وزیر امور خارجه:

در حال انجام بررسی‌ها برای بازگشت به مذاکرات وین هستیم/خودمان را معطل نتیجه مذاکرات نمی‌کنیم

امیرعبداللهیان با بیان این‌که در حال بررسی برای بازگشت به مذاکرات وین هستیم گفت: نباید خودمان را معطل و منتظر نتیجه مذاکرات وین بگذاریم.
کد خبر: ۴۷۹۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷ - 24September 2021

در حال انجام بررسی‌ها برای بازگشت به مذاکرات وین هستیم/خودمان را معطل نتیجه مذاکرات نمی‌کنیمبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که برای شرکت در هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک حضور دارد، در گفت‌وگویی درباره موضع ایران در قبال تحولات افغانستان اظهار داشت: این موضع اصولی ایران که صلح و ثبات و امنیت در افغانستان تنها در سایه تشکیل دولت کاملا فراگیر با مشارکت همه اقوام تأمین خواهد شد، دقیقا نشانگر جای درستی است که ما ایستاده‌ایم.

وی افزود: ما با همه طرف‌ها در افغانستان ارتباط داریم و همه طرف‌ها را به این موضوع تشویق می‌کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی درباره دیپلماسی اقتصادی و عملیاتی بودن این بحث نیز بیان داشت: ما تجربه مثبتی (در ارتباط با واردات واکسن) پیش روی خودمان داریم. کار‌های بانکی و اقدامات فنی انجام شده که این حجم از واکسن وارد کشور شده است و تا ماه آینده میلادی هم تقریبا آن حد از نیاز ما وارد کشور می‌شود. این تجربه نشان داد که ما می‌توانیم در موضوعات تجاری و اقتصادی با نگاهی به حقوق بین‌الملل و فرصت‌هایی که در دنیا وجود دارد خودمان را از این وضعیت خارج کنیم.

وزیر خارجه بیان کرد: ضمن این‌که بررسی‌های خودمان را برای بازگشت به مذاکرات وین انجام می‌دهیم، نباید خودمان را معطل و منتظر نتیجه مذاکرات وین بگذاریم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار