رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

عشق و فرهنگ امام حسین (ع) عالم‌گیر خواهد شد

«قاضی‌زاده هاشمی» با اشاره به اینکه عشق و فرهنگ امام حسین (ع) عالم‌گیر خواهد شد، گفت: شهدای ما اگر راه درست را طی کردند و به قله‌ها رسیدند، چون حسینی بودند. اگر غیر از این بود، شاید انقلاب اسلامی نیز مانند سایر انقلابات عالم یک انقلاب مادی می‌شد.
کد خبر: ۴۷۹۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۵ - 23September 2021

چشم طمع جهان خواران عالم به ایران/ عشق و فرهنگ امام حسین (ع) عالم‌گیر خواهد شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرج، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران عصر امروز در مراسم میهمانی لاله‌ها که در امامزاده محمد (ع) کرج برگزار شد، اظهار داشت: قدرت، عظمت، استقلال و آزادی امروز کشور، مرهون ایثار، فداکاری و درک درست بزرگ‌مردان و بزرگ زنان این مرزوبوم از زمان‌ها و مکان‌ها است.

وی با اشاره به فرمایش حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «ملتی که شهادت دارد، اسارت ندارد» اذعان داشت: ما در منطقه‌ای حاضر هستیم که از دیرباز طمع جهان خواران عالم را تحریک می‌کرده و هر جهان خواری که قصد جهان‌گشایی و ادعای آقایی و سروری جهان را داشته، نمی‌توانسته از این منطقه بگذرد و به آن هجوم می‌آورده است.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: امام راحل یک ایدئولوژی جدید انقلابی جهانی را نیز به این اضافه کردند؛ فریاد توحیدی که همه عالم را فقط به بندگی خدا دعوت می‌کرد نه هیچ‌کس دیگری و این موضوع، وضعیت غیرقابل‌تحملی را برای شیاطین عالم ایجاد کرد. عدم پایان یافتن دشمنی‌های 40 ساله و به‌کارگیری تمام ظرفیت‌ها و امکانات برای خفه کردن این نهضت، از منظر این گفتمان جهانی است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد: دشمنان می‌دانند که اگر این فریاد به گوش تمام عالمیان برسد و همه از آن پیروی کنند، دیگر نمی‌توانند به رفاه و توسعه‌طلبی خود ادامه دهند. انگلستان جزیره‌ای سرد با امکانات اندک است و انگلیسی‌ها پس از تصرف هند با حدود 300 سال غارت اموال هندی‌ها و به‌کارگیری نیروی انسانی هندی برای خود قدرت جهانی درست کردند.

وی با اشاره به اینکه انگلیس اکنون نیز امکاناتی ندارد، بیان داشت: ثروت، منابع و نیروی انسانی ظرفیت‌های گسترده‌ای هستند که توسعه‌طلبان عالم را وادار به اعمال برتری‌طلبی خود و تصرف سایر کشورها می‌کنند. امروز نوع تصرف متفاوت از گذشته است؛ در گذشته به کشورها حمله و آن‌ها را اشغال می‌کردند و کم‌کم رژیم‌های دست‌نشانده‌ای را تعیین و برای آن‌ها شاه انتخاب می‌کردند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: اما امروز، نوع تصرف، فرهنگی است یعنی به‌گونه‌ای باورهای جامعه را تغییر می‌دهند که آن جامعه از ارزش‌های ماهوی و ذاتی خود تهی شود و خود را ملت دست دوم و دست سوم دانسته و خدمت به تمدن بزرگ کمونیستی غرب را وظیفه خود بداند.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه هنوز روحیه ایثار و شهادت در استان البرز زنده است، عنوان کرد: شهادت مدافعان حرم و سلامت در البرز نشان می‌دهد که مردم این استان هنوز روحیات دهه 60 را در خود حفظ کرده‌اند و پای کار این انقلاب هستند. اگر می‌خواهیم اسارت پیدا نکنیم، باید بدانیم که امروز نوع جبهه و مبارزه، ایستادگی فرهنگی است.

وی حفظ منزلت و کرامت خانواده‌های شهدا و ایثارگران را وظیفه ذاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران دانست و مطرح کرد: هرچه به این قشر خدمت کنیم، باز هم کم است و ایثار و فداکاری‌های آنان با هیچ‌چیز قابل جبران نیست. آرمان، عزت و عظمتی که توسط این عزیزان به دست آمده باید تبلیغ شود؛ هر یک از شهدا، جانبازان و ایثارگران قله‌ای هستند که باید به‌درستی تثبیت شوند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر ضرورت همکاری تمامی دستگاه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی در این زمینه خاطرنشان کرد: در این راستا نقش ما نیز برنامه‌ریزی، مطالبه گری، هدایتگری، ساماندهی و تأمین منابع مالی در این حوزه‌هاست. امید است در این مدت کوتاهی که شرف خدمتگزاری خانواده‌های شهدا و ایثارگران را پیدا کرده‌ایم به‌درستی به وظایف خود عمل کنیم.

قاضی‌زاده هاشمی بیان داشت: نگاه ما محیطی است یعنی قصد نداریم در ستاد بنشینیم و در رابطه با کشور تصمیم بگیریم بلکه قصد داریم با مردم استان‌های مختلف دیدار کنیم. امید است بتوانیم با حضور بیشتر مدیران ستادی در محیط با همه خانواده‌های شهدا و ایثارگران که جامعه هدف ما هستند دیدار و خدماتی را به آنان ارائه کنیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: در این راستا اختیارات مدیران استانی را افزایش خواهیم داد تا برای برخی تصمیم‌گیری‌ها نیازمند اخذ مجوز از مرکز نباشند و خود بتوانند تصمیم بگیرند، به آن عمل کنند و پاسخگوی جامعه هدف نیز باشند.

وی اظهار داشت: در هفته دفاع مقدس قرار داریم و امروز روز، شهدا، پیروان امام روح‌الله و تجلی بی‌حد و عالم پیام امام حسین (ع) است. امام و فرزندانشان در پرتو انوار امام حسین (ع) شخصیت پیدا کردند. شهدای ما اگر راه درست را طی کردند و به قله‌ها رسیدند، چون حسینی بودند. اگر غیر از این بود، شاید انقلاب اسلامی نیز مانند سایر انقلابات عالم یک انقلاب مادی می‌شد.

قاضی‌زاده هاشمی، تلاقی اربعین حسینی و هفته دفاع مقدس را یکی از ویژگی‌های این هفته دانست و با بیان اینکه امام حسین (ع) قله فرهنگ ایثار و شهادت است، خاطرنشان کرد: عشق و فرهنگ امام حسین (ع) عالم‌گیر خواهد شد و این یکی از وظایف ماست. در اساسنامه بنیاد شهید، چهار وظیفه اصلی برای این نهاد مشخص شده که از این تعداد سه وظیفه فرهنگی و فقط یک وظیفه خدماتی است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه این مجموعه وظیفه خود می‌داند که پرچم امام حسین (ع) را بالا نگه دارد و همگان را به تبعیت از آن دعوت کند، گفت: ما برای گشایش گره‌ها به دعای خیر پدران، مادران، همسران و فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران و آزادگان نیازمندیم تا بتوانیم با نیتی خالصانه و مؤمنانه به‌درستی به وظایف خود عمل کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار