معاون سواد آموزی استان قم در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

نام ۵ شهید والامقام در نهضت سوادآموزی قم می‌درخشد

حجت‌الاسلام «قاسمی نیا» گفت: نهضت سواد آموزی در کل کشور ۱۷۹ شهید تقدیم اسلام کرده که پنج تن از آن شهدای عزیز متعلق به قم هستند.
کد خبر: ۴۷۹۴۳۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۸ - 22September 2021

نام ۵ شهید والامقام در نهضت سوادآموزی قم می‌درخشدحجت الاسلام «محمد رضا قاسمی نیا» معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در قم با اشاره به اینکه نهضت سوادآموزی همگام با رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به تعلیم و آموزش می‌پرداخت، اظهار داشت: هفته دفاع مقدس یادآور همه خوبی ها و حماسه های رزمندگان کفر ستیز جبهه حق علیه باطل است و باید آن حماسه ها به زیبایی به نسل جدید منتقل شود.

وی افزود: در راستای حفظ و نشر آثار و ارزش‌ها و برکات سلحشوری‌ها و پیروزی‌های رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل و سپردن به نسل جدید و آیندگان، در کتب درسی و محتوای آموزشی نهضت در دوره‌های انتقال، تحکیم و سوادآموزی به موضوعات و مفاهیم هشت سال دفاع مقدس پرداخته شده است.

قاسمی نیا ادامه داد: دروسی مانند پایداری و مقاومت، شمع محفل بشریت، جهاد، دفاع مقدس، بسیج و مردان بی ادعا از درس‌های مرتبط با تبیین ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس می‌باشد که در برنامه های درسی گنجانده شده است.

وی تصریح کرد: وجود کتاب‌ها و کلاس‌های سوادآموزی، با آموزش خواندن و نوشتن همراه با اسلحه، تجهیزات و ادوات جنگی، همدم سنگر‌های نورانی رزمنگان اسلام بود و جهاد سوادآموزی را با جهاد در سنگر‌های دفاع مقدس افتخار خود می‌دانستند و به ایمان و توکل بر خداوند و توسل به معصومین علیهم السلام و الهام از آیات قرآن کریم، به عنوان اساس دفاع و پیروزی اعتقاد داشتند.

قاسمی نیا با اشاره به اینکه تعدادی از آموزشیاران، سوادآموزان و مسئولان نهضت سوادآموزی در طول هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن از ایثارگران عزیز هستند و یا به مقام والای شهادت رسیدند، افزود: در سراسر کشور تا کنون تعداد ۱۷۹ شهید شناسایی شده اند که تعداد ۵ نفر از این شهیدان با نام‌های فاطمه حاج بابایی، احمد علی خانی، محمدعلی ملک محمدی، عباس آوری فرد و حجت الاسلام والمسلمین سید حسین سعیدی از افتخارات ارزشمند استان قم محسوب می‌شوند.

عضو شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: برای ترویج و اشاعه فرهنگ ایثار و مقاومت و جهاد و شهادت در زمان هشت سال دفاع مقدس ضروری است تا نسبت به تهیه و تولید آثار نمایشی، فیلم کوتاه و بلند و تولید مستند با موضوعات آموزش و سوادآموزی در سنگر‌های هشت سال دفاع مقدس، اقدام شود و توجه به این مهم نباید باعث غفلت مسئولان قرار گیرد.

وی برگزاری یادواره شهدای سوادآموزی و پیگیری نام گذاری یکی از معابر شهری به نام شهدای نهضت را از دیگر برنامه‌های لازم التوجه برای بزرگداشت ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس در قم برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: در آغاز دهه پنجم حیات انقلاب اسلامی و در راستای تحقق مفاد بیانیه گام دوم، ان شاء الله بتوانیم با شناخت درک مسئولیت و عمل بهنگام با روحیه جهادی و بسیجی، راه شهیدان و ایثارگران عزیز و سربلند را با بصیرت و پیروی از ولایت فقیه و مقاومت در برابر مشکلات و جنگ روانی تبلیغاتی دشمن ادامه دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار