فرمانده سپاه رشتخوار:

دفاع مقدس «ما می‌توانیم» را به فعلیت تبدیل کرد

سرهنگ «نامور» گفت: در دوران دفاع مقدس رزمندگان اسلام «ما می‌توانیم» را به منصه ظهور رساندند و در حالی که جمهوری اسلامی در تحریم بود اما با ابتکار و نوآوری حماسه ماندگاری را خلق کردند.
کد خبر: ۴۷۹۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۸ - 24September 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، سرهنگ پاسدار «حمیدرضا نامور» فرمانده سپاه رشتخوار امروز در جمع نمازگران نماز جمعه این شهرستان با تسلیت ایام اربعین سید و سرور و سالار شهیدان و گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس دوران نورانی است که در کتاب قطور تاریخ انقلاب اسلامی هم اوج عزت و افتخار و هم درس‌آموز است.

وی در ادامه بیان داشت: دفاع مقدس که در حقیقت جنگ احزابی بود که تمامی مستکبرین در مقابل جمهوری اسلامی صف‌آرایی کرده بودند و جنگ عظیمی را بر علیه ملت و انقلاب ما تحمیل کردند تا جلوی انقلاب مردمی ایران را بگیرند، اما غافل از اینکه خدا با ما بود و تا خدا نخواهد اتفاقی نخواهد افتاد و ملت ایران اسلامی با شعار نه شرقی و نه غربی در این جنگ به پیروزی رسیدند.

فرمانده سپاه رشتخوار با تأکيد بر اینکه دفاع مقدس برای ما فواید فراوانی به‌همراه داشت، گفت: یکی از مهمترین ویژگی‌های دفاع مقدس حفظ و تقویت روحیه انقلابی و حرکت در قشر جوان و نوجوان ایران اسلامی بود. امروز درسی که نسل‌های اینده ما از دفاع مقدس می‌آموزند این است که دفاع مقدس انقلاب اسلامی و اندیشه اسلام ناب محمدی (ص) را به دنیا صادر کرد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی‌های دفاع مقدس این بود که ملت ایران اسلامی در دفاع از هویت دینی و انقلابی متحد شدند و ایثار و از جان گذشتگی رزمندگان در دوران دفاع مقدس گواه این ادعاست. در چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس شعار ما مقتدریم را به عرصه آوردیم و در توییتر ترند اول شده است و این نشان از اقتدار انقلاب و دفاع مقدس ملت قهرمان ما دارد.

فرمانده سپاه رشتخوار با تأکيد بر اینکه یکی دیگر از ویژگی‌های دفاع مقدس تزریق روحیه خودباوری به نسل جوان است، ابراز داشت: در زمان طاغوت بیش از ۴۰ هزار مستشعار آمریکایی جزو بدنه نظامی ایران بودند که نظامیان ایرانی مجاز به آموزش و استفاده از تجهیزات نظامی نبودند. آنها ما نمی‌توانیم را به‌ جامعه القا کرده بودند اما در دوران دفاع مقدس رزمندگان اسلام ما می‌توانیم را به منصه ظهور رساندند و در عین حالی که در تحریم بودند اما با ابتکار و نوآوری حماسه ماندگاری را رقم زدند.

وی در ادامه در خصوص اقتدار جمهوری اسلامی، گفت: امروز ارتش جمهوری اسلامی ۴۵ هزار کیلومتر در آب‌های سه اقیانوس جهانی، نفت‌کش‌های ایرانی را که حامل نفت است جلوی چشم رژیم صهیونیستی از کانال سوئز به لبنان منتقل می‌کنند.

فرمانده سپاه رشتخوار با اشاره به اینکه امروز باید سبک و روش زندگی شهدا در زندگی فردی و اجتماعی جاری و ساری شود، یادآور شد: اگر بخواهیم از فرهنگ دفاع مقدس و شهدا در منش و رفتار، کار اداری، تعاملات اجتماعی خود بهره ببریم باید در زندگی فردی و اجتماعی به سبک و سیره شهدا تأسی کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها