شاه اردن: جامعه بین الملل به فکر معیشت دشوار مردم لبنان و فلسطین باشد

شاه اردن طی نطقی در مجمع عمومی سازمان ملل از جامعه بین المللی خواست به مردم لبنان و فلسطین که با شرایط دشوار معیشتی روبه‌رو هستند کمک فوری کنند.
کد خبر: ۴۷۹۴۱۷
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۸ - 22September 2021

شاه اردن: جامعه بین الملل به فکر معیشت دشوار مردم لبنان و فلسطین باشدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «عبدالله دوم» شاه اردن تاکید کرد که بر اساس قیمومیت خاندان هاشمی بر شهر قدس، اردن در تلاش است تا وضعیت تاریخی و قانونی شهر قدس و اماکن مقدس اسلامی و مسیحی آن را حفظ کند.

به گزارش روسیا الیوم، شاه اردن طی نطقی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: مساله فلسطین هیچ راه حلی جز راه حل دو دولتی و تشکیل کشور مستقل فلسطینی در مرزهای ۱۹۶۷ ندارد.

عبدالله دوم تصریح کرد: بیش از ۵.۷ میلیون فلسطینی با شرایط دشوار معیشتی روبه رو هستند، باید از آژانس امداد و کاریابی پناهجویان فلسطین وابسته به سازمان ملل حمایت فوری شود.

شاه اردن گفت: جنگ علیه غزه به ما نشان داد که اوضاع فعلی در سرزمین‌های فلسطینی قابل تحمل نیست.

وی افزود: من معتقدم این امکان وجود دارد و حتی ضروری است که قدس شریف مسلمانان ، مسیحیان و یهودیان را گرد هم آورد و شهر مقدس با تلاش بین المللی می تواند نماد وحدت و نه تفرقه باشد.

عبدالله دوم درباره وضعیت در لبنان گفت: لبنان با یک وضعیت انسانی و اقتصادی دشواری روبه روست که بر زندگی میلیون‌ها نفر از شهروندان تاثیر گذاشته است. خانواده‌هایی در لبنان هستند که از قوت روزانه خود محرومند. خانه‌هایی که برق ندارند و شرکت‌هایی که قادر به کار کردن نیستند.

وی تاکید کرد: در این شرایط دشوار ملت لبنان به حمایت کامل ما نیاز دارند تا بتواند از این بحران خارج شود و از همین رو جامعه بین المللی باید یک برنامه ریزی دقیق با مشارکت همگان برای کمک به حل بحران لبنان داشته باشد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار