دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

نیابت زوار اربعین از جاماندگان و شهدا/ عشق بی‌مثال مردم به حاج «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» + تصاویر

مسوول طرح نائب‌الشهید از اجرای این طرح امسال در فرودگاه امام خمینی (ره) و مسیر پیاده روی خبر داد و از علاقه مردم عراق نسبت به تصویر فرماندهان شهید حاج قاسم و ابومهدی المهندس صحبت کرد.
کد خبر: ۴۷۹۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۴:۴۰ - 24September 2021

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، طرح «نائب‌الشهید» زیارت زائرین اربعین حسینی به نیابت از شهدا چند سالی است که با حضور میلیونی زائران حسینی از سرتاسر جهان در پیاده روی اربعین اجرا می‌شود. در این طرح کارت‌هایی حاوی تصاویر شهدا از ملیت‌های مختلف برای نصب روی کوله پشتی زائران به آنان اهدا می‌شود.

امسال با وجود محدودیت‌ها در اعزام زائر و حضور موکب‌های اربعینی، این طرح در دونقطه از اجرا می‌شود. حسین عامریان، مدیرعامل کانون همبستگی فرزندان شاهد و مسوول طرح نائب الشهید در این باره اظهار داشت: برای اجرای این طرح امسال دو نقطه را در نظر گرفتیم، یکی فرودگاه امام خمینی (ره) است که به صورت شبانه‌روزی به زائران خدمات ارائه می‌شود و استقبال خوبی صورت گرفته تا زائران در ابتدای راه شهیدی را همراه خود کنند که تا پایان سفر با ارادت و عنایت شهدا زیارتشان مورد قبول واقع شود.

حضور «نائب الشهدا» به نیابت از جاماندگان و شهدا/ عشق بی مثال مردم به حاج قاسم و ابومهدی المهندس

وی افزود: در مسیر پیاده روی و در عمود ۲۸۵ نیز مقابل موکب امام رضا (ع) موکب نائب الشهید قرار دارد که با توجه به محدودیت‌ها ۹۰ درصد از خدام نتوانستند در موکب حضور داشته باشند که امیدواریم با حضور آنان کار خدمات رسانی به بهترین نحو اجرا شود.

عامریان در خصوص خدمات معنوی ارائه شده در موکب نائب الشهید بیان داشت: همه مواکب در مسیر پیاده روی اربعین به خدمات مادی می‌پردازند، اما خدمات ما معنوی است و وقتی می‌بینیم مردم با چه اشتیاقی کارت شهید را هدیه می‌گیرند، متوجه علاقه آنان به شهدا می‌شویم.

حضور «نائب الشهدا» به نیابت از جاماندگان و شهدا/ عشق بی مثال مردم به حاج قاسم و ابومهدی المهندس

مسوول طرح نائب الشهید تصریح کرد: اربعین خاستگاه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است. پیام اربعین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است برای همین ما می‌توانیم به موضوع شهادت و شهدای مدافع حرم که مدافع حریم عتبات عالیات بودند بپردازیم و به مردمی که به پیاده روی می‌آیند بگوییم جنگ تمام نشده و هنوز در راه اباعبدالله ادامه دارد و سعی کنیم این روحیه جهاد و شهادت را یادآور شویم و حفظ کنیم.

وی افزود: سعی کردیم در این راستا با اجرای طرح نیابت شهدا و کارت‌هایی که از شهدای کشور‌های اسلامی تولید و به پنج زبان فارسی، انگلیسی، عربی، اردو و ترکی ترجمه شده این موضوع حفظ دستاورد‌های شهدا را یادآور شویم. امسال زائران از کشور‌های دیگر کمتر در اربعین حضور دارند، ولی همچنان موج وسیعی از زوار اباعبدالله به سوی حرم آن حضرت راهی هستند. وقتی کارت‌ها به زائران هدیه داده می‌شود واقعا خوشحالی را می‌توان در چشم آنان دید. به خصوص وقتی کارت شهدا حامل تصاویر مربوط به شهید «ابومهدی المهندس» و سردار حاج «قاسم سلیمانی» است می‌فهمیم در دل مردم عراق چه می‌گذرد و چه ابراز علاقه‌ای به این دو شهید وجود دارد.

حضور «نائب الشهدا» به نیابت از جاماندگان و شهدا/ عشق بی مثال مردم به حاج قاسم و ابومهدی المهندس

عامریان با اشاره به واکنش مردم عراق نسبت به شهیدان حاج قاسم و ابومهدی المهندس بیان کرد: ارادت مردم نسبت به شهید حاج قاسم و ابومهدی نشان داد تلاش‌های دشمن در فاصله انداختن بین مردم دو کشور بی فایده بوده است. آن‌ها که هشت سال جنگ بر مردم ایران بهانه کردند تا بین مردم دو کشور تفرقه بیاندازند می‌بینند که ارادت مردم نسبت به دو فرمانده شهید نقشه آنان را نقش برآب کرده است و خون شهدا و زحماتی که کشیده شده پایمال نشده است.

حضور «نائب الشهدا» به نیابت از جاماندگان و شهدا/ عشق بی مثال مردم به حاج قاسم و ابومهدی المهندس

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار