آیین تجلیل از پیشکسوتان خراسانی یگان مهندسی رزمی ارتش در دفاع مقدس برگزار شد

آیین تجلیل از پیشکسوتان گردان ۴١۵ مهندسی رزمی ارتش در دفاع مقدس با حضور سرهنگ «احمد اکبری» فرمانده گروه ۴۴۴ مهندسی رزمی نزاجا و جمعی از فرماندهان و افسران رده‌های مختلف نیروهای مسلح استان برگزار شد.
کد خبر: ۴۷۹۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲ - 24September 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، آیین تجلیل از پیشکسوتان گردان ۴١۵ مهندسی رزمی ارتش در دفاع مقدس با حضور سرهنگ «احمد اکبری» فرمانده گروه ۴۴۴ مهندسی رزمی نزاجا و جمعی از فرماندهان و افسران رده‌های مختلف نیروهای مسلح استان برگزار شد.

فرمانده گروه ۴۴۴ مهندسی رزمی نزاجا در این مراسم، دفاع مقدس را آزمون بزرگ الهی برای ملت ایران در مسیر تعالی به سمت آرمان‌های انقلاب اسلامی خواند و اظهار داشت: دفاع مقدس آزمون بزرگی بود؛ آزمونی همراه با صدها تجربه و هزاران کشف و شهود که هرگز در فضای روزمرگی زندگی امروز نمی‌توان به برکات آن دست یافت.

آیین تجلیل از پیشکسوتان خراسانی یگان مهندسی رزمی ارتش در دفاع مقدس

وی افزود: هفته دفاع مقدس، هفته پند آموختن ما از محضر شهیدان و هفته عبرت‌آموزی دشمنان از مظاهر فتح و نصر الهی رزمندگان ماست؛ این ایام‌الله برای ما درس است چون تجربه کرده‌ایم که چگونه در برابر متجاوزی که مسلح به امکانات پیشرفته است، بایستیم و او را درهم بکوبیم و البته برای دشمنان نیز مایه عبرت‌آموزی است، به این خاطر که بفهمند و بدانند ملتی که با اراده و عزم راسخ، متوکل به خدا و مطیع امر رهبرش، روحیه شهادت‌طلبی و ایثارگری در دل دارد، ظلم ناپذیر و ظالم ستیز است.

اکبری با بیان اینکه دفاع مقدس، به دشمنان ملت ایران ثابت کرد که دست‌درازی به این سرزمین محکوم به شکست است، خاطرنشان کرد: دفاع مقدس اسلام را احیا کرد و روح و جان بخشید؛ اسلامی که در گذر زمان بارها مورد بی‌مهری و بی‌توجهی واقع شده بود، با فریادهای اسلام‎خواهانه ملت بپاخواسته و رهبری حکیمانه امام خمینی (ره) به صورتی اصیل و دشمن‌شکن متجلی شد، اقتدار خود را در دفاع مقدس به رخ جهانیان کشید و هم اکنون در مسیر دستیابی به قله‌های رفیع تعالی در چشم‌انداز چهل سال دوم حیات مبارک خود به پیش می‌تازد.

در پایان این مراسم، از رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی و پیشکسوتان خراسانی یگان مهندسی رزمی ارتش تقدیر و تجلیل شد.

گردان ۴١۵ مهندسی رزمی ارتش که حماسه‌ها و افتخارآفرینی‌های درخشان در دوران دفاع مقدس را در کارنامه عملیاتی خود دارد، زیربنای تأسیس گروه ۴۴۴ مهندسی رزمی نزاجا است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار