نماینده مردم کرج در مجلس:

سند ۲۰۳۰ به دنبال گرفتن ارزش‌های ملت ایران است

«عباسی» گفت: سند ۲۰۳۰ در واقع به دنبال گرفتن ارزش‌های ملت ایران است؛ همان ارزش‌هایی که خون‌ها ریخته شد تا حفظ شوند.
کد خبر: ۴۷۹۳۳۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۷ - 22September 2021

سند 2030 به دنبال گرفتن ارزش‌های ملت ایران استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرج، «علیرضا عباسی» نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی امروز در نشست با مدیرکل و کارکنان حفظ آثار دفاع مقدس استان البرز که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، اظهار داشت: دشمن به این ‌نکته پی برده که اگر بخواهد مملکت را به‌نوعی از مسیر اصلی خود منحرف کند باید یاد و خاطره ایثار، فداکاری و شهادت را از این‌ ملت بگیرد.

وی با اشاره به شهدای دانش‌آموز در کشور مطرح کرد: شهید محمدحسین فهمیده، آن نوجوان دلاور و دیگر شهدای نوجوان و دانش‌آموز که از تمام نقاط کشور به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شدند و در مقابل دشمن ایستادند از کجا بروز و ظهور کردند؟ آنان دانش‌آموختگان ‌مکتب امام حسین (ع) بودند که از صندلی‌های مدارس برخاستند و راه سید و سالار شهیدان را ادامه دادند.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی سند ۲۰۳۰ را ننگین توصیف کرد و افزود: برخی این سند را به‌نوعی چراغ خاموش در کشور پیاده کردند و این مسیر را رو به جلو هدایت می‌کنند. ۲۰۳۰ در واقع به دنبال گرفتن ارزش‌های ملت ایران است؛ همان ارزش‌هایی که خون‌ها ریخته شد تا حفظ شوند.

عباسی ادامه داد: سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش حدود ۱۰ سال پیش تصویب شد اما هنوز اجرایی نشده درحالی‌که سند ۲۰۳۰ موریانه وار در حال ورود به مدارس و تخریب سیستم آموزشی است. جریانی پس این پرده است تا این اتفاق، دقیق و درست رقم بخورد.

وی ضمن قدردانی از تلاش عوامل مجموعه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در البرز، با اشاره به حذف تصاویر و خاطرات شهدا از کتاب‌های درسی، عنوان کرد: دشمن با برنامه‌ریزی دقیق و حساب‌شده عمل می‌کند. بر ماست که در مقابل، برنامه‌ریزی دقیق‌تر و منسجم‌تری داشته باشیم که زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا یکی از این برنامه‌ریزی‌هاست.

عباسی همچنین به ارائه دو واحد درسی آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه‌ها مطرح کرد: طی هشت سال گذشته بسیاری از دانشگاه‌ها به دلایل مختلف برای ارائه این درس سنگ‌اندازی کردند. همان‌گونه که مستحضرید این دو واحد در دانشگاه‌های آزاد، پیام نور و علمی کاربردی تدریس می‌شود، اما در دانشگاه‌های دولتی چقدر به این موضوع توجه شده و این درس در حال تدریس است؟

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی  گفت: آیا در پردیس کشاورزی کرج که جزو دانشگاه تهران محسوب می‌شود ارائه این دو واحد در حال اجراست؟ البته این امر سال ۹۰ اجرایی شد اما به لطایف‌الحیلی حذف شد. در حال حاضر و با روی کار آمدن دولت جدید و انقلابی که زمینه فراهم ‌است باید تلاش کنیم این درس در دانشگاه‌های اصلی کشور نیز تدریس و در وزارت علوم نهادینه شود.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا در جهان اذعان کرد: در روزها و ماه‌های ابتدایی این بیماری در برخی از کشورها شاهد سرقت ماسک، الکل و محصولات بهداشتی بودیم اما در کشور ایران جنبشی به نام رزمایش کمک مؤمنانه به راه افتاد و این رزمایش برگرفته از همان روحیه ایثار و شهادت بود که همچنان ادامه دارد و اگر این روحیه از ما گرفته شود دیگر هیچ‌چیز باقی نمی‌ماند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها