امام جمعه شهرستان «رودسر»:

حضور بانوان در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی حضوری مقدس است

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه بسیج شجره طیبه است، گفت: حضور بانوان در پایگاه‌های بسیج و عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی حضوری مقدس است و این حضور همه‌جانبه همان چیزی است که دشمنان از آن می‌ترسند.
کد خبر: ۴۷۹۴۲۳
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۶ - 22September 2021

حضور بانوان در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی حضوری مقدس استبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، حجت‌الاسلام «تقی روحانی» امام جمعه شهرستان رودسر امروز در مراسم بسیج خواهران «کلکاسرا» که در فضای باز مسجد و به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: بخش عظیمی از افرادی که در دوران انقلاب علیه نظام ستمشاهی به پا خاسته و تظاهرات می‌کردند بانوان بودند.

امام جمعه شهرستان رودسر با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی مدیون حضور بانوان در کنار مردان است و نباید نقش شان در این ایام و دوران دفاع مقدس دست کم گرفته شود تصریح کرد: در هیچ کجای دنیا نمی‌توان نمونه‌ای پیدا کرد که زنان در کنار مردان در برابر ظلم و جور به پا خیزند و این چنین در میدان حضور داشته باشند.

وی با اشاره به حضور گسترده بانوان در زمان شیوع ویروس کرونا و تلاش جهادی آنان در کمک به نیازمندان و محرومان، افزود: ما در کشورمان مادر پنج شهید، چهار شهید و سه شهید دفاع مقدس داریم که فرزندان و جگر گوشه‌های خود را کفن کرده و به انقلاب، اسلام و نظام هدیه دادند.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به اینکه مردم در زمان جنگ تحمیلی از جبهه‌ها حتی با دست‌های خالی پشتیبانی می‌کردند خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین رموز موفقیت ما در جنگ هشت ساله قوت قلبی بود که زنان و دختران ایران اسلامی با بسته‌بندی کردن و فرستادن اقلام برای رزمندگان به ارمغان می‌آوردند که حقیقتاً تاثیر به سزایی در روحیه آنان داشت.

وی به نقش‌آفرینی بی‌بدیل بانوان ایران اسلامی در تمام اتفاقات و لحظات در شرایطی که چهل سال از عمر پربرکت انقلاب می‌گذرد اشاره کرد و متذکر شد: حضور زنان ایرانی در صحنه‌های انقلاب برگرفته از حضور بانوانی مانند حضرت خدیجه (س) است که در طول تاریخ برای انبیاء الهی پشتیبان و یاریگر بودند.

امام جمعه رودسر با بیان اینکه حضرت خدیجه (س) تمام ثروت، دارایی و هستی خود را داد تا اسلام پابرجا بماند تاکید کرد: ما در تاریخ حضرت فاطمه زهرا (س) را هم داریم که دوشادوش امیرالمؤمنین علی (ع) در مقابل تمام غاصبان ایستاد و فریاد زد تا جایی که فرزند شش ماهه اش را در شکمش کشتند، اما در دفاع از امیرالمومنین (ع) لحظه‌ای کوتاه نیامد.

وی تشکیل بسیج میلیونی را ابتکار ارزشمند حضرت امام خمینی (ره) دانست و افزود: امام خمینی (ره) فرمود بسیج مدرسه عشق است و پایگاه‌های بسیج خواهران برگرفته از همان حضور زنان در طول تاریخ است.

حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه بسیج شجره طیبه است و هر خانمی عضو پایگاه‌های بسیج نباشد صف خود را از آرمان‌های الهی و خدا جدا کرده است تصریح کرد: حضور بانوان در پایگاه‌های بسیج و عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی حضوری مقدس است و این حضور همه‌جانبه همان چیزی است که دشمنان از آن می‌ترسند.

وی با اشاره به تحریم دشمنان و کمبود شدید امکانات و سلاح برای رزمندگان در دوران هشت سال جنگ تحمیلی اظهار داشت: در آن زمان گلوله‌ای که باید توپخانه‌های ما شلیک می‌کردند جیره بندی شده بود و ما با این مظلومیت و دست خالی وارد جنگ شدیم در حالی‌که چهل کشور دنیا به صدام دلار می‌دادند و تمام سلاح‌ها را در اختیارش قرار دادند.

امام جمعه رودسر پیشرفت‌های چشمگیر پاسداران و ارتشی‌های جمهوری اسلامی ایران در ساخت انواع سلاح‌های دفاعی و شکست پروژه عظیم دشمن علیه انقلاب اسلامی را نشانه امداد‌های الهی دانست و تاکید کرد: ما امروز موشک‌هایی ساخته‌ایم که خواب و آرامش را از چشمان صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها گرفته و آنان را به وحشت انداخته است.

وی با اشاره به اینکه اقتدار جمهوری اسلامی ایران در جهان وابسته به ایستادگی آحاد مردم است خاطرنشان کرد: دشمن امروز واقعاً از اسلام ناب ما می‌ترسد و امیدواریم خداوند متعال کمک کند تا همچنان این انقلاب و نظام از گردنه‌های سخت عبور کند و به دست صاحب حقیقی خود برسد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار