رئیس جهاد کشاورزی استان فارس اعلام کرد:

راهکار پیشگیری از بروز مشکلات کم‌آبی حکمرانی خوب آب است/ تمام محصولات تولید شده در فارس سالم است

رئیس جهاد کشاورزی استان فارس گفت: راهکار پیشگیری از بروز مشکلات ناشی از کم‌آبی و حتی دعوا(جنگ) بر سر آب و منابع آبی، حکمرانی خوب آب است.
کد خبر: ۴۷۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷ - 08June 2015

راهکار پیشگیری از بروز مشکلات کم‌آبی حکمرانی خوب آب است/ تمام محصولات تولید شده در فارس سالم است

به گزارش دفاع پرس از شیراز، محمدمهدی قاسمی در آستانه هفته جهادکشاورزی در جمع خبرنگاران با بیان این که مردم با طبیعت همزیستی داشته و با مدیریت مناسب، از منابع آب بیشترین و بهترین بهره را بردهاند اظهار داشت: امروز هم با توجه به خشکسالی باید از ظرفیت مردم استفاده کنیم و با استفاده از این پتانسیل آب را مدیریت کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت استان، با همکاری جهادکشاورزی، سازمان آب منطقهای و دانشگاه شیراز، بهدنبال تدوین راهکارهای علمی برای تخصیص منابع آب هستیم.

رئیس جهاد کشاورزی استان فارس تاکید کرد: باید مردم را در امور دخیل و از تمام تجارب آنان استفاده کنیم، این مباحث همان بحثی است که تحت عنوان حکمرانی خوب آب مطرح میشود.

قاسمی با تاکید بر این نکته که فارس در تولید انواع محصولات در کشور پیشتاز است اما در مقایسه با سطح مطلوب جهانی هنوز فاصله داریم، خاطرنشان کرد: توجه به آموزش در صدر موضوعات قرار داشته است و طی یکسال گذشته 82 هزارنفر روز آموزش منتهی به صدور گواهی انجام شده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان فارس بابیان این که در امور زیربنایی عنایت ویژهای از سوی دولت به مسائل کشاورزی اتفاق افتاد افزود: خط اعتباری مکانیزاسیون راهاندازی شد و سال گذشته 93 میلیارد تومان بابت ماشینآلات زراعی و باغی به فارس اختصاص یافت که در مقایسه با سایر اعتبارات مانند صندوق توسعه ملی بسیار مطلوب بود.

قاسمی با بیان اینکه مشکلات آب در دو مقوله مدیریت آب و بهرهبرداری آب دستهبندی میشود، گفت: در بخش بهرهبرداری جهادکشاورزی دخیل است که اقداماتی مانند جذب 85 میلیارد تومان اعتبار برای ارتقا راندمان آب در 40 هزار هکتار اراضی کشاورزی انجام شده است.

وی تصریح کرد: میزان تولید مرغ در استان فارس 22 هزار تن بیش از حد نیاز درون استان است یافتن راهکار برای صادرات این محصول یکی ازاولویتهای کاری ماست.

رئیس جهاد کشاورزی استان فارس  خاطرنشان کرد: برای توزیع یارانه شیر بین دامداران، اقدام به تهیه کارت شیر شده است که افزایش 60 درصدی واحدهای به بهرهبرداری رسیده صنایع تبدیلی طی یکسال گذشته،از اقدامات شاخص در این بخش بوده است.

قاسمی به مردم اطمینان داد که تمام محصولات تولید شده در این استان، سالم است گرچه تلاش بر این است که گواهی سلامت برای محصولات صادر شود اما همه بدانند که ما هم از همین تولیدات مصرف میکنیم.

وی در پایان از افتتاح 30 طرح به ارزش 75 میلیارد تومان در استان فارس طی هفته جهادکشاورزی خبر داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها