فرمانده سپاه ناحیه بردسکن:

امدادرسانی گروه‌های جهادی همچون دفاع مقدس، بی‎منت و دلسوزانه است

سرهنگ «جنیدی» گفت: کمک هفت ناحیه از سپاه مشهد در سیل سال 1398، صحنه‌هایی دیدنی را به نمایش گذاشت و امدادرسانی گروه‌های جهادی همچون دوران دفاع مقدس، بی‌منت و دلسوزانه بود.
کد خبر: ۴۷۸۹۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۴ - 21September 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بردسکن، نشست مشترک «مجتبی شاکری» فرماندار شهرستان بردسکن و سرهنگ پاسدار «علیرضا جنیدی» فرمانده سپاه شهرستان و «محسن نجات» مدیرکل بحران استانداری خراسان رضوی امروز در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

جنیدی در این نشست اظهار داشت: کمک هفت ناحیه از سپاه مشهد در سیل سال 1398 صحنه‌های دیدنی را به نمایش گذاشت. نیروهای جهادی در امدادرسانی همچون دوران دفاع مقدس بی‌منت، کمک‌حال مردم خسارت دیده بودند.

وی گفت: اگر حرکت‌ جهادی دستگاه‌های اجرایی اعم از مدیریت بحران در شهرستان، شورای تأمین و سایر ساختارها نبود غیر ممکن بود که بتوان سیل را مهار کرد.

فرمانده سپاه بردسکن با قدردانی از تلاش‌های بسیجیان و پاسداران نواحی مشهد در مهار سیل گفت: برای مهار سیل، تجهیزات زیادی وارد شهرستان شد که حضور به موقع نیروها و امکانات از وارد شدن خسارات بیشتر به مردم جلوگیری کرد.

امدادرسانی گروه‌های جهادی همچون دفاع مقدس، بی‎منت و دلسوزانه است

جنیدی به کمبود اعتبار و تجهیزات ستاد بحران در شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: سپاه پاسداران با حضور در روستاهای خسارت دیده نسبت به احداث واحدهای مسکونی‌، ترمیم منازل، لوله کشی، برق‌کشی منازل، تأمین جهیزیه نوعروسانی اقدامات شایسته‌ای را انجام داده است.

وی با بیان اینکه الحق امکانات شهرستان برای مقابله با بحران در حد ضعیف است، خاطر نشان کرد: سپاه پاسداران با امکانات موجود خود در خدمت مردم شهرستان است لذا ستاد بحران استان باید نسبت به تجهیز شهرستان‌ها جهت مقابله با بحران‌ها اقدام کند.

مسئولان آماده نقش‌آفرینی در زمان بحران

مجتبی شاکری در ادامه این نشست در سخانی ضمن برشماری خواسته‌های شهرستان ابراز داشت: با توجه به فرارسیدن فصل سرما و احتمال باران‌های سیل‌آسا از مسئولان دستگاه‌های اجرایی و خدماتی درخواست داریم از هم اکنون تدابیر لازم را برای جلوگیری از بروز سیل اتخاذ کنند و تمامی امکانات و تجهیزات خود را به روزرسانی و نقاط حادثه‌خیز را شناسایی و نسبت به رفع آن اقدام کنند.

فرماندار بردسکن با اشاره به اینکه امکان بروز حوادثی همچون سیل، زلزله، تنش آبی، فرونشست زمین و دیگر حوادث غیرمترقبه در شهرستان وجود دارد، گفت: خوشبختانه تمامی مسئولان دستگاه‌های اجرایی و خدماتی در مواقع بحران آماده نقش‌آفرینی هستند ولی می‌طلبد مدیران استانی امکانات و تجهیزات ادارات شهرستان را بروزرسانی کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار