌محور، تسهیلات‌محور، حمایت کارگاهی، پشتیبان، آفتاب، سحاب و آسمان ایجاد شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت در تشریح عملکرد این بنیاد در حوزه بنگاه‌محور بیان کرد: بنیاد برکت با سرمایه‌گذاری و مشارکت اقتصادی با ۲۵۰ بنگاه تولیدی و صنعتی به خصوص واحد‌های آسیب‌دیده از کرونا، باعث احیا و بازگرداندن آن‌ها به چرخه تولید شده است.

ترکمانه تاکید کرد: بنیاد برکت پس از سوددهی و به ثبات رسیدن واحد‌های مشارکتی، از آن‌ها خارج شده و سهم خود را به کارآفرینان و بخش خصوصی واگذار می‌کند.

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به عملکرد این بنیاد در حوزه ایجاد مشاغل خرد و خانگی هم تصریح کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تا به امروز بیش از ۱۱۵ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته کشور افتتاح شده که باعث راه‌اندازی ۳۴۵ هزار فرصت شغلی در این مناطق شده است.

وی یادآور شد: هشت هزار روستا و ۴۴۰ شهر در سراسر کشور زیر پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت قرار دارند.

ترکمانه خاطرنشان کرد: بنیاد برکت تا به امروز در مجموع اقدام به مشارکت، سرمایه‌گذاری، ارائه تسهیلات و پشتیبانی از ۷۴۲ بنگاه متوسط صنعتی در سراسر کشور کرده که باعث ایجاد فرصت‌های کسب و کار برای ۲۱۱ هزار متقاضی اشتغال شده است. ۶۶ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال برای توانمندسازی این ۷۴۲ بنگاه سرمایه‌گذاری شده و بنیاد پس از تثبیت و به سوددهی رسیدن، از ۲۸۲ بنگاه خارج شده و سهام خود را واگذار کرده است.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، در حال حاضر بیش از ۸۰۰ تسهیل‌گر این بنیاد در مناطق محروم و روستایی کشور فعال هستند و اقدام به شناسایی متقاضیان اشتغال می‌کنند.

ترکمانه در پایان تاکید کرد: بنیاد برکت بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام با راه‌اندازی نهضت اشتغال‌زایی، ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق محروم را با هدف محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی و برقراری عدالت اجتماعی در این مناطق به عنوان هدف و اولویت اصلی در دستور کار دارد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها