استاندار سیستان و بلوچستان:

امیدواریم با واکسیناسیون حداکثری شاهد حضور دانش‌آموزان در مدارس باشیم

«مدرس خیابانی» گفت: با تلاش کادر درمان امسال با شرایط پایدارتری به استقبال سال تحصیلی جدید می‌رویم و امیدواریم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و پوشش حداکثری واکسیناسیون شاهد حضور دانش آموزان در مدارس باشیم.
کد خبر: ۴۸۰۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹ - 25September 2021

با تلاش مضاعف کادر درمان امسال با شرایط پایدارتری به استقبال سال تحصیلی می‌رویمبه گزارش دفاع‌پرس از زاهدان، همزمان با آغاز سال تحصیلی و به مناسبت هفته دفاع مقدس زنگ ایثار و مقاومت در مدارس زاهدان نواخته شد.

«حسین مدرس خیابانی» استاندار سیستان و بلوچستان در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید اظهار داشت: آموزش مقدمه و محور هر گونه توسعه اقتصادی است و هر کشوری که روی این موضوع سرمایه گذاری کند قطعا پله‌های پیشرفت و توسعه را بهتر و سریع‌تر طی خواهد کرد. امروز نیاز ایران اسلامی و مخصوصا سیستان و بلوچستان توجه به آموزش و پرورش است تا نسلی قوی و اندیشمند برای تامین نیروی انسانی کشور تربیت شوند.

مدرس خیابانی ادامه داد: در دوران ایپدمی کرونا کمترین صدمه و زیان متوجه حوزه فرهنگ مخصوصا آموزش و پرورش بود چرا که تک تک خانه‌های معلمان به یک مدرسه تبدیل شد. اما علی رغم همه تلاش‌های معلمان و دانش آموزان در سال تحصیلی گذشته؛ حضور دانش آموزان در مدرسه رنگ و بوی خاص خود را دارد و باید شرایط به نحوی مدیریت شود تا دانش آموزان از محیط مدرسه و حضور معلم در کنار خود بهره‌مند شوند.

استمرار آموزش با کیفیت و تضمین سلامت مهمترین اولویت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید است

«حمیدرضا رخشانی» مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در این مراسم اظهار داشت: استمرار آموزش، ارتقای کیفیت و تضمین سلامت مهمترین اولویت‌های آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید است. ویروس کرونا بیش از یک میلیارد دانش آموز در جهان را خانه نشین کرد و به یک باره شرایط جدیدی را پیش روی آنان قرار داد. پژوهش‌ها نشان می‌دهد ۶۷ درصد معلمان برای اولین بار از آموزش برخط استفاده کردند و این سختی کار را نشان می‌دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: شرایط سختی بود و آمادگی برای چنین موقعیتی را نداشتیم. همکاران ما در ابتدای این بحران هیچ آمادگی برای تولید محتوای الکترونیکی و آموزش مجازی نداشتند، اما نگران دانش آموزان خود بودند و به هر نحو که توانستند کار خود را ادامه دادند و زنجیره آموزش قطع نشد.

رخشانی تصریح کرد: به موجب همین تلاش‌های شبانه روزی در سال گذشته ۳۷ هزار و ۷۳۷ فیلم و محتوای الکترونیک در مقاطع ابتدایی و متوسطه توسط معلمان استان تولید و از طریق شبکه استانی هامون در اختیار دانش آموزان قرار گرفت. همچنین ۱۷۳ هزار و ۷۳۳ درسنامه و محتوای خودآموز برای دانش آموزانی که به شبکه شاد دسترسی نداشتند تولید و در اختیار آنان قرار گرفت. برای نخستین بار معلمان استان موفق به کسب ۷ رتبه کشوری در جشنواره الگو‌های برتر تدریس شدند.

دانش آموزان گنجی بزرگ در دامن معلمان هستند

حجت الاسلام «مصطفی محامی» امام جمعه زاهدان اظهار داشت: تقارن شروع سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی را به فال نیک می‌گیریم چرا که این همزمانی پیام آور این است که همه ما در مسیر تعلیم و تربیت جهادگونه تلاش کنیم، اهل دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی باشیم و حسینی زندگی کنیم. همه باید با انجام وظیفه به نحوه احسن تلاش کنند تا آینده کشور را به خوبی بسازند.

حجت الاسلام محامی خاطر نشان کرد: فرزندان ارزشمند این مرز و بوم به مثابه گنجی ارزشمند در دستان معلمان هستند که باید برای تربیت صحیح مخلصانه آنان تلاش کرد. دانش آموزان نیز باید همواره دغدغه استفاده بهینه از فرصت‌ها و عمر گرانقدر خود را داشته باشند و با رشد علمی، اخلاقی و معنوی دانش آموز تزار انقلاب اسلامی و در آینده کارگزاران نظام مقدس اسلامی باشند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار