نماینده مردم در مجلس:

اجرای تعهدات برجامی توسط اروپایی‌ها بازگشت آمریکا را تسهیل می‌کند

نوش‌آبادی با اشاره به اجرای صادقانه تعهدات برجام توسط جمهوری اسلامی، گفت: بازگشت آمریکا به توافق منوط به این است که اروپایی‌ها فریب آمریکایی‌ها را نخورند و بیش از این تعلل نکنند.
کد خبر: ۴۸۰۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳ - 25September 2021

اجرای تعهدات برجامی توسط اروپایی‌ها، بازگشت آمریکا را تسهیل می‌کند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «حسین نوش‌آبادی» عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مذاکرات برجامی، اظهار داشت: زمان برای فرصت سوزی تمام شده است، طرف‌های غربی باید صادقانه و جدی پای کار بیایند و با تعامل و ارتباط چند سویه اقدام عملی انجام دهند، تنها اعلام آمادگی کافی نیست. جمهوری اسلامی بی‌تردید از ابتدا صادقانه وارد مذاکره شد، اما طرف‌های مقابل به نوعی عمل کردند که ما مجبور به تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها شدیم و الزامات اجرای قانون همچنان به قوت خود باقی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: طرف‌های اروپایی برجام برای متنبه کرده آمریکا باید به تعهدات خود عمل کنند، بازگشت آمریکا به توافق منوط به این است که اروپایی‌ها فریب آمریکایی‌ها را نخورند و بیش از این تعلل نکنند. اگر آن‌ها بخواهند که با سرنوشت و منافع ملت ایران بازی کنند، موضع روشنی را در پیش خواهیم گرفت همانطور که در قانون اقدام راهبردی پیش بینی شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: در این میان نقش انگلیسی‌ها مهم است، اگر طرف‌های غربی عملا وارد مذاکره شوند و تعهدات انجام نشده و بر زمینه مانده را انجام دهند، ایالات متحده برای بازگشت به تعهدات متقاعد خواهد شد. در این مدت پیام‌هایی از طرف آمریکایی‌ها برای بازگشت به مذاکرات و برجام مخابره شده است، اما از آنجایی که آمریکایی‌ها صداقت ندارند، نمی‌توان به آن‌ها اعتماد کرد.

نوش آبادی تصریح کرد: بازگشت آمریکایی‌ها به برجام در صورتی امکان پذیر است که کشور‌های اروپایی طرف مقابل به تعهدات خود عمل کنند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها