امام جمعه بخش مرکزی یزد عنوان کرد؛

هشت سال دفاع مقدس دوران طلایی درس‌آموز بود

آیت‌الله «مدرسی» گفت: دفاع مقدس دوران طلایی درس‌آموز بود و دوران سرمشق نه برای ملت ایران بلکه برای همه ملت‌ها و همه مستضعفان در طول تاریخ بشریت و آینده بشریت است.
کد خبر: ۴۷۹۴۰۴
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۸ - 22September 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، به مناسبت گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس و مقاومت و ایثار رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، ویژه برنامه‌ای با حضور سردار «محمدمهدی فرهنگدوست» پیشکسوت دفاع مقدس، آیت‌الله «سید محمدکاظم مدرسی» امام جمعه بخش مرکزی یزد، سرهنگ «عباس جوکار» فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مرکزی یزد، «محسن موحدی‌فرد» مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد و جمعی از فرهنگیان امروز(چهارشنبه) در هنرستان «سالاری» برگزار شد.

آیت‌الله مدرسی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: گرامی می‌داریم یاد و خاطره شهدایی که در دوران جنگ تحمیلی با ایثار جان، مال و خانواده خود امنیت، آسایش و درس انسانیت را به همه ما آموختند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس از دو واژه تشکیل شده است افزود: واژه «دفاع» و واژه «مقدس» هر دو هم دارای پیامی بسیار بلند و بزرگی است. دفاع به معنای این است که ما آغازگر جنگ نبودیم، ما طالب جنگ نبودیم، ما به دنبال جنگ افروزی نبودیم، همچنان که سازمان ملل و دنیا هم بر این معنا شهادت داد، این دیگران بودند که جنگ را بر ما تحمیل کردند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به اینکه واژه دفاع در فرهنگ هر جامعه‌ای دارای ارزش خاصی است ادامه داد: جنگ همه جا دارای ارزش نیست، اما دفاع همه جا دارای ارزش است. بنابراین واژه دفاع در هفته دفاع مقدس حامل پیام‌های بسیار با ارزش و بلندی است.

مدرسی عنوان کرد: واژه «مقدس» هم دارای پیام بلندی است، چرا به آن مقدس می‌گوییم؟ جنگ و دفاع در بسیاری از نقاط عالم صورت می‌گیرند، اما ما نمی‌توانیم هر جنگی را و هر دفاعی را به عنوان جنگ مقدس و دفاع مقدس یاد کنیم. اما این هشت سال، دفاع مقدس ماست، چرا؟ به خاطر اینکه جنگ کفر در مقابل اسلام بود و دفاع از آن می‌شود دفاع مقدس.

وی با اشاره به بیانات امام راحل(ره) افزود: امام فرمودند: تمامی کفر در مقابل اسلام ایستاده است و ما موظفیم تا از اسلام دفاع کنیم و این همان معنای قداست دفاعی است که ما از آن به عنوان کتاب تاریخی و درس آموز برای همه بشریت از خود جای گذاشتیم. همچنین جنگ ما جنگ حق علیه باطل بود، هر کجا حق وجود داشته باشد و در مقابل آن ایستادگی کنیم قداست خاصی دارد. از این جهت به آن دفاع مقدس گفته می‌شود.

مدرسی با بیان اینکه دفاع مقدس یک واژه ترکیبی و ژورنالیستی نیست عنوان کرد: دفاع مقدس یک واژه پر معنا و پر مفهوم است، چون انگیزه حضور عزیزانی که در این جریان بودند، انگیزه‌های الهی بود، انگیزه مادی نبود، همین انگیزه های الهی بود که توانست این جنگ، حضور و دفاع در جبهه‌های نبرد را به عنوان حضور مقدس و با ارزش تا همیشه تاریخ به ثبت برساند.

وی بابیان اینکه امروزه ممکن است دست‌هایی، فرقه‌هایی بر اثر تحریف مفاهیم ارزشی دفاع مقدس بیرون بیایند اذعان داشت: فرقه‌هایی در صدد تحریف ارزش‌های دوران دفاع مقدس هستند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد دفاع مقدس خاطرنشان کرد: ما هرچه چه قدر از دوران دفاع مقدس فاصله می‌گیریم از لحاظ معرفتی باید بیشتر خودمان را نزدیک به این دوران کنیم، این دوران، دوران طلایی درس‌آموز بود و دوران سرمشق نه برای ملت ایران بلکه برای همه ملت‌ها و همه مستضعفان در طول تاریخ بشریت و آینده بشریت است.

وی ادامه داد: بنابراین گرچه امسال چهل‌و‌یکمین سالگرد دفاع مقدس و آغازین روز جنگ تحمیلی است اما هر مقدار زمان فاصله می‌گیرد همه ما باید خودمان را نزدیک‌تر و با معرفت بیشتر به جریان ارزشمند دفاع مقدس کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها