مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

اعتراف دشمنان به اقتدار نظام اسلامی از برکات دفاع مقدس است

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: با گذشت ۴١ سال از آغاز دفاع مقدس و به برکت جانفشانی های شهدا و ایثارگران، کشورهایی که آن زمان در صف حامیان حزب بعث بودند، به اقتدار و تأثیرگذاری جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان معترف هستند.
کد خبر: ۴۸۰۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶ - 25September 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در آیین رونمایی از کتاب «چهارفصل مرز»، سیره نامه 6 شهید مرزبانی خراسان رضوی که به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس، در محل تالار همایش‌های فرماندهی مرزبانی خراسان رضوی برگزار شده بود، اظهار داشت: اگر پس از گذشت 41 سال از آغاز دفاع مقدس، بخواهیم که اهداف متجاوز بعثی را مرور کنیم، سرکوب نظام اسلامی و بازگرداندن این کشور به دامان استکبار جهانی را می‌توان شاخص‌ترین هدف صدام از آغاز حمله نظامی به این کشور دانست. انقلاب اسلامی از زمان پیروزی خود شعارهایی را در دستور کار قرار داده بود که منافع نظام سلطه را به شدت تحت تأثیر قرار می‌داد و به همین علت، صدام را به خاطر رذایل اخلاقی و ذاتی‌اش برگزیدند و او را تسلیح و تجهیز کردند تا به مصاف انقلاب نوپای اسلامی در ایران بیاید و کشور ما را دوباره به ژاندارم ایالات متحده آمریکا در منطقه تبدیل کند.

وی افزود: حزب بعث از اختلافاتی که از قدیم‌الایام میان ایران و عراق بر سر اروندرود وجود داشت، استفاده کرد تا خواسته غرب از صدام را که ناظر بر درهم شکستن فریادهای اسلام‎خواهانه ملت ایران بود، برآورده کند.

اعتراف دشمنان به اقتدار نظام اسلامی، از برکات دفاع مقدس است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ضمن مقایسه تحولات سیاسی منطقه پیش از آغاز جنگ تحمیلی خاطرنشان کرد: در شرایطی که خسارت‌های ناشی از انقلاب و فراری‎شدن مقامات دولتی و فرماندهان نظامی در ایران، وضعیت کشور را درگیر تنش و بحران کرده بود، رژیم بعث عراق در اوج ثبات خود قرار داشت و از نظر شرایط مالی هم وضعیت اقتصادی عراق بسیار بهتر از جمهوری نوپای اسلامی در ایران بود. مضاف بر این موارد، باید حمایت مستقیم کشورهای ابرقدرت آن زمان را هم به حساب آورد که برای نخستین بار در تاریخ، شوروی و آمریکا به صورت همزمان در یک جبهه قرار گرفته بودند.

وی ادامه داد: استکبار جهانی امیدوار بود تا صدام، ملت ایران را به شیوه‌ای تنبیه کنند که هیچ ملتی دیگر جرئت دادخواهی در برابر خواست و اراده ظالمانه نظام سلطه را نداشته باشد اما هم اکنون پس از گذشت 41 سال از آغاز دفاع مقدس، همه آن کشورهایی که آن زمان در برابر رزمندگان ما قدعلم کرده بودند، به طور قطع و یقین سرخورده از اقدام خود هستند و این جمهوری اسلامی است که از تنگناهای تاریخ عبور کرده و سرافراز و مقتدر به سمت قله‌های پیشرفت و تعالی به پیش می‌رود و پا بر استخوان‌های دشمنان خود می‌گذارد.

یوسفعلی‌زاده با بیان اینکه وضعیت امروز جهان بین‌الملل به گونه‌ای است که سرسخت‌ترین دشمنان این ملت نیز به اقتدار و تأثیرگذاری نظام اسلامی ما معترف هستند، تصریح کرد: دشمن در این سال‌ها تمام توان خود را به کار گرفته است تا مقاومت ما را درهم بشکند و وادارمان کند که تسلیم شویم و طبق شرایط و پیش‌شرط‌های او، تن به مذاکره بدهیم اما امروزه شاهد هستیم که اوضاع منطقه و جهان به خواست خدا و همت نیروهای دل‌بسته آرمان انقلاب، برخلاف اراده مستکبران عالم پیش می‌رود. این تفنگداران آمریکایی هستند که وادار به فرار از سنگرهای خود می‌شوند و به جهت حفظ جان، از شدت ترس حتی امکانات و تجهیزات خود را هم رها می‌کنند.

اعتراف دشمنان به اقتدار نظام اسلامی، از برکات دفاع مقدس است

وی ابراز داشت: شعار هفته دفاع مقدس که بنام «ما مقتدریم» نام‌گذاری شده است، مؤلفه‌هایی دارد که در سال‌های اخیر کاملاً مشهود بوده است؛ درهم کوبیدن پایگاه نحس آمریکا در عین‎الاسد، اسقاط پهپاد فوق پیشرفته گلوبال هاوک بر فراز خلیج فارس و وادار کردن سربازان آمریکایی به فرار از منطقه ازجمله این نشانه‌هاست و البته نمادهای اقتدار این نظام اسلامی، تا امروز نیز ادامه دارد؛ به گونه‌ای که در روزهای اخیر شاهد بودیم که کشتی‌های نفتکش ایران با عبور از کرانه‌های دوردست آب‌های بین‌المللی، محموله عظیم سوخت خود را به بنادر سوریه و ونزوئلا می‌رسانند و پیش چشم آمریکا و همه ایادی و مزدورانش در منطقه و جهان، مراودات تجاری میان کشورهای تحت تحریم را به نمایش بگذارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در انتهای سخنان خود با تأکید بر ضرورت تقویت بصیرت و معنویات در نیروهای مسلح ابراز امیدواری کرد: باید به سیره همرزمان شهیدمان تأسی کنیم و از تجارب پیشکسوتان عرصه‌های عزت و شرف بهره بگیریم تا بتوانیم فرهنگ دفاع مقدس را کشور نهادینه کنیم.

در انتهای این مراسم که با حضور سرهنگ «حسین پارسافر» جانشین فرمانده مرزبانی خراسان رضوی، حجت الاسلام «غلامحسن حسن‌زاده» رئیس اداره عقیدتی سیاسی فرماندهی مرزبانی استان و خانواده شهید «علی بافنده» از شهدای مرزبانی خراسان رضوی برگزار شده بود، از کتاب «چهارفصل مرز» که روایتگر سیره 6 شهید مرزبانی استان رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار