مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان البرز خبر داد؛

تاکنون بیش از ۷۰۰ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس تدوین شده است

سردار «اسلامی» با بیان اینکه تاکنون بالغ‌بر ۷۰۰ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس تدوین شده است، گفت: تدوین زندگینامه و خاطرات سرداران، امیران و رزمندگان دفاع مقدس نیز در دست اقدام است.
کد خبر: ۴۷۹۳۳۱
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰ - 22September 2021

تاکنون بیش از 700 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس تدوین شده استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرج، سردار «ابوالفضل اسلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز ظهر امروز در نشستی که با حضور نماینده مردم کرج در مجلس در سالن جلسات اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس البرز برگزار شد، در توضیح اقدامات صورت گرفته در این اداره کل اظهار داشت: تدریس دو واحد درس آشنایی با دفاع مقدس در همه دانشگاه‌های استان البرز با جذب 147 استاد در این حوزه یکی از اقدامات این مجموعه است.

وی ادامه داد: تدوین تاریخ شفاهی لشکر 10 حضرت سیدالشهدا (ع) استان البرز و یگان‌های پشتیبان مانند تیپ‌های المهدی، 20 رمضان و نبی اکرم (ص) از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است. تدوین زندگینامه و خاطرات سرداران، امیران و رزمندگان دفاع مقدس نیز در دست اقدام بوده و تاکنون بالغ‌بر 700 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس تدوین شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز به تشکیل انجمن راویان دفاع مقدس با همکاری سپاه استان نیز اشاره کرد و ادامه داد: پیش‌ازاین، زائرانی که از البرز به اردوهای راهیان نور اعزام می‌شدند، تا زمان رسیدن به مناطق جنگی راوی نداشتند اما در حال حاضر در هر زمان و از هر مکانی که اتوبوسی حرکت کند، راویان تا انتهای سفر همراه مسافران هستند.

وی ساخت یادمان‌های شهدا را یکی دیگر از مأموریت‌های این اداره کل برشمرد و افزود: در 47 نقطه از استان یادمان‌های شهدای گمنام احداث شده که اقدامات اولیه جهت ساخت سازه تا تشییع و تدفین و سپس حفظ و نگهداری آن‌ها، بر عهده این مجموعه است. پیگیری اقدامات تشکل‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز از جمله وظایف و اقدامات این مجموعه فرهنگی است.

سردار اسلامی به ساخت یادمان شهدای عملیات سیدالشهدا (ع) در منطقه فکه نیز اشاره و اضافه کرد: به پاس رشادت‌ها و دلاوری‌های عده‌ای از رزمندگان اسلام و شهدای والامقام در این محل، یادمان زیبایی به‌عنوان میعادگاه شهدا و رزمندگان لشکر 10 در منطقه مذکور احداث شده که پشتیبانی و نگهداری از این مجموعه نیز بر عهده این اداره کل است.

وی با اشاره به تولید آثار هنری و ساخت مستندات با موضوع دفاع مقدس، ایثار و شهادت بیان داشت: این اقدامات نیز با هماهنگی هیئت رزمندگان استان البرز در حال انجام است. همچنین هماهنگی و پیگیری برگزاری یادواره‌های شهدا در سراسر استان نیز توسط مجموعه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز انجام می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز به ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس در مجموعه جهان‌نما به‌عنوان مهم‌ترین اقدام این مجموعه اشاره و اعلام کرد: پارک جهان‌نما 11 هکتار مساحت دارد که پس از موافقت رئیس منابع طبیعی ایران مقرر شد 4 هزار و 300 متر از این زمین که در آن درختی وجود نداشت به ساخت مرکز فرهنگی و باغ‌موزه دفاع مقدس استان البرز اختصاص یابد.

وی گفت: مجری ساخت این مجموعه شهرداری کرج است که با مصوبه هیئت امنایی و پشتیبانی 60 درصدی شهرداری و 40 درصدی استانداری البرز در حال انجام است. ریاست هیئت امنای این مجموعه استاندار و اعضای آن امام‌جمعه کرج، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندهان سپاه، ارتش و ناجا، صداوسیمای مرکز البرز و تعدادی از ادارات استان هستند. هر اقدامی که قرار باشد در مجموعه انجام شود جهت اجرایی شدن باید مصوبه هیئت امنا را دارا باشد در غیر این صورت اجرایی نمی‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار