برگزاری کنگره «لاله‌های سفید» در مشهد

در چهارمین روز از هفته دفاع مقدس، کنگره ملی «لاله‌های سفید» یادبود شهدای منا و حج خونین همزمان با سراسر کشور با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۴۸۰۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵ - 25September 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، همزمان با هفته دفاع مقدس کنگره ملی «لاله‌های سفید» یادبود شهدای منا و حج خونین همزمان با سراسر کشور به‌صورت ویدئوکنفرانس امروز با حضور حجت‌الاسلام «حسین معصومی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی و جمعی از خانواده شهدای منا در سالن شهید هاشمی‌نژاد برگزار شد.

حجت‌الاسلام معصومی در حاشیه این مراسم به تعداد شهدای منا در استان اشاره کرد و اظهار داشت: تعداد شهدای منا در شهرستان‌های خراسان رضوی به ترتیب نیشابور 48 نفر، مشهد 26 نفر، سبزوار هشت نفر، فیروزه شش نفر، تایباد چهار نفر، خواف 2 نفر، داورزن 2 نفر، باخرز، قوچان، خوشاب و جغتای نیز هر کدام یک شهید است.

وی افزود: عربستان سعودی اهدافی شومی را در پشت این فاجعه دنبال می‌کرد، اما با توجه به بصیرت‌افزایی رهبر معظم انقلاب اسلامی، این توطئه خنثی شد.

وی تأکید کرد: امروز کشور عربستان با وجود جنایت نسبت به مردم مظلوم یمن در میان مسلمانان به معنای واقعی منفور است.

برگزاری کنگره ملی لاله‌های سفید برای سه سال متوالی

در این مراسم سردار «یعقوب سلیمانی» معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهدا و‌ بویژه شهدای حادثه منا گفت: طبق تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی حادثه منا نباید فراموش شود؛ لذا بنیاد شهید با مشارکت دستگاه‌های ذی‌ربط کنگره ملی لاله‌های سفید را به مدت سه سال متوالی برگزار می‌کند.

وی بیان کرد: خداوند قلوب همه ما را به نور معنویت منور کند تا با تعالی و توسعه تمامی برنامه‌های بنیاد شهید، در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام‌های بلندتری برداریم.

تألیف 18 عنوان کتاب در خصوص شهدای منا

در ادامه مراسم، نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت کشور عنوان کرد: شهدای منا و مسجد الحرام مظلومانه در جوار خانه خدا که نقطه اوج امنیت بود به شهادت رسیدند.

حجت‌الاسلام «سید عبدالفتاح نواب» با اشاره به پیگیری حق و حقوق شهدای حادثه منا، بر زنده نگه داشتن یاد آنان تأکید کرد و گفت: در این راستا 18 عنوان کتاب تألیف شده که شامل موضوعاتی چون تاریخ‌شمار حج، زندگینامه شهدا، دیدگاه کارشناسان و تحلیلگران درباره حادثه، یادداشت‌ها و اخبار انعکاس یافته در رسانه‌های داخلی، دیدگاه کارگزاران در برنامه حج، بازتاب و واکنش رسانه‌های خارجی نسبت به فاجعه منا است.

نواب عنوان کرد: عموم مردم به‌ویژه دانشجویان و پژوهشگران می‌توانند جهت بهره‌گیری از این کتب به کتابخانه‌های عمومی مراجعه کنند.

در پایان مراسم از خانواده شهدای منا «علیرضا بقایی»، «ارسلان علینژاد»، «سیدجلال جلال‌زاده»، «حسین میرمرتضوی» و «حسن باهرخواه» با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

برگزاری همایش «لاله‌های سفید» در مشهد

برگزاری همایش «لاله‌های سفید» در مشهد

برگزاری همایش «لاله‌های سفید» در مشهد

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار