«سوگواره هنر عاشورایی» افتتاح شد/ نمایش ۱۶۰ اثر تجسمی از ۱۲۰ هنرمند

نمایشگاه «سیزدهمین سوگواره هنر عاشورایی» با نمایش ۱۶۰ اثر تجسمی از ۱۲۰ هنرمند سراسر کشور در حوزه هنری گشایش یافت.
کد خبر: ۴۸۰۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۸ - 25September 2021

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین افتتاحیه نمایشگاه «سیزدهمین سوگواره هنر عاشورایی» امروز در نگارخانه ابوالفضل عالی و گالری خانه عکاسان حوزه هنری برگزار شد.

«مهدی حاجی‌محمدی فریمانی» دبیر سیزدهمین سوگواره هنر عاشورایی با بیان اینکه این سوگواره امسال در چهار بخش پوستر، تصویرسازی، نقاشی‌خط و عکس برگزار شده است، اظهار داشت: مجموعاً حدود ۱۶۰ اثر از ۱۲۰ هنرمند سراسر کشور در سوگواره شرکت داده شده است. نمایشگاه سوگواره از امروز سوم مهر به مدت ۱۰ روز برپا خواهد بود و آثار در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

سوگواره هنر عاشورایی افتتاح شد/ نمایش ۱۶۰ اثر تجسمی از ۱۲۰ هنرمند

وی درخصوص برنامه اختتامیه این رویداد عنوان کرد: به دلیل شرایط شیوع ویروس کرونا شرایط برای حضور بسیاری از هنرمندان نقاط مختلف کشورمان در اختتامیه سوگواره وجود نداشت لذا امسال اهدای جوایز و معرفی آثار برتر به شکل زنده نخواهد بود و سعی خواهیم کرد این برنامه را به صورت مجازی برگزار کنیم.

دبیر سوگواره یه سطح کمی و کیقی این رویداد هنری اشاره و عنوان کرد: تعداد آثار دریافت شده به سوگواره نسیت به دوره پیشین کمتر بوده است، اما خوشبختانه در بحث کیفیت آثار رضایتمند بودند و در بخش‌هایی سطح آثار از میزان انتظار ما بیشتر بود؛ باتوجه به شرایط موجود ما توقع چنین آثار را نداشتیم. از طرفی فراخوان سوگواره دیر اطلاع‌رسانی شد و در مجموع سوگواره رضایت ما را جلب کرد.

بیشتر بخوانید؛

تصاویر/ سیزدهمین سوگواره هنر عاشورایی

حاجی‌محمدی در پاسخ به اینکه چرا زمانبندی سوگواره همزمان با ایام محرم نشده است تا آثار مورد استفاده هیئات عزاداری قرار گیرد، گفت: تا زمانی که آثار مورد داوری و ارزیابی قرار نگیرد امکان ارائه و استفاده آثار وجود ندارد. امسال سوگواره مشکل زمانی داشت و به خاطر اضافه شدن بخش نقاشی‌خط، زمان بیشتری برای خلق آثار و داوری نیاز داشتیم و این مسائل باعث شد برگزاری سوگواره کمی عقب‌تر برگزار شود، اما معمولاً هرسال که سوگواره برگزار می‌شود، کار‌ها برای محرم سال بعد مورد استفاده عموم قرار می‌گیرند.

سوگواره هنر عاشورایی افتتاح شد/ نمایش ۱۶۰ اثر تجسمی از ۱۲۰ هنرمند

وی در پاسخ به سوال دیگری درخصوص موضوع حق کپی رایت و مالکیت معنوی آثار حاضر در سوگواره اظهار داشت: سوگواره در فراخوان اعلام کرده است که هر نوع استفاده از آثار برای حوزه هنری در جهت استفاده برای بخش کتاب، فیلم و یا استفاده به عنوان بنر و دیگر مسائل بالامانع است. اما طبیعی است که استفاده از این آثار باید با ذکر پدیدآورنده باشد چراکه به لحاظ حرفه‌ای باید معتهد به این مسائل باشیم که اسم هنرمند باید پای کار زده شود که به ارزش کار خواهد پرداخت.

به گزارش دفاع‌پرس، نمایشگاه سیزدهمین «سوگواره هنر عاشورایی» از عصر امروز به‌مدت ۱۰ روز و تا ۱۳ مهر از ساعت ۸ تا ۱۶ در نگارخانه ابوالفضل عالی و گالری خانه عکاسان حوزه هنری به آدرس خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار